نایت ملودی » سلامت » عاداتی که منجر به تشدید آلرژی می شود

عاداتی که منجر به تشدید آلرژی می شود

۹عادت خطرناکی که علائم آلرژی را تشدید می کند
شناسایی محرک های آلرژی و این که هر کدام از افراد به چه چیزهایی واکنش آلرژیک نشان می دهند، شاید در برخی موارد درست از آب در بیاید ولی اولین گام در شناسایی آنچه که شما واقعا به آن آلرژی دارید، انجام تست آلرژی و پیدا کردن راه هایی با کمک پزشک برای کاهش قرار گرفتن در معرض محرک های شناسایی شده است. این در حالی است که بسیاری از مردم فقط حدس می زنند که به چه چیزهایی آلرژی دارند.

 

با این حال برخی از شیوه های معمول در زندگی روزمره می تواند آغازگر علائم رینیت آلرژیک باشد؛ بیماری ای که بین ۴۰ تا ۶۰ میلیون آمریکایی را تحت تاثیر قرار داده و با علائمی مانند خس خس سینه، عطسه، گرفتگی بینی، خارش و … خود را نشان می دهد. در اینجا برخی از عادات تعجب آور روزمره که باعث تشدید آلرژی می شود، را بهتر می توانید بشناسید:

 

۱- تمیز کردن اشتباه خانه سبب تشدید آلرژی می شود

اشتباهات متعددی در فرایند تمیز کردن خانه می تواند ماشه شروع علائم آلرژی باشد. انجام کارهای خانه بدون استفاده از ماسک یکی از بزرگترین اشتباهات است چون گرد و خاک را به طور مستقیم وارد راه های هوایی می کند. در حالی که این کار باید با استفاده از یک پارچه مرطوب و دو تا سه بار در هفته انجام شود. جاروبرقی باید حاوی فیلترHEPAباشد و آنهم برای جمع کردن کامل موی حیوانات خانگی و گرد و غبار. برخی از مواد شیمیایی نیز محرک شروع علائم آلرژی هستند که باید محصولات طبیعی و بدون بو را جایگزین آنها کرد.

 

۲- مصرف برخی خوراکی ها باعث تشدید آلرژی می شود

آیا تا کنون در مورد سندرم گرده غذایی چیزی شنیده اید؟ برخی اوقات با مصرف محصولات تازه مانند هلو، سیب، خربزه و … علائم آلرژی فصلی ظاهر می شود. آلرژن های موجود در گرده و پرز این میوه ها علائم آلرژی را آغاز می کند. خبر خوب این است که شما می توانید از نوع پخته شده این میوه ها بدون بروز هیچ مشکلی استفاده کنید.

 

۳- تشدید آلرژی به علت مصرف داروی اشتباه

مصرف آنتی هیستامین ها می تواند عطسه، خارش و سایر علائم آلرژی را تسکین دهد. اما استفاده از یک داروی اشتباه به جای داروهای آنتی هیستامین می تواند به شدت آلرژی بیفزاید، مثلا منجر به تورم بیش از حد بینی شده و به دنبال آن مشکلات دیگری را ایجاد می کند.

مصرف آنتی هیستامین ها می تواند عطسه، خارش و سایر علائم آلرژی را تسکین دهد

 

۴- کیفیت هوای داخل خانه عاملی موثر در تشدید آلرژی

آلرژن های داخل خانه فراوانند و به راحتی می توانند ماشه شروع آلرژی باشند. نظارت بر کیفیت هوای داخل ساختمان، استفاده از فیلترها و کانال های تهویه هوا برای اجتناب از این آلرژن ها توصیه می شود.

 

۵- ذخیره کردن لباس های مرطوب و تشدید آلرژی

اگر شما در مناطق مرطوب زندگی می کنید، احتمالا متوجه بروز علائم آلرژی در خود شده اید. یکی از دلایل می تواند استفاده از لباس هایی باشد که هنوز کامل خشک نشده اند و جمع کردن آنها قبل از خشک شدن می تواند محیط مناسبی برای پرورش محرک های آلرژی باشد. به کسانی که در مناطق مرطوب زندگی می کنند، اطمینان از خشک شدن کامل لباس های شسته شده توصیه می شود.

 

۶- سیگار کشیدن باعث بدتر شدن آلرژی می شود

سیگار کشیدن سبب تشدید آلرژی می شود. بررسی ها نشان می دهد میزان هیستامین موجود در بدن افراد سیگاری افزایش می یابد. هیستامین ماده ای است که در اثر ورود مواد حساسیت زا به بدن، توسط سلول های سیستم ایمنی تولید شده و موجب تورم، قرمزی و خارش شدید پوست می گردد.

 

۷- استرس می تواند سبب آلرژی شود

محققان طی یک بررسی بر روی افراد مبتلا به تب یونجه دریافتند، کسانی که دچار استرس شدید هستند بیش از دیگران در معرض ابتلا به آلرژی ها قرار دارند. برای مدیریت استرس با موثرترین راه، عوامل استرس زا را در خود شناسایی کنید و به دنبال راهکارهایی برای مقابله با آن باشید.

 

۸- استفاده از لنزهای تماسی می تواند محرک بروز آلرژی شود

شاید شما فکر می کنید استفاده از لوازمی که موجب ایجاد پوشش روی چشم هایتان می شود، سبب کاهش خارش و اشک ریزش در فصول گرده افشانی می گردد، اما باید بدانید پوشاننده هایی نظیر لنزهای تماسی چشم خود می توانند محرک بروز آلرژی در شما شوند. لنزها به شدت توسط گرده گیاهان، دود ماشین آلات و موجودات بسیار ریز هوا آلوده می شوند. اگر اصرار به استفاده از لنزهای تماسی دارید، حداقل از نوع یک بار مصرف آن استفاده کنید.

 

۹- تشدید آلرژی با استفاده از اشیای معطر

هر شی معطری می تواند سبب تحریک پوشش پلک چشم و بینی شود. اشیایی نظیر شمع های معطر، شیشه های ادکلن (هر چند که تهی از عطر باشند) و …، حساسیت شما را تشدید خواهند کرد.

نظرات
نام و نام خانوادگی  
آدرس ایمیل  
آدرس سایت