نایت ملودی » سلامت » تغذیه » تفاوت های خرمای تازه با خرمای خشک

تفاوت های خرمای تازه با خرمای خشک

تفاوت های خرمای تازه با خرمای خشک

خرما یکی از مواد غذایی پر انرژی و سالم است و اگر می خواهید همیشه سالم و جوان بمانید خرما مصرف کنید. ۲ نوع خرما وجود دارد: خرمای خشک و خرمای تازه که تفاوت هایی باهم دارند.

خرمای خشک رطوبت کمتری دارد و در نتیجه مدت زمان طولانی تری تازه می ماند، در حالی که مدت ماندگاری خرمای تازه کمتر از ۸ تا ۱۰ ماه است. خرمای خشک، در صورتی که در یخچال نگهداری شود تا ۵ سال می ماند. بنابراین خرمای خشک نسبت به خرمای تازه ماندگاری بیشتری دارد.

کالری
هر ۱۰۰ گرم خرمای خشک حاوی ۲۸۰ کالری است در حالی که هر ۱۰۰ گرم خرمای تازه حاوی ۱۴۵ کالری است. بنابراین می توانید برای کاهش وزن خرمای تازه مصرف کنید و در صورتی که قصد افزایش وزن دارید، می توانید کالری اضافه را از خرمای خشک دریافت کنید. پس مصرف نوع خرما، به نیاز فرد بستگی دارد.

ماده مغذی
هر ۲ نوع خرما دارای موادمغذی تقریبا یکسان است. خرما حاوی آهن، ویتامین A (مفید برای سلامت چشم)، پتاسیم (مفید برای قلب) و منیزیم است که با دیابت، فشارخون و افسردگی مقابله می کند. خرما سرشار از فروکتوز است که مقدار زیاد آن برای بدن مضر است. چنان که گفته شد، تفاوت زیادی بین ارزش غذایی خرمای تازه و خشک وجود ندارد.

انرژی
خرما سرشار از کربوهیدرات است که شامل ساکاروز، فروکتوز و گلوکز است. ورزشکاران برای دریافت انرژی قبل از هر مسابقه، خرما مصرف می کنند. خرمای خشک و تازه سرشار از انرژی است.

فیبر
خرما سرشار از فیبر است و از یبوست پیشگیری می کند. میزان فیبر در خرمای خشک بیشتر است.

نتیجه
خرما میوه ای بسیار مفید است. اگر قصد کاهش وزن دارید، خرمای تازه مصرف کنید و ورزش به طور روزانه انجام دهید. کربوهیدرات های مختلف، ویتامین ها و پروتئین ها احساس سیری ایجاد می کند. اما اگر قصد افزایش وزن دارید خرمای خشک مصرف کنید که سرشار از کالری است.

تاریخ: 09 آگوست 2015
نویسنده: رضا ایرانی
دسته بندی: تغذیه , خواص مواد , سلامت
نظرات
نام و نام خانوادگی  
آدرس ایمیل  
آدرس سایت