نایت ملودی » سفر وگردشگری » دانستنی های سفر » نکاتی برای پیشگیری از مریض شدن در سفر

نکاتی برای پیشگیری از مریض شدن در سفر

مریض شدن بخشی از زندگی روزمره است، و در سفر بودن باعث نمی شود که دیگر با آن مواجه نشوید. اتفاقا در سفر شما محیط های مختلف، آدمهای گوناگون و حشرات و حیوانات متنوعی را میبینید که هر کدام ممکن است برای شما ویروس یا بیماری انتقال بدهند.

تنها کاری که از دست شما بر می آید این است که احتمال دچار شدن به بیماری را به حداقل برسانید. مطلبی که پیش رو دارید چند تا از اساسی ترین نکات برای حفظ سلامتی و دوری از مریضی در حین سفر را برایتان بازگو می کند.

۱ . دست هایتان را بشویید.

یکی از مهم ترین عوامل برای مبتلا نشدن به بیماری شستن مرتب دست هاست

 

شاید نکته ساده ای به نظر برسد، اما اکثر آدمها آن را فراموش می کنند. یکی از مهم ترین عوامل برای مبتلا نشدن به بیماری و جلوگیری از انتقال آن، شستن مرتب دست هاست. سعی کنید هر بار که به آب دسترسی پیدا می کنید دستهایتان را کامل بشویید.

۲ . مواظب مسمویت غذایی باشید.

در مسافرت، هر جایی غذا نخورید هرچند وسوسه انگیز باشد
بزرگترین دلیل برای مشکلات معده و اسهال، مسمویت غذایی است. هر جایی غذا نخورید، هرچند وسوسه انگیز باشد. تا جایی که می توانید جایی غذا بخورید که غذای آن تازه، کاملا پخته و موقع سرو کردن داغ باشد. سالادهایی که از شستشوی صحیح آنها مطمئن نیستید، غذاهای مانده، آب میوه فروشی هایی که معلوم نیست چگونه میوه ها را پوست کنده اند یا برای مدت زیادی آنها را بیرون از یخچال نگه داشته اند، خط قرمز هستند.
۳ .آب معدنی بنوشید.

در مسافرت سعی کنید از آب معدنی استفاده کنید
اگر از آب شیر شهری که در آن به سر می برید مطمئن نیستید، توصیه می کنیم از آب معدنی استفاده کنید، حتی اگر محلی ها آب شیر را بدون هیچ مشکلی می نوشند!

۴ . از خوردن غذای آشنا نترسید.

در سفر بیشتر سعی کنید غذاهای خانگی مصرف کنید

 

اگر در مکانی که هستید غذای قابل اعتمادی به جز همان که در خانه می خوردید وجود ندارد، بهتر است با همان سر کنید. همچنین تغییر ناگهانی به یک رژیم غذایی متفاوت مثل غذاهای تند و ادویه دار ممکن است ساز و کار بدنتان را به هم بریزد.

۵ . واکسن بزنید.

برای سفرهای طولانی مدت، توصیه می شود که واکسن های مورد نیاز را از قبل بزنید
برای سفرهای طولانی مدت، توصیه می شود که واکسن های مورد نیاز را از قبل بزنید. اما واکسنی که از همه بیماری ها پیشگیری کند وجود ندارد. هر جایی بنا به شرایط و محیطی که دارد، مستلزم یک سری واکسن است. توصیه کلی ما این است: اگر می توانید کاری برای پایین آوردن احتمال بروز بیماری ها انجام دهید، چرا که نه؟
۶ . مراقب نور خورشید باشید.

نور خورشید باعث گرمازدگی، سوختگی و دردسرهای زیادی در طول سفر بشود
هرچند نور خورشید برای بدن خوب است، اما بیش از اندازه آن می تواند باعث گرمازدگی، سوختگی و دردسرهای زیادی در طول سفر بشود. برای اینکه خیال خودتان را راحت کنید، از کرم ضدآفتاب استفاده کرده و مرتب آب بنوشید.

۷ . فعالیت بدنی را فراموش نکنید.

فعالیت فیزیکی سیستم دفاعی را بهبود می بخشد و آن را در برابر بیماری ها مقاوم می کند

 

یکی از بهترین روش ها برای سلامتی و مبارزه با عفونت ها، فعالیت فیزیکی است. بر همه ثابت شده است که فعالیت فیزیکی سیستم دفاعی را بهبود می بخشد و آن را در برابر بیماری ها مقاوم می کند. اصلا سفری که در آن نخواهید از بدنتان کار بکشید که سفر نمی شود.
۸ . مراقب نیش پشه باشید.

نیش پشه و حشرات یکی از کابوس های عاشقان سفر است
نیش پشه و حشرات یکی از کابوس های عاشقان سفر است. برای اینکه خطر ابتلا به بیماری هایی مثل مالاریا و تب دانگ را به حداقل برسانید، این کارها را انجام دهید:

تا جایی که امکان دارد در اتاق هایی با سیستم سرمایشی مناسب بمانید.

اگر چادر می زنید، از پشه بند استفاده کنید و موقع خواب همه بدنتان را بپوشانید.

از مواد و لوازمی که حشرات را دفع می کنند استفاده کنید (مثل دستبندهای دفع حشره یا اسپری ها)

۹ . اگر لازم است، از قرص ضد مالاریا استفاده کنید.

اگر منطقه ای که به آن سفر می کنید خطر گزیدگی مالاریا دارد، قرص های ضد مالاریا با خود ببرید
اگر منطقه ای که به آن سفر می کنید خطر گزیدگی مالاریا دارد، بهتر است قرص های ضد مالاریا با خود ببرید. البته انواع قرص های ضد مالاریا وجود دارد که می تواند بر روی آدم های مختلف، عواقب گوناگونی داشته باشد. برای استفاده از این قرص ها بهتر است با یک پزشک صحبت کنید.

نظرات
نام و نام خانوادگی  
آدرس ایمیل  
آدرس سایت