طرز تهیه پای ماهی

ماهی یکی از مفیدترین مواد غذایی است که باید در سبد غذایی روزانه تان قرار بگیرد. این بار می توانید با ماهی یک پیش غذا جدید و با کلاس برای میهمانان تان درست کنید.

اگر عاشق ماهی هستید و همیشه به دنبال دستور غذاهای جدید و متنوع با ماهی هستید، پای ماهی را امتحان کنید. این پای، هم یک شام سبک است هم یک  پیش غذای کلاس بالا و مناسب برای مهمانی های شیک و مجلسی.

مواد لازم برای پای ماهی برای ۴ نفر :

ماهی سفید ۵۰۰ گرم
 ماهی سالمون ۲۵۰ گرم
 میگو  ۲۵۰ گرم
 هویج ۲ عدد
ساقه کرفس ۲ عدد
جعفری خرد شده ۲ قاشق سوپخوری
 پنیر چدار رنده شده  ۱ پیمانه
 آرد سفید ۲ قاشق سوپخوری
 آبلیمو ۱ قاشق سوپخوری
 سیب زمینی ۱ کیلوگرم
 کره  ۵۰ گرم
شیر  ۱/۴ پیمانه
 نمک و فلفل به میزان لازم

طرز تهیه پای ماهی :
سیب‌زمینی‌ها را بپزید، پوستشان را بگیرید، آنها را داخل یک ظرف بریزید و به کمک گوشتکوب له شان کنید. کره، شیر و مقداری نمک و فلفل هم اضافه کرده، خوب هم بزنید تا پوره سیب زمینی آماده شود.

ماهی ها و میگو را پاک کرده ، آنها را خرد کنید. در یک کیسه نایلونی تکه های ماهی، میگو و آرد را بریزید و خوب تکان دهید تا کاملا آغشته به آرد شوند، سپس آنها را داخل یک ظرف بریزید. نمک، فلفل و آبلیمو هم داخل ظرف بریزید و تکه های ماهی و میگو را کاملا آغشته به مواد کنید.

یک ظرف مناسب برای پای انتخاب کنید، سپس تکه‌های ماهی و میگو را داخل آن بچینید. هویج را بشویید، پوست آن را بگیرید و سپس رنده کنید. کرفس را هم بعد از شست‌وشو رنده کنید. حالا کرفس و هویج خرد شده را روی تکه‌های ماهی و میگو بریزید. پنیر و جعفری را هم روی مواد بریزید.

در انتها پوره سیب زمینی را با قاشق روی مواد بریزید، فر را با دمای ۱۸۰ درجه سانتی گراد روشن کنید و ظرف را به مدت ۴۰-۳۵ دقیقه داخل فر قرار دهید تا ماهی و میگو کاملا بپزد و پای آماده شود.

نظرات
نام و نام خانوادگی  
آدرس ایمیل  
آدرس سایت