نایت ملودی » سلامت » تغذیه » کره بادام زمینی اگر نکُشد، معتاد می‌کند!

کره بادام زمینی اگر نکُشد، معتاد می‌کند!

کره بادام زمینی اگر نکُشد، معتاد می‌کند!
کره بادام‌زمینی آماده است. باید در یک ظرف شیشه‌ای پاکیزه و در دار، بریزیم و در یخچال نگهداری کنیم. کَره ما در دمای پایین‌تر، سفت‌تر هم می‌شود و قیافه و کش‌آمدنش بیشتر شبیه نوع بازاری‌اش خواهد شد.
مواد لازم:
– دو پیمانه بادام زمینی خام و پوست‌گرفته
– نوک قاشق چای‌خوری نمک دریا
اگر می‌خواهید چرب باشد:
– یک تا دو قاشق غذاخوری روغن (روغن بادام‌زمینی، یا هر نوع دیگری)
اگر می‌خواهید شیرین یا مزه‌دار باشد:
– یک تا دو قاشق غذاخوری عسل یا شکلات
روش آماده‌کردن:
۱- بهترین مزه را می‌توانیم از بادام‌های بو داده یا رُست‌شده بگیریم. وقتی دانه‌های روغنی را در فر یا ماهیتابه تفت می‌دهیم، روغنش در می‌آید و مزه‌اش آزاد می‌شود. اینطوری راحت‌تر هم در آسیاب نرم شده و خوش‌بوتر هم خواهد شد. برای همین بهتر است دانه‌های پوست‌گرفته را روی کاغذ مخصوص در سینی فر بریزیم و حدود ده دقیقه در فر داغ با دمای ۱۷۵ درجه بگذاریم. در این مدت باید بادام‌ها را زیر و رو کنیم تا یکسان طلایی‌رنگ شوند.
۲- وقتی هنوز دانه‌ها گرم هستند، آنها را در آسیاب برقی می‌ریزیم و حدود یک دقیقه روی دور متوسط آنها را خرد می‌کنیم.
اگر دوست دارید یک جاهایی لذت چشیدن دانه‌های ریز و درشت بادام‌ها را در کره‌تان حس کنید و بیشتر زیر دندان بیاید، در این مرحله سه تا چهار قاشق از دانه‌های نیمه‌خرد را بردارید و کنار بگذارید و در آخرین مرحله اضافه کنید.
۳- زمان آسیاب‌ کردن تقریبا ۵-۷ دقیقه است اما بهتر است این زمان را یک دقیقه‌ای کنیم. یعنی هر یک دقیقه دستگاه را خاموش کنیم. یک‌بار دانه‌های خُردشده را هم بزنیم و ببینیم که چقدر مانده تا شکل کره‌ای بگیرد. بعد دوباره دستگاه را یک دقیقه روشن‌ می‌کنیم تا حدود ۵ دقیقه از چرخش مواد بگذرد. اینطوری از مرحله سخت تا روان شدن یک مایع کرم‌رنگ را زیرنظر می‌گیرید.
۴- وقتی که دیگر شکل بادام‌ها از بین رفت و شکل نیمه مایع چربی را به خود گرفت، به اندازه دلخواه کمی نمک و روغن اضافه می‌کنیم.
اگر می‌‌خواهید محصول نهایی، شیرین باشد بقیه مواد شیرین‌کننده و طعم‌دار را در دستگاه بریزید. دوباره دستگاه را روشن کنید تا مواد یک‌دست شود. اگر هم کمی بادام نیمچه خرد و خاکشیر از قبل کنار گذاشتیم، در این مرحله اضافه می‌کنیم و می‌گذاریم در دور نهایی چرخش در دستگاه با بقیه دوستان له و لورده‌اش، همراه شود.
کره بادام‌زمینی آماده است. باید در یک ظرف شیشه‌ای پاکیزه و در دار، بریزیم و در یخچال نگهداری کنیم. کَره ما در دمای پایین‌تر، سفت‌تر هم می‌شود و قیافه و کش‌آمدنش بیشتر شبیه نوع بازاری‌اش خواهد شد.

نظرات
نام و نام خانوادگی  
آدرس ایمیل  
آدرس سایت