اسباب کش های حرفه ای

اسباب کش های حرفه ای

اسباب‌کشی به روش امروزی خرج دارد البته باید جیبتان را بسنجید و بعد سراغ مدل‌های مختلف آن بروید. برای حمل وسایل به خانه جدید ۲گزینه پیش رو دارید؛ یکی خاورهای بزرگ و دیگری هم وانت‌بارها که باید تعداد و اندازه وسایل خانه را بررسی کرده و یکی را انتخاب کنید.

همین که یک گشت کوتاه در قسمت حمل و نقل درون شهری آگهی‌های روزنامه‌ها بزنید با تعداد زیادی شرکت‌های حمل بار مواجه می‌شوید. معمولا شرکت‌ها یا صاحبان ماشین‌ ها در آگهی‌های خود منطقه یا محدوده خیابان‌هایی که در آن کار می‌کنند را نوشته‌اند که این، کار شما را آسان‌تر می‌کند و می‌توانید راحت‌تر گزینه مناسب را انتخاب کنید.

نخستین سؤالی که هنگام تماس با این شرکت‌های خدماتی با آن مواجه می‌شوید مسافت مسیرتان از مبدا به مقصد، تعداد طبقه‌های خانه قدیمی و خانه جدید و روز اسباب‌کشی است. براساس میزان مسافت بین مبدا و مقصد و تعداد طبقه‌ها در هر دو طرف، نرخ کرایه و حمل‌ونقل فرق می‌کند. معمولا هم اسباب‌کشی را ۲یا ۳ساعته حساب می‌کنند.

یعنی اگر کل زمان حمل بار از خانه(مبدا) تا خانه(مقصد) بیشتر از ۲یا ۳ساعت مشخص شده طول بکشد ناچار خواهید بود هزینه اضافه‌تری را متحمل شوید! برای حمل اسباب تعدادی کارگر هم لازم دارید که شرکت‌ها می‌فرستند.

شرکت‌های صفر تا صدی
اگر حاضر باشید پول بیشتری خرج کنید می‌توانید بدون هیچ دردسر و زحمتی کارهای اسباب‌کشی را به شرکت‌های مخصوص بسپارید؛ شرکت‌هایی که از صفر تا صد کارها را برایتان انجام می‌دهند.

در صفحات آگهی روزنامه‌ها ستون‌هایی با عنوان بسته‌بندی لوازم و اثاثیه وجود دارد که پر از این مدل آگهی‌ها هستند. بعضی از این آگهی‌ها فقط لوازم بسته‌بندی و کارتن‌های نو با اندازه‌های مختلف و طراحی ویژه که مخصوص بسته‌بندی و حمل اسباب هستند را می‌فروشند اما بعضی دیگر همه کار از جمع‌آوری و بسته بندی تمام لوازم تا حمل‌ونقل و چیدمان و نصب در محل جدید را انجام می‌دهند.

این شرکت‌ها معمولا کارگر خانم هم دارند و تضمین هم می‌دهند که سر وسایل هیچ بلایی نخواهد آمد. اینطوری فقط کافی است بر کارشان نظارت کنید و هیچ زحمتی هم لازم نیست برای اسباب‌کشی بکشید. وقتی با این شرکت‌ها تماس بگیرید نخستین چیزی که به شما خواهند گفت این است که باید از خانه و لوازمش بازدید کنند تا قیمت بدهند.

این قیمت‌ها برای همان صفر تا صدی است که گفتیم و البته برای بسته‌بندی و حمل تمام وسایل خانه از خرده‌ریزها تا وسایل بزرگی مثل مبل، یخچال و… به گفته این شرکت‌ها آنها با روش‌های خاصی در کارتن‌های مخصوص و با لوازم بسته‌بندی مخصوص کار می‌کنند؛ برای مثال برای بعضی از وسایل از ضربه‌گیر استفاده می‌کنند. برای نصب وسایلی مثل لوسترها، اجاق گاز، ماشین لباسشویی و … هم از کارگرهای تخصصی استفاده می‌کنند.

این شرکت‌ها فقط برای اسباب‌کشی خانگی نیستند و جا‌به‌جایی وسایل اداری را هم انجام می‌دهند. همه این کارها به شرطی است که پول زیادی در جیبتان حاضر و آماده خرج کردن باشد.

فقط حمل سنگین ها
اگر تصمیم دارید خودتان وسایل سبک را بسته‌بندی و حمل کنید و فقط کار سنگین‌ترها را به شرکت‌ها بسپارید، بدانید که این شرکت‌ها کارشان بسته‌بندی حرفه‌ای و جابه‌جایی وسایل سنگینی مثل یخچال ساید‌بای‌ساید، بوفه‌های بزرگ، تردمیل، گاو صندوق و مبل‌های سنگین است.

خودشان هم کارگر و کامیون می‌آورند و کار این وسایل سنگین را انجام می‌دهند.
قیمت هر وسیله‌ای را هم براساس ابعاد و وزن جداگانه حساب می‌کنند. این نرخ برای روز تعطیل است و روزهای معمولی حدود ۵تا ۲۰هزار تومان ارزان‌تر حساب می‌شود.

هزینه ها را کم کنید
هرچه وسایل شما کمتر باشد هزینه‌ها از کارگر تا وسیله حمل‌ونقل کمتر می‌شود. پس موقع جمع‌آوری وسایل به دردنخورها را دور بریزید و آنهایی هم که لازم ندارید به کسانی که نیاز دارند هدیه بدهید؛ به این ترتیب می‌توانید برای مثال به جای کامیون، وانت با تعداد کمتر کارگر کرایه کنید.

فکر بسته‌بندی اسباب ریز توسط شرکت‌ها را از سرتان بیرون کنید. خودتان با روزنامه باطله، ضربه‌گیر و کارتن‌های مقوایی جمع کنید و این وسایل را بسته‌بندی کنید. فقط بسته بندی وسایل سنگین و گران‌قیمت مثل بوفه، مبل، یخچال‌و… را به شرکت‌ها بسپارید.

سعی کنید روزهای تعطیل یا زمان‌های خاصی مثل بعد از تعطیلی مدارس اسباب‌کشی نکنید چون در این روزها سر شرکت‌ها و اتوبارها شلوغ است و پول بیشتری بابت خدمتشان می‌گیرند.

از دوستان و فامیل برای بسته‌بندی و حمل‌ونقل وسایل استفاده کنید؛ به این ترتیب خیلی در هزینه‌ها صرفه جویی کرده‌اید. برایشان غذا و نوشیدنی فراهم کنید و حتی کار را به چند روز مختلف تقسیم کنید تا از فشار زیاد آن کاسته شده و بیشتر شبیه یک مهمانی دور همی به‌نظر برسد.

سعی کنید همه وسایل را در یک ماشین جا دهید تا نیاز به برگشت دوباره یا کرایه ۲ ماشین نباشد که به این ترتیب هزینه‌ها دوبرابر خواهد شد.

جعبه‌های بزرگ و محکم برای بسته‌بندی پیدا کنید تا مقدار بیشتری وسیله در آن جابگیرد، البته نه آنقدر بزرگ که بر اثر سنگینی قابل جابه‌جایی نباشد یا کارتن زود پاره شود.

نظرات
نام و نام خانوادگی  
آدرس ایمیل  
آدرس سایت