نایت ملودی » خانواده » موفقیت » همسر شما باعث موفقیت در کارتان می شود

همسر شما باعث موفقیت در کارتان می شود

همسر شما باعث موفقیت در کارتان می شود

همسر شما می تواند باعث موفقیت شما در زمینه های مختلف شود و به زندگی شما جهت و برنامه ریزی بدهد.
یافتن شخص درست برای ازدواج به شکلی واضح بر میزان رضایت و خوشحالی شما از زندگی‌تان تأثیرگذار است ولی تحقیقات جدید دانشگاه واشنگتن در سنت لوییس نشان داده است که شخصیت همسر شما زندگی و موفقیت شغلی شما را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

نویسنده اصلی این مطالعه جاشوا جکسون می‌گوید: « مطالعه ما نشان می‌دهد که فقط شخصیت خود شما نیست که بر تجربیات منجر به موفقیت شغلی بیشتر برای شما تاثیرگذار است. بلکه شخصیت همسر شما نیز مهم است. » جکسون و همکارش بریتانی سالمون که دانشجوی ارشد روانشناسی در دانشگاه واشنگتن است، روی زندگی حدود ۵۰۰۰ فرد متأهل بین ۱۹ تا ۸۹ سال مطالعه کرده‌اند. در حدود ۷۵ درصد موارد هر دو همسر کار می‌کرده‌اند.

به شرکت‌کنندگان آزمون‌هایی روان‌شناسانه داده شد تا میزان پذیرا بودن، برونگرایی، سازگاری، عصبی بودن و وجدان را در آن‌ها مورد ارزیابی قرار دهند. طی ۵ سال آن‌ها میزان رضایت شغلی، افزایش حقوق و اینکه چقدر آماده ارتقای شغلی بوده‌اند را در این افراد دنبال کردند.

در بین نتایج، آن‌هایی که در مورد زندگی شغلی خود حس بهتری داشتند بیشتر احتمال داشت که همسرانی با امتیاز بالا در وجدان داشته باشند. بدون توجه به جنسیت، ارتباط معنایی بالایی بین یک همسر حامی و پشتیبان و یک شریک زندگی موفق وجود داشت.

چه چیزی باعث می‌شود یک شریک زندگی با ملاحظه، شاخصی برای موفقیت باشد؟
محققان دریافته‌اند که ۳ فاکتور می‌تواند توضیح دهد که چرا این زوج‌ها موفق بوده‌اند:
تکیه کردن به شریک زندگی برای تقسیم کار خانه
که محققان آن را برون سپاری می‌نامند، در این افراد موفق نگرانی کمتری را ایجاد می‌کرد.

یک همسر حامی و پشتیبان بودن رفتار مشابهی را در طرف مقابل موجب می‌شود
قابل اعتماد بودن در منزل باعث می‌شود شما کارمند قابل اعتمادتری نیز باشید. اگر همسر شما در مورد خرید میوه بر سر راهتان تا خانه به شما اعتماد دارد، شما احتمالاً کارمندی هستید که رئیستان نیز می‌تواند در مورد تحویل به‌موقع و خوب کار به شما اعتماد کند.

شریک زندگی خوب باعث از بین رفتن استرس می شود
در نهایت، داشتن یک همسر با وجدان و حامی و یک زندگی شخصی رضایت‌بخش به سادگی استرس را در شما از بین می‌برد. افراد با انگیزه و جاه طلب به دنبال شریک زندگی ای می‌گردند که بتواند پشتیبان آن‌ها در رسیدن به رؤیاهای بزرگشان باشد.

این مطالعه در ادامه مطالعات قبلی ای است که نشان‌ دهنده ارتباط بین اتفاقات زندگی شخصی ایزوله شده و عملکرد شغلی بوده‌اند. البته برقراری تعادل بین زندگی شخصی و شغلی شما می‌تواند وظیفه سازمان متبوع تان باشد، ولی یک ارتباط مجادله‌ آمیز در خانه می‌تواند عملکرد شغلی شما را به اشکال گوناگون تحت تأثیر قرار دهد.

زوج‌ها لازم نیست حتماً با هم دعوا کنند تا روی کار و موفقیت شغلی یکدیگر تأثیر بگذارند، بلکه فقط شخصیت‌های ناسازگار نیز می‌تواند برای این کار کافی باشد.

تاریخ: 22 آگوست 2015
نویسنده: رضا ایرانی
دسته بندی: موفقیت , موفقیت شغلی
برچسب ها: ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ،
نظرات
نام و نام خانوادگی  
آدرس ایمیل  
آدرس سایت