نایت ملودی » سلامت » سلامت خانواده » پوست ، مو ، زیبایی » دلایل ایجاد کک ومک چیست و راه درمان آن

دلایل ایجاد کک ومک ودرمان آن

هرگاه رنگدانه های پوست به جای پخش شدن در سراسر پوست در نقاطی از آن جمع گردد  کک و مک و لک صورت به وجود می آید.

 

کک مک گاهی ممکن است ناشی از ناراحتی های داخلی باشد اما به طور کلی با موی قرمز و حساسیت در برابر نور خورشید ارتباط دارد و بهترین راه پیشگیری آن محافظت پوست در برابر نور خورشید است.

کک و مک یکی از بیماری‌های پوستی است که در میان اروپایی‌ها شیوع بیشتری دارد.کک و مک ها معمولا روی پوست صورت، دست ها و اطراف شانه‌ها دیده می‌شوند. خانم‌ها و آقایان هر دو همیشه به دنبال راه هایی برای خلاصی از دست کک و مک هستند.اما بیشتر پزشکان درمان قطعی برای آن سراغ ندارند…
دلایل ایجاد کک و مک
یکی ازدلایل بروز کک ومک برروی پوست ویژگی های ارثی می باشد بنابراین مانند پدرومادر خود ویاهردوی آن ها روی پوست شما کک ومک ظاهر می شود . دلیل دوم اختلالاتی ماننداگزرو درما پیگمنتوسام XerodermaPigmentosum که باعث افزایش جذب اشعه های آفتاب وبرزو کک ومک صورت می شود.

مدت های طولانی درمرض نور آفتاب بودن باعث بروز کک ومک مخصوصا در افرادی که دارای پوست های حساس هستند به دلیل اینکه ملنیوم موجود درپوست این افراد کم می باشد وباعث بروز کک ومک در پوست این افراد می شود. تنظیم نبودن هورمون های بدن باعث ایجاد کک ومک در افراد می شود دراین افراد هورمون استروژن باعث تحریک پیگمنت ها می شود و سلول هایی که باعث ایجاد رنگدانه درروی پوست می شوند درزمان قرارگرفتن درمعرض نور آفتاب فعال می شوند.

بروز کک و مک به دو شکل کلی می باشد :
الف : کک و مک مادرزادی
ب : کک و مک ایجاد شده بعد از سنین کودکی به  بالا

درمان کک و مک چیست :
مورد الف :  برای از بین بردن کک و مک مادرزادی درمان گیاهی خاصی وجود ندارد.بلکه نتیجه های بهتر برای درمان این نوع کک و مک استفاده از لیزر می باشد.

مورد ب : در نوع کک و مک ایجاد شده بعد از سنین کودکی به  بالا  چون یک عامل شناخته شده باعث ایجاد آنها شده درمان های گیاهی خاص بسیار موفق واقع شده و به سادگی آنها را رفع می نماید.

نظرات
نام و نام خانوادگی  
آدرس ایمیل  
آدرس سایت