نایت ملودی » خانواده » آشپزی و خانه داری » خانه داری » طرز درست کردن خوشبوترین عطرهای خانگی

طرز درست کردن خوشبوترین عطرهای خانگی

طرز درست کردن خوشبوترین عطرهای خانگی

بسیاری از افراد ممکن است به دلایل مختلف خواستار تهیه و درست کردن عطر در منزل باشند. گران بودن، استفاده از مواد شیمیایی، ناخالصی و … دلایلی هستند که شما را به درست کردن عطرهای خانگی سوق می دهند. سماتک در اینجا طرز درست کردن خوشبوترین عطرهای خانگی را به شما آموزش می دهد.

عطر وانیل و نعنا :
یک هشتم قاشق سوپ خوری وانیل را بایک قاشق غذاخوری آب مخلوط کنید و باز هم مقدار بسیار کمی آب و برگ نعنا اضافه کنید و به مدت ۵ دقیقه این مخلوط رابجوشانید و پس از سرد شدن از صافی عبور دهید و درون شیشه ی عطر بریزید و استفاده کنید.

عطر صابونی :
مقداری صابون مایع خوش بو را همراه با مقدار مساوی آب درون یک ظرف عطر اسپری کننده بریزید و ظرف را چندین بارتکان دهید تا کف و حباب صابون از بین برود و بگذارید یک الی دو روز ظرف بدون حرکت بماند اکنون عطر شما آماده مصرف و اسپری کردن می باشد.

عطر گل روغنی :
برای تهیه ی این عطر ابتدا تعدادی گل خوش بو و مورد علاقه ی خود را جمع آوری کنید و از قسمت ساقه گل ها را برش بزنید و داخل یک ظرف شیشه ای بریزد و روی آن مقداری روغن گیاهی بدون بو بریزید هر روغنی که باشد ولی حتما بدون بو باشد و در ظرف شیشه ای خود را ببندید و بعد از دو هفته در ظرف را باز کنید و عطر را از یک صافی عبور داده و داخل یک شیشه ی عطر بریزد ، اکنون عطر شما آماده مصرف می باشد.

عطر گل رز :
گل های رز را بچینید و ساقه های آن ها را کوتاه کنید و درن ظرفی بریزید و آب سرد روی آن بریزید و مقدار خیلی کمی دارچین و نمک و آب گرم به این مخلوط اضافه کنید ، و پس از دو ساعت ۲۰ دقیقه مواد را بجوشانید و از صافی عبور دهید و درن ظرف عطر بریزید و استفاده کنید.

عطر گیاهی :
مقداری گیاه خوش بو را از جمله اسطوخودوس ، رزماری و غیره را به دلخواه خودتان تهیه کنید و برگ های این گیاهان را جدا کنید و کمی درهاون بکوبید و با مقدار کمی آب درون قابلمه بریزید و به مدت یک ربع بجوشانید و یک قطره الکل هم به مخلوط تان اضافه کنید سپس جوشانده را از صافی عبور دهید و در یک اسپری یا افشانه بریزید و استفاده کنید.

نظرات
نام و نام خانوادگی  
آدرس ایمیل  
آدرس سایت