نایت ملودی » خانواده » تناسب و زیبایی » آرایش و زیبایی » آرایش مو » چگونه موهای آسیب دیده را درمان کنیم ؟

چگونه موهای آسیب دیده را درمان کنیم ؟

چگونه موهای آسیب دیده را درمان کنیم ؟

اگر احساس می کنید که موهای شما خیلی بیشتر از حد طبیعی می ریزد و به آسانی می شکند ، ممکن است کمبود بیوتین داشته باشید.

اگر احساس می کنید که موهایتان آسیب دیده است ، اما دلیل آن را نمی دانید ، رژیم غذایی خود را بررسی کنید زیرا ممکن است آسیب دیدگی موهای شما بخاطر رژیم غذایی نامناسب شما باشد.
اسیدهای چرب
برای داشتن موهای سالم و قوی باید یک رژیم غذایی سرشار از اسید چرب داشته باشیم . تقریبا” ۳ درصد از ساقه موی شما از اسید آمینه تشکیل شده است بنابراین وقتی شما در رژیم غذایی خود به اندازه کافی اسید آمینه مصرف نمی کنید ، موهایتان ضعیف می شود.ماهی و گردو سرشار از اسید های چرب هستند . برای اینکه موهای قویتر و درخشانتری داشته باشید از مکمل های امگا ۳ نیز استفاده کنید.
بیوتین
اگر احساس می کنید که موهای شما خیلی بیشتر از حد طبیعی می ریزد و به آسانی می شکند ، ممکن است کمبود بیوتین داشته باشید. بیوتین ترکیبی است که در ویتامین B یافت می شود و برای مو ، پوست و ناخنها بسیار مهم است . برگ چغندر ، تخم مرغ پخته ، غلات سبوس دار و قارچ سرشار از بیوتین هستند.
ویتامین E
ویتامین E باعث می شود که خون خیلی راحت تر در بدن ما جریان یابد و در نتیجه رشد موها بهتر شود. ویتامین E با رادیکالهای آزاد که باعث کاهش رشد می شوند نیز مقابله می کند. آجیلها ، دانه ها و روغن های گیاهی سرشاز از ویتامین E هستند.
ویتامین C
وقتی بدنتان به اندازه کافی ویتامین C دریافت نکند موهایتان خشک می شود و انتهای ساقه موهایتان دوشاخه می شود و به اصطلاح دچار “موخوره “می شود.
زینک
اگر به اندازه کافی زینک مصرف نکنید ممکن است موهایتان بریزد و پوست سرتان خشک و پوسته پوسته شود. برای تامین این ماده معدنی مفید دانه های گیاهی ، اسفناج و گوشت گوساله مصرف کنید.
ویتامین A
مصرف ویتامین A برای موهای شما ضروری است .وقتی به اندازه کافی ویتامین A مصرف نکنید پوست سرتان نمی تواند روغن تولید کند و پوست و موی شما را نرم و مرطوب کند. کدو ، سیب زمینی و اسفناج سرشار از ویتامین A هستند.
همراه تغذیه مناسب شما باید از یک روش درمانی مناسب نیز استفاده کنید تا موهای سالمی داشته باشید.

نظرات
نام و نام خانوادگی  
آدرس ایمیل  
آدرس سایت