مرتبط با این مطلب
نایت ملودی » سفر وگردشگری » دانستنی های سفر » امنیت، اولویت خرید بلیط هواپیما

امنیت یکی از فاکتورهای ساسی در خریدهای آنلاین است؛ همه‌ی افرادی که برای تهیه‌ی کالاهای مورد نیاز خود به سایت‌های مختلف می‌روند، این مهم را در نظر می‌گیرند، خرید بلیط هواپیما، رزور هتل و سایر اقلام سفر نیز از این قاعده مستثنی نیست.

این روزها بسیاری از وب سایت‌ها اقدام به فروش بلیط هواپیما و رزرو هتل می‌کنند، اما مهمترین نکته امنیت، تجربه و اطمینان بخش بودن آنها است از یک سو شما برای خرید باید اطلاعاتی بانکی وارد کرده و به صفحه‌ی درگاهی درست وارد شوید و از سوی دیگر بخشی از اطلاعات خود را وارد می‌کنید که برای برخی از افراد حفاظت از آنها مهم است.

یکی دیگر از نگرانی‌های کاربرانی که می‌خواهند بلیط هواپیما چارتر و هتل به صورت آنلاین خریداری کنند این است که در صورتی که در طی روند خرید مشکلی پیش آمد به طور مثال انیترنت قطع شد، سرعت دچار اختلال شد و … چه باید بکنند.

وب سایت‌های فروش بلیط هواپیما و هتل آنلاین که توسط گروه‌های با تجربه و حرفه‌ای و سازمانی مجرب اداره می‌شوند از راهکارهای موازی در کنار هم بهره‌ می‌برند. سایت‌هایی همچون سفرستان از یک سو به تقویت زیرساخت‌های فنی خود می‌پردازند. آنها به طور مداوم وب سایت خود را بررسی کرده تا مشکلات و ضعف‌ها را به صورت مدوام پیگیری و رفع کنند و با زیادتر شدن مخاطبان و خریداران، حجم و ویژگی‌های فنی مورد نیاز را فراهم می‌کنند.

راه دیگری که این وب سایت‌ها به طور مثال سفرستان بر آن تمرکز دارد، ایجاد یک ساختار آسان در سایت است که مراجع بتواند به راحتی از مرحله‌ای به مرحله‌ی بعد هدایت شده و در دام تکرارها و لوپ‌های آزار دهنده گرفتار نشود، یکی از نکات مثبت وب سایت سفرستان این است که همه‌ی مراجعان را مجبور به ثبت نام نمی‌کند به عبارت دیگر بسیاری از کاربران می‌توانند بدون اجبار به ثبت کردن اطلاعات خود اطلاعات مورد نیاز خود را به دست آورند.

ساختار آسان، فیلترهای جستجو و فضای راحت به کاربر این امکان را می‌دهد تا با اطمینان خاطر و امنیت پرواز مورد نظر خود را انتخاب کند. در این وب سایت همچنین تمامی مقررات و شرایط کنسل کردن بلیط هواپیما نیز ذکر شده تا مسافر پیش از نهایی کردن بلیط هواپیمایش تمامی اطلاعاتی که به آن نیاز داشته و بر تصمیم‌گیری او اثر گذار است را بداند.

یکی دیگر از نکاتی که یک سایت را قابل اعتماد و دارای امنیت می‌کند، وجود یک پشتیبانی کارآمد است. بی‌تردید عرصه ی خرید آنلاین برای بسیاری از ما بستری تازه است، گاه سوال و شرایطی وجود دارد که ممکن است آنها در سایت پیدا نشوند اینجاست که یک پشتیبانی حرفه‌ای می‌تواند بسیار اثر بخش باشد، برخی از سازمان‌ها همچون سفرستان توجه ویژه‌ای به این بخش دارند و سعی در به روز کردن و حرفه‌ای‌تر کردن نیروی انسانی پشتیبان خود هستند.

این گروه پشتیبانی نه تنها مسولیت پاسخ‌گویی به ابهامات و سوال‌های مسافران در زمینه‌ی خرید بلیط هواپیما و رزرو هتل را دارند بلکه از سوی دیگر در صورت بروز برخی مشکلات مثل اختلالات اینترنتی که ممکن است مخاطب را هنگام نهایی شدن بلیط هواپیما و یا ارسال نسخه‌ی چاپی به ایمیل او دچار نگرانی کند، پاسخگو بوده و این دست ایرادات را برطرف می‌کنند.

این نکته درست است که با توجه به مجوزهای مورد نیاز و اجبار وب سایت‌ها به دریافت نشان اعتماد و دیدن آن بر روی صفحه‌ی اصلی اطمینان خاطر تا حدود زیادی هنگام خرید بلیط هواپیما و رزرو هتل حاصل می‌شود اما امنیت خرید و آسودگی خاطر امروزه مفهومی فراتر دارد؛ سفر در واقع یک سرویس است و فراهم کردن آسودگی خاطر برای مسافران توسط کسب و کارهای آنلاین فراهم کردن بستر مناسب برای انتخاب بلیط هواپیما، شرایط راحت خرید، پروسه‌ی آسان خرید و پشتیبانی مناسب در مواقع مورد نیاز است. همچنین وب سایت‌های فروش آنلاین باید بتوانند به صورت مدوام خود را به روز کرده و سعی کنند تا همگام با نیازهای مخاطبان و حتی کمی جلوتر از آن حرکت کنند و با تقویت زیرساخت‌های خود تجربه‌ی خوبی از خرید آنلاین را برای مراجعان خود فراهم کنند. دراین میان آن دسته از کسب و کارهایی که گامی فراتر رفته و تمامی اطلاعات و دانستنی‌های لازم و مفید را نیز در اختیار مخاطبان خود قرار می‌دهند در این امر موفق‌ترند. یکی از نمونه‌های مناسب در بازار کنونی گردشگری وب سایت سفرستان است که از یک سو بر بهبود زیرساخت‌های خود تمرکز دارد و از سوی دیگر با تیم پشتیبانی خود اطمینان خاطر لازم را برای مخاطب فراهم کرده و اطلاعات و دانستی‌های به روز دنیا را نیز در قالب مقاله‌های کارآمد در کنار ارئه‌ی سرویس در اختیار مخاطبانش قرار می‌دهد.

در پایان باید اضافه کرد کسب و کارهای آنلاین باید توجه داشته باشند که تنها فروش بلیط هواپیما و هتل مورد نظر نیست بلکه سرویس مناسب یعنی فروش بلیط هواپیما و هتل در بستری مناسب و شرایطی دلپذیر، یعنی ارائه‌ی خدمتی مطلوب به مسافر

تاریخ: 31 مارس 2017
نویسنده: رضا ایرانی
دسته بندی: دانستنی های سفر
برچسب ها:
نظرات
نام و نام خانوادگی  
آدرس ایمیل  
آدرس سایت