آداب پخت کباب

آداب پخت کباب
بیشتر ما ایرانی ها غذاهای کباب شده را دوست داریم . برای تهیه و آماده سازی ، پخت ، سرو و نگهداری آن ، موارد زیر را بخوانید .
آداب پخت کباب
▪ قبل از کباب کردن
تمام لوازم ظروف پخت و سطوح کار را با محلول رقیق کننده تمیز و ضدعفونی کنید . ضدعفونی و تمیز کردن را قبل از شروع کار و پس از اتمام تهیه غذا انجام دهید سپس کلیه سطوح و لوازم را با آب تمیز بشویید و در صورت امکان از دستمال های آشپزخانه یا دستمال های کاغذی برای خشک کردن استفاده کنید .
ـ دست های خود را دست کم برای مدت ۲۰ ثانیه با آب گرم و صابون قبل از تهیه مواد غذایی به خوبی بشویید . در صورتی که پس از تهیه یک غذا ، مواد غذایی دیگری را آماده طبخ می کنید باید دوباره دست های خود را بشویید . دست هایتان را بعد از تماس با مواد غذایی خام مانند : گوشت ، مرغ و غذاهای دریایی شست وشو دهید .
گوشت ها ، انواع سالاد و مواد غذایی فاسد شدنی را تا قبل از آماده سازی در یخچال نگهداری کنید . در مسافرت ها و پیک نیک ها از کلمن استفاده کنید . کلمن را در مکان های سایه و به دور از پرندگان و حیوانات قرار دهید . مواد غذایی را قبل از پخت به طور ملایم حرارت دهید . اگر شما از ذغال بارپیکیو استفاده می کنید از مقدار کافی ذغال برای پخت کامل استفاده کرده و مطمئن شوید که ذغال قبل از شروع پخت به خوبی قرمز و آتشین شده باشد .
▪ در هنگام پخت
در صورت امکان مرغ را قبلا نیمه پز کنید . سپس آن را به سرعت کباب کنید . همواره مراقب باشید مواد غذایی را خارج از محدوده حرارتی خطرناک (۴ درجه سانتی گراد تا ۶۰ درجه سانتی گراد) نگهداری نمایید . در صورتی که غذا در حین کباب کردن شروع به سوختن نماید سیخ های کباب را بالا برده و یا حرارت را کاهش دهید .
▪ پس از پخت
غذای پخته شده را در یک ظرف یا سینی تمیز قرار دهید . مراقب باشید آب خارج شده از ماده غذایی خام بر روی غذاهای پخته شده نریزد . تمامی غذاها را برای جلوگیری از آلودگی ثانویه پوشیده نگهدارید . غذاهای آماده شده را فورا مصرف کنید . اگر باید غذا را گرم نگهدارید باید اطمینان حاصل کنید درجه حرارت آن ۶۰ درجه سانتیگراد یا بیش از آن باشد ، باقی مانده غذا را در یخچال نگهداری کنید و هنگامی که سرد هستند روی آن ها را بپوشانید و قبل از مصرف ، دوباره حرارت دهید .

نظرات
نام و نام خانوادگی  
آدرس ایمیل  
آدرس سایت