نایت ملودی » ورزش » فوتبال » فوتبال ایران » حواشی فوتبال ایران » اولیویرا:تراکتور سازی بدون هوادارانش میمیرد!

فوتبال

سرمربی تیم فوتبال تراکتورسازی تبریز گفت:‌ تراکتورسازی بدون هوادارانش می‌میرد و آن‌ها روح این باشگاه هستند.

تونی اولیویرا برخلاف بسیاری از مربیان پرتغالی در فوتبال ایران توانسته نتایج مناسبی کسب کند، در شرایطی که تراکتورسازی ابتدای فصل بازیکنان زیادی را از دست داده، توانست با این تیم روند خوبی را دنبال کند و در لیگ برتر به عنوان یکی از مدعیان اصلی قهرمانی تا روزهای پایانی رقابت نزدیکی با سایر صدرنشینان داشته باشد.

به گزارش فارس، تراکتورسازی در لیگ قهرمانان نیز شروعی پرقدرت داشته است و آنها پس از شکست روز گذشته مقابل استقلال خودشان را برای دیدار دوم مرحله گروهی لیگ قهرمانان مقابل الجیش قطر آماده می‌کنند.

صحبت‌های سرمربی پرتقالی نماینده فوتبال ایران را در زیر می‌خوانید:

* وضعیت تراکتورسازی در آستانه دیدار مقابل الجیش قطر چطور است؟

سعی کردیم بازی روز گذشته را فراموش کنیم و خودمان را برای دیدار مقابل الجیش آماده می‌کنیم، می‌خواهیم در این مسابقه نیز همانند دیدار مقابل الجزیره امارات عملکرد خوبی داشته باشیم.

* آیا ممکن است تبعات شکست مقابل استقلال در این دیدار تراکتورسازی را دچار مشکل کند؟

بازی استقلال تمام شده و دیگر هیچ تاثیری نباید در ادامه دیدارهای ما بگذارد، سعی کردیم روحیه بازیکنان را بازپروری کنیم و برگ‌های ادامه دفتر تراکتورسازی را ورق بزنیم، کاملا آماده هستیم تا به مصاف حریف قطری‌مان برویم.

* شکست مقابل استقلال آیا پایان امیدواری تراکتورسازی برای کسب قهرمانی لیگ برتر بود؟

با این شکست کار ما خیلی سخت شد اما این اتفاق دلیلی نمی‌شود که از تلاشمان دست برداریم و ناامید باشیم، تا آخر به جنگمان ادامه می‌دهیم و می‌خواهیم با امید فراوان در پی رسیدن به هدفمان تلاش کنیم، تیم ما در این مدت پیشرفت زیادی داشته است و این باخت‌ها نباید باعث شود انگیزه‌مان را از دست بدهیم.

* هیچکس توقع نداشت بعد از جدا شدن بسیاری از مهره‌های تاثیرگذار تراکتورسازی در ابتدای فصل این تیم چنین جایگاهی در جدول داشته باشد.

ما تلاش زیادی در کنار بازیکنان انجام دادیم تا به آمادگی مطلوبی دست پیدا کنیم، در این مدت تلاش کردم تمام تجربیات را در اختیار بازیکنان قرار دهم و خوشحالم که آنها خیلی خوب به صحبت‌هایم گوش دادند و توانستیم پیشرفت مناسبی داشته باشیم.

* به نظر شما فوتبال ایران حرفه‌ای است؟

بازیکنان ایرانی فیزیک و تکنیک خوبی دارند، اما باید تلاش کنم از لحاظ تاکتیکی شرایط بهتری پیدا کنم، حرفه‌ای شدن نیازمند تلاش زیادی است و بازیکنان باید یاد بگیرند که در قالب تاکتیک، عملکرد هماهنگی داشته باشند.

* فوتبال ایران چه کاری باید انجام دهد تا بتواند به شرایط حرفه‌ای برسد؟

مسئولان و ما مربیان و تمام کسانی که در فوتبال نقش دارند، وظیفه داریم که دست به دست یکدیگر دهیم و کمک کنیم تا فوتبال ایران به رشد برسد، باید نقاط ضعف پیدا شود و آنها را با آموزش صحیحی که به بازیکنان می‌دهیم، از بین ببریم، برای حرفه‌ای شدن همه باید حرکت رو به جلویی داشته باشند و در این مسیر به یکدیگر کمک کنند.

* زمانی که شما به ایران آمدید، اعلام کردید هدفتان کمک به حرفه‌ای شدن فوتبال ایران است، آیا در این امر موفق بوده‌اید؟

شما درست می‌گویید، یکی از اهداف من این بود که تجربیاتم را در اختیار فوتبالیست‌های ایرانی بگذارم، در این راه سعی کردم آموزش درستی به بازیکنان بدهم و در تیم‌مان پیشرفت خوبی صورت گرفته‌ است. بازیکنان هم به حرف‌هایم گوش داده‌اند و نشان داده‌اند دوست دارند حرکت رو به جلویی داشته باشند.

* چقدر به تراکتورسازی علاقه پیدا کردید؟

مربی حرفه‌ای هستم و شاید سال دیگر اتفاقی بیافتد که اینجا نباشم اما تراکتورسازی و هوادارانش همیشه در قلب من جای دارند. از وقتی که قرارداد بستم و تا پایان روزی که اینجا حضور خواهم داشت تمام تلاشم را می‌کنم و دوست دارم با تراکتورسازی نتایج بسیار خوبی را کسب کنم.

* نظرتان در مورد هواداران تراکتورسازی چیست؟

هواداران تراکتورسازی روح این تیم هستند، بدون حضور هواداران، تراکتورسازی نمی‌تواند معنا داشته باشد، آنها شور زیادی دارند و همیشه تیم خود را حمایت می‌کنند، تراکتورسازی با این هواداران زنده است و بسیاری از نتایجی که اکنون می‌گیریم با پشتیبانی این هواداران به دست می‌آید.

* چه شد که هواداران تراکتورسازی اینقدر زود با شما ارتباط قلبی برقرار کردند؟

هواداران تراکتورسازی بسیار مهربان هستند و این نظر لطف آنها است که من را دوست دارند، در فوتبال نتیجه بسیار مهم است، نتایج خوبی که به دست آوردیم باعث شد هواداران به من اعتماد پیدا کنند و ارتباط قلبی خوبی بین ما ایجاد شود.

* شما خیلی مهربان هستید، آیا این روحیه آرام باعث نشده در فضای خشن فوتبال ایران دچار مشکل شوید؟

ورزش فوتبال باعث می‌شود مردم با احساسات یکدیگر آشنایی بیشتری پیدا کنند، وقتی به همه احترام می‌گذارید دیگران هم برای شما احترام قائل می‌شوند، هیچ‌وقت دوست نداشتم کسی را ناراحت کنم و در فوتبال همیشه دنبال ارائه بازی جوانمردانه بودم، در مسابقاتی که شکست خوردیم پس از پایان بازی به حریفان احترام گذاشتم. در درجه اول برای من روحیه جوانمردی مهم است و پس از آن به دنبال کسب نتیجه هستم، در پایان بازی چه برنده باشم و چه بازنده به هیچ وجه دنبال بحث یا جدل نخواهم بود.

* شما هم مثل کی‌روش زمانی نسبت به تمارض بازیکنان در زمین فوتبال انتقاد کردید؟

این موضوع نمی‌تواند کمکی به فوتبال ایران بکند، سیستمی است که در خیلی از جاها وجود دارد و متاسفانه در لیگ ایران شاهد هستیم که برخی تیم‌ها برای اتلاف وقت دائم خود را به زمین می‌اندازند، مربیان، داوران و فیفا باید در این زمینه تصمیم مناسبی بگیرند و به نوعی از این کار جلوگیری کنند. این اتفاق نمی‌تواند کمکی به فوتبال کند و باعث می‌شود پیشرفت خوبی در زمینه فنی نداشته باشیم.

* در مقطعی به نظر می‌رسید به برنامه‌ریزی لیگ فوتبال ایران و تعطیلات مداوم لیگ برتر اعتراض دارید؟

هیچگاه به این موضوع اعتراضی نکردم، به نظر من تیم ملی در هر کشوری بالاترین اهمیت را در بحث فوتبال دارد و باید در درجه اول برنامه‌ریزی‌ها به آن توجه شود. تقویم برگزاری بازی‌ها باید در اختیار تیم ملی باشد، لیگ تمام تلاشش این است که تیم ملی قدرتمندی را آماده کند، به همین خاطر هیچ اعتراضی نداشتم.

* فکر می‌کنید تیم ملی ایران بتواند با کی‌روش به جام جهانی صعود کند؟

آخرین شکستی که تیم ملی ایران در بازی‌های مقدماتی کسب کرد کار آنها را با مشکل روبرو کرد، این بازی دیگر تمام شده و باید فکر خود را به ادامه مسابقات معطوف کند و اولویتشان را در سه دیدار آینده این باشد که شکست نخورند.

* بازیکنان ایرانی معمولا با مربیان خارجی دچار مشکل می‌شوند، آیا این مشکل برای شما هم به وجود آمد؟

مربی و بازیکن باید به وظایف خودش عمل کند، وقتی به ایران آمدم دنبال این نبودم که تفکر بازیکنان را تغییر دهم، شما می‌دانید فوتبال یک ورزش بین‌المللی است و تنها اختصاص به ایرانی‌ها ندارد. همیشه به دنبال این بودم که به بازیکنان ایرانی کیفیت و قدرت بیشتری بدهم، هیچ‌وقت دنبال مسائل تفرقه آمیز نبودم و همواره سعی کردم رابطه صمیمی با بازیکنان داشته باشم، به همین خاطر رابطه با بازیکنان تاکنون خوب بوده است.

* در یکی از بازی‌ها روی پیست دراز کشیدید، دلیل این کار چه بود؟

این حرکت اصلا غیر عادی نبود؛ فوتبال روح و وجود ماست، در جریان بازی اتفاقاتی می‌افتد که انسان عصبانی می‌شود، در آن لحظه یکی از بازیکنان ما اشتباهی کرد و باعث شد موقعیت خطرناکی روی دروازه ما به وجود آید به همین خاطر عصبانی شدم و روی زمین دراز کشیدم. ۲۰ دقیقه بعد صحنه‌ای به وجود آمد که خیلی خوشحال شدم و همان بازیکنان را در آغوش گرفتم، به هر حال در فوتبال این اتفاقات می‌افتد و همان‌طور که دیدید در بازی منچستر و رئال مادرید فرگوسن پس از اخراج نانی چگونه اعتراض کرد.

* شما به عنوان فردی بسیار مهربان در دل بسیاری از فوتبال‌دوستان ایرانی جا باز کرده‌اید، دلیل این مهربانی زیاد شما چیست؟

مردم ایران واقعا مهر و محبت زیادی دارند و این موضوع را در شهرهای مختلف دیده‌ام، واقعا ایرانی‌ها انسان دوست و خونگرم هستند و شاید به خاطر ظاهر و سبیل‌هایم که باعث شده شبیه ایرانی‌ها شوم به من علاقه زیادی پیدا کردند.

* آیا در صورت پیشنهاد سال دیگر در تراکتورسازی می‌مانید؟

دو ماه تا پایان مسابقات لیگ برتر باقی مانده و الان تمام فکر و ذهنم به نتایج تیمم است. باید بازی‌هایمان به پایان برسد و ببینیم عملکرد من مورد پسند مسئولان قرار می‌گیرد یا نه، اگر پیشنهاد تمدید قرارداد به من ارائه شد آن‌وقت زمان داریم تصمیم خوبی بگیریم.

* تا به حال از دست خبرنگاران ایرانی ناراحت شده‌اید؟

با خبرنگاران رابطه خوبی دارم و زمانی که سوال‌هایی از من نپرسند که باعث تحریکم بشوند هیچگاه مشکلی به وجود نیامده و همواره برخورد خوبی با یکدیگر داشته‌‌ایم.

* آیا تراکتورسازی می‌تواند امسال به مقام قهرمانی لیگ برتر دست پیدا کند؟

کار سختی است اما به هیچ‌وجه غیر ممکن نیست، باید به موفقیتمان اعتقاد داشته باشیم و با این تفکر کارمان را جلو ببریم.

* چرا مانوئل ژوزه نتوانست در پرسپولیس نتیجه بگیرد؟

احترام زیادی برای مانوئل ژوزه قائل هستم و او را به عنوان یک مربی بزرگ تحسین می‌کنم، متاسفانه به ژوزه زمان کافی داده نشد و او نتوانست تفکراتش را در فوتبال ایران پیاده کند.

* و صحبت پایانی…

موضوع مهم و قابل اهمیت برای ما تراکتورسازی و هواداران آنها هستند، همانطور که بازیکنان تا به اینجا عملکرد بسیار خوبی داشتند باید از تیم ما حمایت‌هایی هم صورت بگیرد، از مسئولین تراکتورسازی و تبریز می‌خواهم به کمک و پشتیبانی ما بیایند. مشکلاتی داریم که تیم‌مان را اذیت می‌کند. باشگاه تراکتورسازی با نتایجش کمک به شهر تبریز کرده و مسئولین این شهر باید با حمایت‌هایشان به تیم ما کمک کنند. ما با انگیزه کارمان را ادامه می‌دهیم اما برای پیشرفت و حرفه‌ای شدن نیاز به حمایت و تلاش بیشتری داریم.

نظرات
نام و نام خانوادگی  
آدرس ایمیل  
آدرس سایت