نایت ملودی » سلامت » سلامت خانواده » پوست ، مو ، زیبایی » پوست و موی تان را با این دانه خوشبو هم تقویت کنید هم رنگ!!

 پوست و موی تان را با این دانه خوشبو هم تقویت کنید هم رنگ!!

 

قهوه یکی از دانه های خوشبو و پرخاصیت است که علاوه بر تقویت پوست و مو های تان می تواند رنگ موهای تان را هم تغییر دهد. با ما همراه شوید و با روش های تقویت مو با قهوه آشنا شوید.

 

با استفاده از قهوه قادر خواهید بود در افزایش سلامتی و زیبایی پوست و موی خود قدم بردارید. از قهوه در زمینه جلوگیری از پیری پوست، محافظت از موها ,کاهش حلقه تیره دور چشم، روشن کننده پوست و رنگ کردن مو می توانید استفاده کنید این دانه سرشار از خاصیت برای پوست و موی شماست.

 

بسیاری قهوه را تنها برای رفع خواب مصرف می کنند، در حالی که این خوردنی خوشمزه معجونی هزار رمز برای پوست و مو است. وقتی با خوردن یک فنجان قهوه داغ روزمان با انرژی آغاز می‌شود، آیا قهوه روی زیبایی هم تاثیر دارد؟ بله دارد. قهوه به شکل‌های مختلفی است و می‌تواند روی پوست و مو تاثیرات خوبی داشته باشد.

 

جلوگیری از پیری پوست با قهوه

از شاتوت و انار به عنوان موادی که آنتی اکسیدان‌هایی قوی دارند یاد می‌کنیم، قهوه نیز دارای آنتی اکسیدان‌های قوی است و همان اثر را روی سلامت پوست می‌گذارد. یک فنجان قهوه با پیری زودرس پوست که بر اثر آلودگی ،گرما و نور بوجود می‌آید، مبارزه می‌کند.

 

محافظت از موها با قهوه

آنتی اکسیدان‌های موجود در قهوه موهای‌تان را نیز براق می‌کند. ماسک قهوه از شکستن موها جلوگیری کرده و آن را درخشان می‌کند و موهای‌تان خوشبو می‌شود. همه  مراکز زیبایی در سراسر دنیا از قهوه برای موها استفاده می‌کنند. قهوه همچنین آسیب‌هایی که بر اثر مواد شیمیایی ایجاد شده را برطرف می‌کند. می‌توانید آن را در خانه دم کنید و روی موهای‌تان بگذارید.

 

کاهش حلقه  تیره دور چشم با قهوه

قهوه دارای موادی است که سیاهی دور چشم را هم رفع می‌کند. قهوه به گشادکنندگی عروق معروف است و پف زیر چشم را برطرف می‌کند. می‌توانید قهوه را با کرم‌های مخصوص چشم مخلوط کنید و دور چشمان‌تان بزنید. این ترکیب رگ‌های خونی دور چشم را گشاد می‌کند. توجه داشته باشید که قهوه را به طور مستقیم دور چشمان‌تان نمالید.

 

قهوه یک روشن کننده پوست است

قهوه برای روشن کردن پوست هم استفاده می‌شود. این دانه، خاصیت ضد تورم و التهاب نیز دارد که به عنوان اسکراب بدن هم مورد استفاده قرار می‌گیرد. کافئین پوست را سفت کرده و از چین و چروک و افتادگی آن جلوگیری می‌کند. قهوه را برای درمان سلولیت و کاهش دانه‌های رنگی روی پوست نیز استفاده می‌کنند.

 

ماسک قهوه برای پوست عالی است

 

رنگ موی طبیعی با قهوه

قهوه برای رنگ کردن مو هم استفاده می‌شود. آن را براق و خوشرنگ می‌کند. بگذارید قهوه زیاد دم بکشد و و آن راروی موهای‌تان بگذارید. از پودر کاکائو هم می‌توانید استفاده کنید تا رنگ تیره‌تر شود. آن را با رنگ حنا هم می‌توانید مخلوط کنید.

 

مرطوب کننده‌ای متشکل از قهوه و عسل

یک قاشق بزرگ قهوه را با یک قاشق عسل مخلوط کنید. خوب مخلوط کنید و به صورت دایره‌وار روی صورت و گردن‌تان بمالید. بعد از ۲۰ دقیقه صورت‌تان را با آب بشویید. این ماسک خاصیت ضد التهاب دارد و عسل نیز پوست را مرطوب می‌کند.

 

لایه‌برداری از قهوه، بلغور جوی دوسر و ماست

قهوه و جوی دو سر خاصیت لایه‌برداری دارند و ماست و جوی دو سر نیز پوست را نرم می‌کنند. یک قاشق قهوه را به یک قاشق ماست و جوی دو سر پودر شده اضافه کنید. می‌توانید عسل هم اضافه کنید .آن را روی صورت و گردن‌تان بمالید و بعد از نیم ساعت با آب بشویید.

 

مخلوطی از پودر قهوه و کاکائو برای دوباره جوان کردن پوست

هر دو پودر برای پوست مفید هستند و خاصیت آنتی اکسیدانی دارند و آسیب‌هایی که به پوست وارد شده را درمان می‌کنند. پودر قهوه و کاکائو را به یک میزان میکس کنید. می‌توانید عسل هم اضافه کنید تا خمیری شود. روی پوست‌تان بگذارید و هرچقدر که می‌خواهید بگذارید بماند و سپس آب بکشید.

 

مخلوطی از قهوه و لیمو و عسل برای پوستی درخشان

این ماسک برای پوست عالی است چون لیمو ویتامین سی پوست را تامین می‌کند. یک قاشق پودر قهوه را با همان مقدارعسل مخلوط کنید و چند قطره لیمو داخل آن بچکانید. خوب میکس کنید و روی صورت و گردن‌تان بمالید. ۳۰ دقیقه صبر کنید و سپس با آب بشویید.

نظرات
نام و نام خانوادگی  
آدرس ایمیل  
آدرس سایت