نایت ملودی » اخبار » سیاست » انتقادمطهری ازرفتاراحمدی نژاد در ونزوئلا

علی مطهری

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی به رئیس جمهور متذکر شد: “گویا شما نمی توانید تفکیکی بین شخصیت حقوقی و حقیقی تان قائل شوید که اقدام به بغل کردن مادر و دختر رئیس جمهور ونزوئلا می کنید”.
در حالی که افکار عمومی همچنان تحت تاثیر پیام عجیب و حیرت آور احمدی نژاد برای مرگ چاوز قرار دارد، رئیس جمهور در سفری که به ونزوئلا برای مراسم تدفین هوگوچاوز داشت، دست به اقدامات محیرالعقول تازه ای زد که قوای هاضمه جامعه قدرت پذیرش آن را نداشت.

رئیس جمهور کشورمان در شرایطی که برخی روسای جمهور کشورهای دنیا در کنار تابوت هوگوچاوز ایستاده بودند و لنز دوربین رسانه های جهان هم با دقت اوضاع را زیر ذره بین داشت، در مقابل پیکر رئیس جمهور ونزوئلا زانو زد و تابوت را بوسید و در حاشیه این مراسم با در آغوش گرفتن مادر و دختر چاوز خطوط قرمز دیپلماسی ایران اسلامی را زیر پا گذاشت و شوک دیگری را به جامعه ایران و بلکه جهان وارد کرد.

از این رو خبرنگار صراط در گفتگو با دکتر علی مطهری نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی به بررسی این مسئله پرداخت.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در ابتدای سخن به پیام احمدی نژاد برای مرگ هوگو چاوز اشاره کرد و گفت: “برخی از تعابیری که رئیس جمهوری کشورمان برای مرگ رئیس جمهور ونزوئلا به کار برد با مبانی اسلامی ما در تضاد است، و ایشان باید توجه داشته باشند که بکار بردن واژگانی همچون شهید، صالح و یا رجعت تامل بیشتری را می طلبد”.

علی مطهری در ادامه یادآور شد: “یکی از مناقشات استاد مطهری در دوران قبل از انقلاب با گروه های کمونیستی و مجاهدین بر سر همین مطالبی بود که امروز جناب احمدی نژاد مطرح می کنند؛ چرا که آنها هم کشته های خودشان را با اجتهاد شخصی شهید معرفی می کردند”.

نماینده مردم تهران به رئیس جمهور توصیه کرد برای درک مفاهیم مقدسی همچون شهید به منابع دینی و علما رجوع کنند تا برای ایشان روشن شود که چاوز شهید شده یا خیر؟ چرا که در معارف اسلامی شهادت به معنای مرگ آگاهانه در راه خداست.

این چهره منتقد دولت در تبین ریشه چنین اظهاراتی از سوی احمدی نژاد اشاره داشت: “بر ما پوشیده نیست که عقبه فکری چنین مواضعی از سوی اسفندیار رحیم مشایی پشتیبانی می شود و ما می بینیم که مرتب این افراد تاکید دارند که اسلام یعنی عشق به همه انسانها و آزادی عدالت و توحید و با این ادبیات اسلام را هم در رده ادیان دیگر می بینند”.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با اشاره به شکوه و تاریخچه غنی فرهنگی ملت ایران اظهار داشت: “رئیس جمهور نباید فراموش کند که بعنوان نماینده چنین ملتی در عرصه بین المللی حضور پیدا می کند و همه حرکات و سکنات او زیر ذره بین و دارای پیام است.”

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی به رئیس جمهور متذکر شد: “گویا شما نمی توانید تفکیکی بین شخصیت حقوقی و حقیقی تان قائل شوید که اقدام به بغل کردن مادر و دختر رئیس جمهور ونزوئلا می کنید”.

وی در پایان خاطر نشان کرد: “چنین مسئله روشنی نیاز به درک عمیقی از معارف دینی ندارد و هر تازه مسلمانی هم بخوبی می داند که مرزبندی بین محرم و نامحرم در اسلام چگونه است؟”

تاریخ: 09 مارس 2013
نویسنده: رضا ایرانی
دسته بندی: سیاست
نظرات
نام و نام خانوادگی  
آدرس ایمیل  
آدرس سایت