نایت ملودی » خانواده » آشپزی و خانه داری » خانه داری » بهترین روش نگهداری خرما

روش نگهداری، ارزش غذایی و تفاوت خرما

بهترین روش نگهداری خرما

خرما یکی از قدیمی‌ ترین میوه‌ های جهان است که سالیان دور ، برای اولین بار در کنار رود نیل در مصر دیده شد .
خرما یک خوردنی مغذی‌ است که گرسنگی را زود از بین می‌ برد و در عین حال برای آن دسته از آدم‌ هایی که به شیرینی‌ ها علاقه‌ مند هستند ، انتخاب خوبی است .
واقعیت این است که خرماها کالری بیشتری نسبت به اغلب میوه‌ ها دارند ، اما خوشبختانه با وجود شیرینی در این میوه و کالری بالای آن مصرف مقدار مناسب از آن سبب افزایش وزن نمی‌ شود .
در حقیقت اکثر انواع خرماها سدیم و کلسترول و چربی ندارند و به همین دلیل مصرف آن عارضه چندانی به‌ وجود نمی‌ آورد .

ارزش غذایی :
خرما سرشار از فیبرهاست . هر ۱۰ عدد خرما حدود ۲۳۴ کالری دارد و وجود کلسیم ، ویتامین ب۶ ، سدیم ، آهن ، پتاسیم و پروتئین آن را به یک منبع غنی از ویتامین‌ ها و مواد معدنی لازم برای انسان تبدیل کرده‌ است .

خرید :
اکثر سوپر مارکت‌ ها خرماهای تازه و یا خشک شده را در لیست فروش خود قرار می‌ دهند . در هر دو حال شما سعی کنید خرمایی را انتخاب کنید که پوست آن نازک باشد و بوی بدی نگرفته باشد و همچنین روی سطح آن اثری از دانه‌ های شکر دیده نشود .
نگهداری :
خرماهای خشک معمولا تا یک سال در یخچال نگهداری می‌ شوند. خرماهای تازه در صورت بسته‌ بندی درست تا حدود هشت ماه در یخچال می‌ مانند و در صورت نگهداری در کابینت منزل یک ماه بیشتر قابل استفاده نیستند .
اگر خرما خشک شد با ریختن کمی آب گرم و یا حتی آب میوه شکل بهتری به خود می‌ گیرد .
مراقب باشید که خرما را در محلی که اقلام بودار مانند سیر وجود دارد ، نگذارید زیرا خرما خیلی زود به خود بو می‌ گیرد .
پذیرایی با خرما :
خرما به خودی خود بسیار لذیذ است اما اگر قصد دارید که آن را به تنهایی جلوی مهمانتان بگذارید می‌ توانید در آن بادام یا قطعات ریز گردو قرار دهید .
به یاد داشته باشید که اضافه کردن خرما به نان‌ ها یا کیک‌ ها و شیرینی‌ های خانگی نیز علاوه بر خوشمزه کردن آنها خواص مفید غذایی نیز دارد .
در ضمن ، با پوست کندن خرما می‌ توانید آن را در کنار سالاد در بشقابتان قرار دهید . کندن پوست خرما هر چقدر آن را خنک کنید ، راحتتر صورت می‌ گیرد . پس آن را با قطعه قطعه کردن ، در کنار دیگر دسرها روی میز بگذارید .

نظرات
نام و نام خانوادگی  
آدرس ایمیل  
آدرس سایت