نایت ملودی » خانواده » آموزش مقدماتی نقاشی روی پارچه

  آموزش مقدماتی نقاشی روی پارچه

تکنیک های مقدماتی نقاشی روی پارچه و لباس
نکات مقدماتی و مواد لازم برای شروع آموزش نقاشی روی پارچه و لباس را ببینید. پارچه را می شود با رنگ های مخصوص پارچه و یا رنگ های آکریلیک نقاشی کرد. رنگ های مخصوص پارچه نیاز به مکمل ندارند و آماده استفاده هستند.
اما به دلیل کمی گرونتر بودنشان برای شروع کار بهتر است از رنگ های آکریلیک استفاده کنید. برای استفاده از رنگ های آکریلیک باید به اندازه  یک سوم  رنگ چسب بیندر اضافه کنید. و اگر رنگتان سنگین و غلیظ است قلم مویتان را کمی خیس کنید. (هرگز به رنگتان آب اضافه نکنید)

  آموزش مقدماتی نقاشی روی پارچه

نحوه ثابت کردن کار
قبل از شروع به کار یک مقوای ضخیم یا یک دسته کاغذ زیر کارتان بگذارید و مثل شکل بالا با کش و گیره لبه های کار را محکم و ثابت کنید. بعد از اتمام هر کار ۲۴ تا ۴۸ ساعت باید بماند تا کاملا” خشک شود .

  آموزش مقدماتی نقاشی روی پارچه

آموزش و نحوه اتو زدن برای نقاشی رو پارچه و لباس
مرحله بعد اتو کردن هست که باعث می شود رنگ روی پارچه ثابت و ماندگار شود. (اتو باید بدون بخار و با استفاده از یک لایه محافظ نخی یا کاغذ باشد)برای شروع کار قلم موهائی تقریبا” با سایزهای زیر تهیه کنید :

  آموزش مقدماتی نقاشی روی پارچه

سایز و قلم موهای مورد نیاز برای نقاشی رو پارچه و لباس

 

  آموزش مقدماتی نقاشی روی پارچه

ابرهای دسته دار ( تامپون ) مناسب برای نقاشی روی پارچه
اسفنج هم برای بعضی از کارها مورد نیاز هست. که اگر دسته دار باشد کار با آن راحت تر،تمیزتر و دقیق تر است.(بیندر-چسبdm5-اورینت )
بیندر برای تثبیت رنگ روی پارچه مورد استفاده قرار می گیرد و باید با رنگ مخلوط شود.چسب dm5 چسبی است که بعد از خشک شدن بی رنگ می شود و برای برجسته کردن کار استفاده می شود.
اورینت خمیری است که برای برجسته کردن کار استفاده می شود و جایگزین آن مواد پفکی است

نظرات
نام و نام خانوادگی  
آدرس ایمیل  
آدرس سایت