نایت ملودی » خانواده » نکات مهم قبل از کنکور

نکات مهم قبل از کنکور

سرانجام بعد از چندین ماه تلاش و کوشش، به روزی خواهید رسید که با حضور در یک آزمون چند ساعته نتیجه کار و زحمات خود را بگیرید؛ پس به توصیه های زیر کاملاً توجه نمایید تا در آن روز بتوانید به بهترین نحو از توانایی های خود استفاده کنید. در سال های گذشته داوطلبانی بوده اند که متأسفانه به خاطر عدم رعایت همین توصیه های ساده ، دچار لطماتی شده اند که ….!

نکاتی در مورد کارت ورود به جلسه
محل توزیع، تاریخ و نحوه توزیع کارت ورود به جلسه داوطلبان کنکور سراسری از طریق ویژه نامه پیک سنجش و سایت اطلاع رسانی سنجش منتشر می‌شود.

برای دریافت کارت ورود به جلسه حتماً به موقع اقدام کنید.

مشخصات ثبت شده روی کارت را با اطلاعات داوطلبی به طور دقیق کنترل کنید، در صورت عدم تطابق، آن را با سازمان سنجش درمیان بگذارید. اگر در این مورد اختلاف یا اشکالی مشاهده کردید ابداً مضطرب نشوید. این مسأله به سادگی قابل اصلاح است و مکانیسم اصلاح آن نیز از سوی مسئولان محترم سازمان سنجش تدارک دیده شده است.

شماره داوطلبی خود را قبل از شرکت در آزمون یادداشت کرده یا از آن یک کپی تهیه کنید و آن را نزد خود نگه دارید( بهتر است لای  شناسنامه تان بگذارید) زیرا از روی همین شماره محل حوزه امتحانی را پیدا خواهید کردو به هنگام اعلام نتایج، به آن نیاز خواهید داشت.

زمان برگزاری آزمون گروه های آزمایشی مختلف فرق می‌کند. از روی کارت، زمان آزمون گروه خودتان را کنترل کنید.

 

قبل از کنکور

روز قبل از کنکور واقعاً روز استراحت فکری و جسمی است

 

نکاتی در مورد روز قبل از کنکور
شاید این توصیه را زیاد شنیده باشید، اما آن را جدی بگیرید. حتماً  به حوزه امتحانی سری بزنید، بخصوص اگر حوزه امتحانی شما محلی باشد که زیاد با آن آشنا نیستید.

مداد و پاک کن خوب ، به تعداد متعارف تهیه کنید. استفاده از مداد اتود ، جهت پرکردن خانه ها وقت گیر است لذا حتماً از مداد معمولی نرم استفاده کنید.

بهتر است خواندن کتاب و جزوه  درسی را کنار بگذارید، با خودتان رو راست باشید، هرچه خوانده اید کافی است، روز قبل از کنکور واقعاً روز استراحت فکری و جسمی است.

خوب است شب قبل از کنکور ، بعد از خوردن یک غذای مقوی و کم حجم در حدود ساعت ۱۰ شب بخوابید. البته هرکس بهتر می داند به چند ساعت خواب نیاز دارد، تا صبح بازده خوبی ، داشته باشید. خیلی سخت نگیرید، اما به تجربه برای شما هم ثابت شده که بعضی غذاها باعث می شوند دیرتر به خواب بروید ، بنابراین شب قبل از آزمون این را رعایت کنید.
در روز قبل از کنکور، درس خواندن به منظور یادگیری تعطیل است!
در صورت نیاز به مطالعه، فقط به دوره نکات مهم بسنده کنید و به هیچ وجه به دوره ی مطالبی که از نظرتان گنگ یا پیچیده است نپردازید. زیرا مطالعه فشرده در روز آخر هیچ نتیجه ای جز آشفته کردن احتمالی ذهن شما نخواهد داشت.

سعی کنید که در آرامش کامل، به سرببرید و به شایعات و حرف های پراکنده ای که در مورد کنکور گفته می شود اصلاً توجه نکنید ، بهتر است که همراه اعضای خانواده یا دوستان در پارک و هوای آزادقدم بزنید. و یا ورزش سبکی (البته نه زیاد) انجام دهید تا شب قبل از کنکور به راحتی بخوابید.

برای اینکه راحت بخوابید، هیچ کاری لازم نیست انجام دهید، نه قرص خواب ، نه ورزش سنگین و خسته کننده ، نه ماست و دوغ و نه هیچ چیز دیگر ، این شب هم مثل شبهای دیگر خیلی عادی بخوابید . سعی کنید قبل از خواب یک دوش آب ولرم بگیرید و بعد راحت بخوابید . فقط یادتان باشد، صبح باید به موقع بیدار شوید.

بهتر است صبح ، با صدای زنگ ساعت بیدار نشوید واین کار را به یکی از اعضای مطمئن خانواده ، بسپارید تا شما را با آرامش از خواب بیدار کند و نیز درتمام شب نگران اینکه صبح خواب نمانید، نباشید.

برای رفتن به جلسه ، وقت تان را طوری تنظیم کنندکه خدای نخواسته اگر ماشین خراب شد، اگر اتوبوس پنچرشدو … شما به موقع برسید. با این کار شما زمینه هرگونه نگرانی را از بین می برید.

یکی از حالاتی که برای تعدادی از داوطلبان در ساعاتی قبل از برگزاری آزمون رخ می دهد«احساس فراموشی» مطالبی است که به خوبی فراگرفته اند . توجه بفرمائیدکه این «احساس» کاذب است و وقوع آن طبیعی است و معمولاً در همان دقایق اول شروع آزمون با گرم شدن ذهن از بین می رود.
خوردن غذای سبک و به ویژه صبحانه مناسب در ایجاد آرامش مؤثر است.

دانش آموزان باید به خود دلگرمی داده و با کمک گرفتن از خداوند آرامششان را به دست آورند.

در صورت بروز علائم و حالات استرسی، این دانش آموزان شرایطشان را با والدین و خانواده مطرح کنند.

خانواده ها از ایجاد نگرانی و اضطراب در فرزندانشان خودداری کنند و با گوش دادن به صحبت های آنان دانش آموزان را در شب کنکور به آرامش و توکل به خداوند فراخوانند.

نظرات
نام و نام خانوادگی  
آدرس ایمیل  
آدرس سایت