نایت ملودی » اخبار » اقتصاد » قیمت ها » قیمت خودرو » جدول قیمت جدید خودروها منتشر شد

قیمت جدید خودرو

در راستای اجرای دستور رئیس‌جمهور مبنی بر کاهش قیمت خودرو، ظهر یکشنبه محمدرضا رحیمی، معاون اول رئیس‌جمهوری که برای رونمایی از سه محصول خودروسازان آمده بود، آنها را مکلف کرد که به عنوان عیدانه، ۵۰۰ هزار تا ۴ میلیون تومان، قیمت خودروهای خود را کاهش دهند. این در شرایطی است که بعدازظهر یکشنبه هم شورای رقابت در کنار سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان، چارچوب قیمت‌گذاری خودرو در کشور را مصوب کرد و در نهایت، قرار بر این شد که قیمت‌های جدید و کاهش یافته خودرو، در سامانه اطلاعات قیمتی کالا و خدمات ایران یا همان ۱۲۴ به ثبت برسد.

بر همین اساس، قیمت رسمی پراید SX ۱۳۱ که قیمت ۱۶ میلیون و ۷۵۰ هزار تومانی داشت به ۱۶ میلیون و ۵۰ هزار تومان رسید، تندر ۹۰ ای ۲ هم که پیش از این، ۳۶ میلیون تومان قیمتگذاری شده بود، به ۳۵ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان کاهش قیمت داد.

همچنین قیمت رسمی تیبا SX که قیمت ۱۹ میلیون و ۷۹۰ هزار تومانی داشت به ۱۹ میلیون و ۲۹۰ هزار تومان، پراید ۱۱۱ SX با قیمت قبلی ۱۷ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان به ۱۶ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان تومان تقلیل قیمت داد و در نهایت، پراید ۱۴۱ SX نیز که در گذشته ۱۶ میلیون و ۱۵۰ هزار تومان قیمتگذاری شده بود، به ۱۵ میلیون و ۱۵۰ هزار تومان کاهش قیمت داد.

البته خودروسازان در کنار کاهش رسمی ( کارخانه) قیمت خودرو، موظف شده‌اند با افزایش عرضه خودرو، موجبات کاهش قیمت انواع خودرو در بازار را هم فراهم کنند.

به هر حال، به نظر می‌رسد اعلام این قیمتها و کاهش ۵۰۰ هزار تومان تا ۴ میلیون تومانی قیمت خودرو، پایانی بر پرونده کاهش قیمت خودرو در بازار باشد و از این پس مردم می‌توانند وارد بازار شده و با اطمینان بیشتری نسبت به ثبات قیمت‌ها خرید کنند، چراکه به نظر می‌رسد کاهش قیمت مجددی از سوی خودروسازان و دولت در کار نباشد.

قیمت جدید خودرو

نظرات
نام و نام خانوادگی  
آدرس ایمیل  
آدرس سایت