نایت ملودی » سلامت » سلامت خانواده » پیشگیری و بیماری ها » پیشگیری از سرطان با مصرف این سبزی

پیشگیری از سرطان با مصرف این سبزی

پیشگیری از سرطان با مصرف این سبزی

کرفس یکی از سبزی های مفید است که از سرطان جلوگیری می کند ولی در بین خانواده های ایرانی کمتر مصرف می شود. آنتی‌اکسیدان‌های موجود در کرفس نیز خطر آسیب‌ سلول‌ها را برطرف کرده و از این طریق از بروز سلول‌های سرطانی پیشگیری می‌کند. کرفس حاوی گروه‌های متعددی از مواد ضد سرطان است که از پیشرفت سلول‌های سرطانی در بدن و به وجود آمدن توده‌های بدخیم و غده‌های سرطانی پیشگیری می‌کند.

عماد معصومی متخصص تغذیه و رژیم درمانی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران گفت: کرفس سبزی مفید و پرخاصیت است که مصرف آن خطر بیماری‌های زیادی را کاهش می‌دهد. وی افزود: املاح و ویتامین‌های موجود در کرفس، از نظر کمیت و کیفیت به صورتی تنظیم شده که نظیر آن را نمی‌توان در غذاهای دیگر مشاهده کرد.

معصومی تأکید کرد: کرفس حاوی گروه‌های متعددی از مواد ضد سرطان است که از پیشرفت سلول‌های سرطانی در بدن و به وجود آمدن توده‌های بدخیم و غده‌های سرطانی پیشگیری می‌کند. وی با اشاره به اینکه آب کرفس از بروز سلول‌های سرطانی تا حد بسیار زیادی پیشگیری می‌کند، یادآور شد: اسید فونولیک موجود در کرفس و آب آن، تأثیر و عمل نوعی هورمون را که در رشد و نمو تومورهای سرطانی و ابتلا به سرطان نقش دارد، خنثی می‌کند.

نظرات
نام و نام خانوادگی  
آدرس ایمیل  
آدرس سایت