نایت ملودی » سلامت » سلامت خانواده » پوست ، مو ، زیبایی » بهترین زمان بازسازی پوست

بهترین زمان بازسازی پوستهر فردی پیر می شود و اجتناب از آن امکان پذیر نیست اما اگر درست از پوست خود مراقبت کنید، درست بخورید و به طور منظم ورزش کنید، می توانید این روند را به تأخیر بیندازید.

زنان بدون این که متوجه باشند مرتکب اشتباهات زیادی در این زمینه می شوند. از جمله، صرف نظر کردن از برخی وعده های غذایی روزانه، خوردن هله هوله، مصرف ناکافی آب و خواب ناکافی.آیا می دانستید بهترین زمان برای بازسازی پوست بین ۱۰ شب تا ۲ صبح است؟

اگر مرتکب اشتباهات یاد شده می شوید، با رعایت نکات زیر، شیوه زندگی خود را تغییر دهید.

– خواب کافی:
خواب بیش از ۸ ساعت یا کمتر از ۶ ساعت به پوست آسیب می رساند. بدن به ۷ تا ۸ ساعت خواب برای ترمیم خود نیاز دارد، اما نباید دیرتر از ۱۱ شب به خواب بروید. بهترین زمان بازسازی پوست در خواب بین ۱۰ شب تا ۲ صبح است. از خوابیدن روی صورت نیز بپرهیزید و به پشت بخوابید.

– عادت های مخرب را ترک کنید:
نتایج بررسی های متعدد نشان می دهد که استعمال دخانیات و مصرف مشروبات الکلی یکی از علت های اصلی پیری زود رس است. کم آبی بدن، چین و چروک زودرس، از دست دادن کلاژن و انعطاف پذیری و قرمزی پوست از پیامدهای این دو عادت مخرب است. پس این عادت ها را کنار بگذارید.

– مراقب گردن، شانه و دست های خود باشید:
شاید صورت شما از سن شما جوان تر به نظر بیاید اما گردن، شانه ها و دست ها می تواند سن واقعی فرد را نشان دهد؛ بنابراین به طور روزانه پوست این قسمت ها را قبل از خواب با کرم مرطوب کننده ماساژ دهید و طی روز از کرم ضد آفتاب استفاده کنید.

– کمتر در معرض نور خورشید قرار بگیرید:
این موضوع به آن معنی نیست که به طور کامل نباید در معرض نور خورشید قرار گرفت. در طول روز باید زمان کمی در معرض نور خورشید قرار بگیرید تا بدن ویتامین D دریافت کند. اما قرار گرفتن طولانی مدت در معرض نور خورشید برای پوست مناسب نیست . قبل از ترک منزل از کرم ضد آفتاب با SPF بالا استفاده کنید و در صورت نیاز طی روز چند بار از آن استفاده کنید. استفاده از کرم ضد آفتاب در روزهای بارانی و آفتابی نیز فراموش نشود.

– به صورت خود دست نزنید:
برای پیش گیری از پیری زود رس و آکنه، از دست زدن به پوست صورت و گردن اجتناب کنید. چشم ها را نمالید و به بینی دست نزنید. اطراف چشم ها بسیار حساس است. هنگام زدن کرم دور چشم، از نوک انگشت استفاده کنید و این کار را به آرامی انجام دهید.

– روزی ۲ بار صورت خود را بشویید:
برخی افراد به شستن صورت خود در صبح و شب و پاک کردن آرایش، اهمیت نمی دهند. این دو یکی از بدترین عادت هایی است که به پیری زود رس پوست منجر می شود. با رعایت این نکته می توان از پیری زود رس پوست و آکنه پیش گیری کرد.

– مصرف آنتی اکسیدان را افزایش دهید:
مواد غذایی غنی از آنتی اکسیدان را به برنامه غذایی خود اضافه کنید. آنتی اکسیدان ها به بدن کمک می کند تا با رادیکال های آزاد آسیب رسان پوست مقابله کند؛ از این طریق از بروز چین و چروک های زود رس پوست پیش گیری می شود. موادغذایی حاوی آنتی اکسیدان شامل میوه های توتی، لوبیا، شکلات تلخ، هویج، انگور قرمز و آلو سیاه است.برخی جوانان در دهه دوم زندگی دچار چین و چروک پوست می شوند که علت آن عادت های بد و مراقبت نکردن از پوست است. مصرف میوه و سبزی را افزایش دهید، آب کافی بخورید، خواب کافی داشته باشید، میزان استرس را کاهش دهید. با رعایت نکات یاد شده می توانید حتی در دهه پنجم زندگی ظاهر جوان تری داشته باشید.

 

نظرات
نام و نام خانوادگی  
آدرس ایمیل  
آدرس سایت