مرتبط با این مطلب
نایت ملودی » خانواده » دکوراسیون و خانه داری » چیدمان فضاها » ایده هایی خلاقانه برای زیبا شدن خانه های کوچک

در خانه های نقلی نمی توان خیلی وسایل چید چون شلوغ و به جای قشنگی، موجب زشتی می شوند. اما برخی از وسایلی که چندمنظوره هستند یا یک سری ترفندهایی که علاوه بر تزئین، خاصیتِ کاربردی هم دارند را می توانید در این خانه های نقلی استفاده کنید.

مثلا میزغذاخوری چرخ دار در آشپزخانه یا مبل کوسنی در فضای نشیمن. برای آگاهی از ایده های بیشتر، در ادامه مطلب با ما همراه باشید.
۱٫ قلاب های دیواری

  ایده هایی خلاقانه برای زیبا شدن خانه های کوچک

در خانه های نقلی نمی توان خیلی وسایل چید

 

برای قرار دادن خرده‌ریزه‌ها هیچ جایی ندارید، دست به دامن دیوار شوید. زیورآلات و وسایلی که استفاده زیادی دارند را اگر در یک ظرف یا جعبه درون کشو بگذارید، دایم باید درگیر باز کردن گره آنها از هم باشید و این امر خسته کننده خواهد شد.

 

اما با نصب انواع قلاب های تزئینی و کاربردی به دیوار، علاوه بر دم دست بودن این وسایل، به عنوان تزئین اتاق خواب یا فضای اطراف آینه ایده جالبی برای خانه های نقلی  است.

 

۲٫ مبل های کوسنی چندمنظوره

  ایده هایی خلاقانه برای زیبا شدن خانه های کوچک

خانه های نقلی برای قرار دادن خرده‌ریزه‌ها هیچ جایی ندارد

 

باید از هر کسی که عقلش رسیده تا برای اولین بار مبل کوسنی را درست کند، تشکر فراوان کرد. این مبل ها استفاده های متفاوت برای خانه های نقلی دارند و به گونه‌ای می توان گفت آچار فرانسه مبلمانِ خانه هستند.

 

میز جلوی مبل، میز بغل مبل، صندلی اضافه برای مهمان ها و زیرپایی برای مواقعی که می خواهید روی مبل لم دهید از جمله کاربردهای این مبل های کوچک هستند.
۳٫ صندوقچه گنج

  ایده هایی خلاقانه برای زیبا شدن خانه های کوچک

کوسن استفاده های متفاوتی برای خانه های نقلی دارد

 

صندوق های قدیمی یا انواع تزئینی گزینه های بسیار عالی برای اتاق نشیمن خانه های نقلی هستند. هم از سطح رویی آنها و هم از فضای داخلیشان می توانید به بهترین شکل ممکن استفاده کنید.

 

در داخل آن وسایل اضافی را بگذارید و به عنوان انباری بهره بگیرید. روی آن را نیز به عنوان عسلی یا میز کنار مبل استفاده کنید. اتفاقا به دلیل شکل زیبا و متفاوتی که دارد، به زیباتر شدن دکور فضای خانه های نقلی هم کمک بسیاری می کند.

۴٫ شیشه های مربا و رب و …

  ایده هایی خلاقانه برای زیبا شدن خانه های کوچک

صندوق های قدیمی گزینه ی مناسبی برای اتاق نشیمن خانه های نقلی هستند

 

لازم نیست برای ذخیره مواد غذایی، وسایل آرایشی، بهداشتی یا … شیشه های فانتزی خریداری کنید. از همان شیشه های مربا، عسل، رب و … که در خانه دارید بهره بگیرید. آنها را بشویید و تمیز کنید. از این شیشه ها برای ادویه، حبوبات یا دیگر خوراکی های ریز آشپزخانه و همچنین، وسایل کوچک روی میز توالت می توان بهره گرفت و برای خانه های نقلی بسبار مناسب است. برای زیبایی بیشتر آنها می توانید از روبان های یک شکل و یک رنگ کمک بگیرید و به سلیقه خودتان دور شیشه ها بپیچید.
۵٫ آینه دیواری

  ایده هایی خلاقانه برای زیبا شدن خانه های کوچک

آیینه ی دیواری باعث بزرگتر نشان دادن خانه های نقلی می شود

 

آینه روی دیوار خانه های نقلی این توهم را ایجاد می کند که فضا بزرگ تر است. آینه محدودیت دیوار را از بین می برد و آن حس خفگی که اصولا در جاهای کوچک احساس می شود، دیگر وجود نخواهد داشت.
۶٫ آبچکان بالای سینک

  ایده هایی خلاقانه برای زیبا شدن خانه های کوچک

آبچکان بالای سینک نه تنها مناسب برای خانه های نقلی است بلکه جنبه تزئینی نیز دارد

 

در بسیاری از خانه های نقلی آبچکان در کنار سینک ظرفشویی قرار داده می شود. اما بهترین کار این است که آن را در بالای سینک نصب کنید. این کار کمک می کند تا فضای اطراف ظرفشویی باز شود. این سبدها به قدری بزرگ و جاگیر هستند که با برداشتنشان فضای سینک به کلی تغییر چهره می دهد و بازتر می شود. حتی می توانید از قلاب های بزرگ برای قابلمه و تابه ها استفاده کنید. همین ایده نه تنها مناسب برای خانه های نقلی است بلکه جنبه تزئینی نیز دارد.
۷٫ رنگ سفید

 

  ایده هایی خلاقانه برای زیبا شدن خانه های کوچک

رنگ سفید باعث می شود که فضای خانه های نقلی بزرگ تر نشان داده شود

 

هر وقت شک دارید و نمی دانید چه رنگی برای خانه های نقلی شما مناسب است، رنگ سفید را انتخاب کنید. اگر خانه پنجره کمی دارد و نور کافی به شما نمی رسد، رنگ سفید گزینه مناسبی است زیرا نورهای موجود را منعکس می کند و موجب روشنایی بیشتر فضا می شود. این رنگ را برای دیوار، سقف، قاب پنجره، کابینت ها و … به کار بگیرید.
۸٫ تاقچه های دیواری

  ایده هایی خلاقانه برای زیبا شدن خانه های کوچک

قرار دادن میز های بزرگ و زیاد در خانه های نقلی باعث شلوغی خانه می شود

 

در خانه های نقلی که جای کمی دارد، خیلی میز نگذارید. به جای آن از دیوارها استفاده کنید. تاقچه های شناور که طراحی زیبایی هم دارند را به میزان موردنیاز روی دیوار نصب کنید و همه چیزهایی که قرار است روی میز باشند را درون طبقه های آن بچینید. از وسایل دکوری، انواع گلدان های سبز، قاب عکس و کتاب هم برای زیبایی بیشتر چیدمان آن بهره بگیرید.
۹٫ آویز حوله

  ایده هایی خلاقانه برای زیبا شدن خانه های کوچک

در خانه های نقلی که جای کمی دارد، خیلی میز نگذارید

 

در سرویس بهداشتی خانه های نقلی می توانید پشت در آویزهای مخصوص حوله نصب کنید تا هم حوله های موردنیازتان دم دست باشد و هم در فضا صرفه جویی کرده باشید.
۱۰٫ چوب رختی های مخملی و قرمز

  ایده هایی خلاقانه برای زیبا شدن خانه های کوچک

در خانه های نقلی چوب رختی باعث نظم و زیبایی کمدتان می شود

 

استفاده از این چوب‌رختی نوعی نظم و زیبایی ویژه به کمد لباس می دهد و با خیال راحت می توانید حتی در کمد را باز بگذارید.

نظرات
نام و نام خانوادگی  
آدرس ایمیل  
آدرس سایت