نایت ملودی » اخبار » با خبرنگاران » روایت جدید مرتضوی از بازداشتگاه کهریزک

سعید مرتضوی

دادستان سابق تهران دقایقی قبل در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: امروز سومین جلسه دادگاه برگزار شد و من به دفاع از اتهام معاونت در قتل پرداختم. وکلای شاکیان خواستار حضور افرادی به عنوان گواه در جلسه دادگاه شدند. من هم خواستار حضور برخی مسئولین و مامورانی که در جریان بودند در جلسه دادگاه شدم. آنها باید در دادگاه حاضر شده و به عنوان گواه برخی حقایق را روشن کنند.

وی تاکید کرد: کوچکترین اتهامی متوجه قضات نیست و قضات مسئول رسیدگی قضایی به پرونده هستند و اگر در خصوص متناسب نبودن قرار با اتهام و یا نحوه رسیدگی به موضوعی وجود داشته باشند مورد مواخذه قرار می گیرند.

دادستان سابق تهران ادامه داد: ماموران نیز ۸۰ کیلومتر آن طرفتر از تهران اقدامات خودسرانه ای انجام دادند که قاضی از آن بی خبر بوده است و در حال حاضر نمی تواند پاسخگو باشد. بازداشتگاه کهریزک رسمی و قانونی بوده و مربوط به اراذل و اوباش نبوده است. اراذل و اوباش در قانون تعریف نشده و این تعریف مطلبی ژورنالیستی است. در این بازداشتگاه متهمان مواد مخدر نگهداری می شدند و سالها قبل و پیش از اینکه دادسرا احیا شود مخصوص بند نسوان بوده و متهمان مفاسد اخلاقی آنجا نگهداری می شدند. در جلسه دادگاه نیز مطرح کردم که از ۱۰ شهرستان استان تهران به این بازداشتگاه متهم اعزام می شده است. امروز دفاعیات خود را در قالب ۴۳ صفحه به دادگاه دادم و با نظر رئیس دادگاه نسخه ای از لایحه خود را در اختیار شکات و وکلای آنها قرار دادم تا با بررسی آن اگر نظر خاصی غیر از شکایت دارند اعلام کنند.

مرتضوی در ادامه ابراز امیدواری کرد: نتیجه دادگاه منطبق با عدل باشد و قضات تبرئه شوند.

وی در پاسخ به پرسش مهر در خصوص اخذ آخرین دفاع و تاریخ بعدی محاکمه، اظهار داشت: رئیس دادگاه تاریخ بعدی محاکمه را مشخص نکرده است زیرا باید گواهان در دادگاه حاضر شوند همچنین در جلسه امروز آخرین دفاع من گرفته نشد و نوبت به دفاع آقایان حیدری فر و حداد نرسید.

مرتضوی همچنین در خصوص مرخصی خود در زمان بازداشت های کهریزک نیز، گفت: من قرار بود بهمن ماه سال ۸۷ از رساله دکترای خود دفاع کنم اما به دلیل اینکه در ماموریت از سوی قوه قضائیه در پرونده منافقین بودم نتوانستم در آن زمان از رساله خود دفاع کنم. آن دو روزی که مرخصی گرفتم دیگر زمان دفاع از رساله قابل تمدید بود. رساله من مربوط به مواد مخدر به خصوص روانگردان ها بود که در حال حاضر به صورت کتاب به چاپ رسیده و باعث اصلاح قانون مواد مخدر شد. در زمانی که من مرخصی بودم ۵۰ تن از معاونانم به وظایف مربوطه به دادسرا رسیدگی می کردند.

وی افزود: در جریان اتفاقات سال ۸۸، ماموران گواهی می دهند که من به صورت شبانه روز مشغول فعالیت بوده و حتی بعضی اوقات یک هفته به خانه نمی رفتم.

نظرات
نام و نام خانوادگی  
آدرس ایمیل  
آدرس سایت