مرتبط با این مطلب
نایت ملودی » خانواده » آشپزی و خانه داری » خانه داری » لطفا، بدون اخم و ماشین به خرید بروید

لطفا، بدون اخم و ماشین به خرید بروید

به حال و هوای عید و خرید نوروزی نزدیک می شویم. خرید شب عید در این هفته ی باقیمانده تا پایان سال به اوج خود می رسد،یادمان باشد ما بازیگران اصلی این ماجرا هستیم.

برای حل شدن مشکل ترافیک شب عید و دردسرهای خرید آخر سال باید آستین ها را بالا بزنیم و برای کاهش ترافیک و دردسرهای خرید آخر سال تلاش کنیم. اما چطور؟ اینجا چند نکته اساسی در همین زمینه بیان شده است.
لطفا سر فرصت خرید کنید
خیلی از مردم هستند که خرید نوروزی خود را به دقیقه ۹۰ موکول می کنند و شب عید به خرید می روند. برخی هم هستند که خرید خود را تکمیل نکرده و ناگزیر از انجام بخش باقیمانده در شب عید هستند و در نتیجه، شهر در چند روز باقیمانده با ترافیک سنگین تری نسبت به دیگر روزهای آخر سال مواجه می شود. به گونه ای که در معابر منتهی به مراکز خرید، ازدحام بالای ماشین ها و مسافران را مشاهده می کنیم. خب، بهترین کار این است که کمی برنامه ریزی کنیم و خریدمان را به روزهای آخر موکول نکنیم.
روزهای وسط هفته برنامه خرید داشته باشید
همین جوری راه می افتید و به سمت خیابان های اصلی شهر می روید، بعد هم توقع دارید که گرفتار ترافیک نشوید! بهترین کار این است که قبل از شال و کلاه کردن، از وضعیت ترافیک مطلع شوید و بهترین مسیر را انتخاب کنید

یک ایراد کار هم این است که همه در روزهای آخر هفته به سمت مراکز خرید هجوم می برند. این هم باعث ترافیک و ازدحام خواهد شد. می توانیم برای روزهای وسط هفته برنامه خرید داشته باشیم. ساعت خرید هم مهم است. اگر امکان مرخصی گرفتن برایتان وجود دارد، صبح ها و بعداز ظهرها ی روزهای عادی بهترین زمان است. یک راهکار این است که آخر شب به خرید بروید.
بدون خودروی شخصی بروید
عادی ترین و همیشگی ترین توصیه در این روزها و شب ها این است که با ناوگان حمل ونقل عمومی به خرید بروید. براساس تصاویری که دوربین های نظارتی ترافیک نشان می دهند، یکی از دلایل مهمی که به افزایش حجم تردد ها و ترافیک در آخرین ماه سال می انجامد این است که بسیاری از مردم علاقه مندند تا در این روز ها با وسیله نقلیه شخصی به خرید بروند.
مترو یا ماشین شخصی؟
مترو، مترو و باز هم مترو؛ بهترین گزینه برای سفر شهری در تهران در این روزها همین است. مترو یکی از ناوگان مورد علاقه تهرانی ها در سفرهای شهری آخر سال است. بسیاری برای خلاص شدن از ترافیک روی زمین، به زیر زمین می روند و سوار قطارهای این ناوگان می شوند.
از زنجیره ای ها خرید کنید
این روزها فروشگاه های زنجیره ای تبدیل شده اند به یک بازار حرفه ای برای خرید شب عید. خیلی از خانواده ها برای اینکه در وقت صرفه جویی کنند، خریدشان را از فروشگاه های زنجیره ای انجام می دهند. اگر برای نوروزتان قصد خرید دارید و تا به حال هم فرصت انجام این کار را نداشته اید، می توانید سری به این فروشگاه ها بزنید.

 

نیاز به خرید کردن

اول برای بچه ها خرید کنید

 

اول برای بچه ها خرید کنید
برای خرید اعضای خانواده اولویت بندی کنید،از قدیم گفته اند که اول خانم ها، اما شما نشنیده بگیرید و اول برای بچه ها خرید کنید! نیازهایتان را اولویت بندی کنید و بودجه بندی هم یادتان نرود چون برخی فروشنده ها با آن زبان چرب و نرم در یک چشم به هم زدن کاری می کنندکه در همان مغازه اول، بودجه درنظر گرفته شده به پایان می رسد.
برای جای پارک فکر کنید
درست است که عقل حکم می کند این روزها سراغ استفاده از ناوگان حمل ونقل عمومی برویم که البته کمی زحمت بیشتری دارد، اما خب برخی ترجیح می دهند که حتما با اتومبیل شخصی به خیابان بیایند و به مراکز خرید بروند. اگر شما جزو این دسته هستید حتما از قبل برای جای پارک خودرویتان فکری داشته باشید.
به پاساژهای محلی سر بزنید
باور کنید در مراکز خرید بزرگ خیلی تنوع کالاها و قیمت هایشان با مراکز خرید محلی تر فرق نمی کند. برای همین برای خرید یک کفش ساده مثلا از این سر شهر به آن سر شهر نروید بهتر است از روی نقشه ابتدا به جایی سر بزنید که به شما نزدیک تر است و می توان پیاده یا با حداقل فاصله به آنجا رسید.
ترافیک را چک کنید
همین جوری راه می افتید و به سمت خیابان های اصلی شهر می روید، بعد هم توقع دارید که گرفتار ترافیک نشوید! بهترین کار این است که قبل از شال و کلاه کردن، از وضعیت ترافیک مطلع شوید و بهترین مسیر را انتخاب کنید. هم با استفاده از سایت های اینترنتی و هم با استفاده از اپلیکیشن های موبایل می توان به طور لحظه ای، ترافیک معابر شهری مثل تهران را رصد کرد.
درگوشی با مردهای بیزار از خرید
برای خرید اعضای خانواده اولویت بندی کنید،از قدیم گفته اند که اول خانم ها، اما شما نشنیده بگیرید و اول برای بچه ها خرید کنید!

سخت پول درآوردن و خستگی جسمی و فکری از آن عواملی است که گاهی مرد خانه را نسبت به خرید کردن بی میل می کند. اگرخرید کردن را کلا کار بی فایده ای می دانید و همیشه به پس انداز بیشتر بها می دهید، مراقب تله خساست شیطان باشید چراکه شیطان دوست دارد شما شامل این وعده خداوند نشوید «امام سجاد(ع): خداوند بیش از همه از کسی خشنود است که رفاه بیشتری برای خانواده اش فراهم کند». اگر هم به اندازه، اهل خرید برای خود و خانواده تان هستید اما همسرتان گرفتار اسراف شده است، بی تفاوت نباشید. با محبت به او تذکر بدهید و راه های جدید دیگری برای جذابیت زندگی تان پیشنهاد دهید. مردهای با اقتداری که هم پول به همسرشان می دهند و هم با بیان صادقانه شرایط مالی خود، با همسرشان همفکری می کنند، کمتر نیاز است خود را همیشه از خرید محروم کنند یا شاهد اسراف کاری های همسرشان باشند.
حراج دلتان را نبرد!
اگر شما بانوی خانه بدون اینکه واقعا نیاز به خرید چیزی داشته باشید، نمی توانید پیشنهاد یک فروشنده را رد کنید، کلمه حراج مجبورتان می کند خرید کنید یا دلتان که می گیرد فقط خرید آرامتان می کند، به نوعی ولع خرید پیدا کرده اید. کافی است قبل از خرید، لیست نیازهای تان و وسع همسرتان را با هم هماهنگ کنید و همیشه یک سؤال را از خود بپرسید: «اگر این خرید رو نکنم چی می شه؟» این حواس جمعی و نشان دادن کدبانو بودن، توانمندی و محبت خانم را بیش از همیشه در دل همسر و خانواده اش محکم می کند..

نظرات
نام و نام خانوادگی  
آدرس ایمیل  
آدرس سایت