نایت ملودی » سفر وگردشگری » زیباترین باغ ایران در تهران

زیباترین باغ ایران در تهران

زیباترین باغ ایران در تهران
۲٫۵ هکتار از سطح بوستان باغ ایرانی به فضای سبز اختصاص داده شده باغ ایرانی، با مساحتی حدود ۳ هکتار در محدوده شهرداری منطقه ۳ تهران واقع شده و بر اساس الگوی باغ ایرانی طراحی گردیده است تا به یکی از مکان های دیدنی تهران بدل شود.

زیباترین باغ ایران در تهران

بوستان باغ ایرانی
بوستان باغ ایرانی در یکی از محله های قدیمی تهران به نام ده ونک قرار گرفته که با قدم زدن در کوچه پس کوچه هایش یادی از گذشته های نه چندان دور تهران می کنید. عمارت ها و خونه باغ های قدیمی یاد آور آرامش و صفای مردم آن ، از زیباییهای محله های قدیمی تهران هستند.

زیباترین باغ ایران در تهران
در همان حوالی یکی از باغ های قدیمی سر و سامان داده شده و با استفاده از عناصر معماری سنتی ایرانی نام باغ ایرانی را به یدک می کشد.
بوستان باغ ایرانی در یکی از محله های قدیمی تهران به نام ده ونک قرار گرفته۲٫۵ هکتار از سطح بوستان باغ ایرانی به فضای سبز اختصاص داده شده و جالب اینجاست که در احداث فضای سبز آن درختان قدیمی موجود حفظ گردیده اند و گونه های گیاهی دیگر از قبیل برگ نو، برگ بو، زرشک، شیر خشت، مورد، پیراکانتا، انواع رز و نسترن و بوته های فصلی و دایمی به آن اضافه شده اند.

زیباترین باغ ایران در تهران
گلکاری های بسیار زیبا در کنار درختان سر به فلک کشیده و نیمکت هایی که می توانید روی آنها بنشینید و از زیباییهای باغ ایرانی لذت ببرید. بدون شک بوستان باغ ایرانی از زیباترین مکانهای تهران است.
استفاده از عناصر معماری سنتی ایرانی نام باغ ایرانی را به یدک می کشد

زیباترین باغ ایران در تهران
امکانات بوستان باغ ایرانی
کوشک مرکزی، باغ راه های اصلی چنارستان، سروستان و نظرگاه که شامل آبنماهای محوری در طول مسیر و ۶ آبنمای مجزا در سطح بوستان باغ ایرانی هستند، کتابخانه عمومی با فضای مطالعه مجزا برای خواهران و برادران، سر در غربی، سردر شرقی، زمین بازی کودکان و محوطه وسایل ورزشی بزرگسالان، زمین ورزشی روباز، سرویس بهداشتی و رختکن غربی و سرویس بهداشتی شرقی که به سرویس بهداشتی ویژه معلولین مجهز است، نمازخانه از جمله سازه ها و امکانات باغ ایرانی به شمار می روند.

زیباترین باغ ایران در تهران

از ویژگی های مهم باغ ایرانی می توان به مناسب سازی معابر جهت تردد معلولین اشاره کرد که استفاده از این بوستان را برای این عزیزان راحت تر می کند. بوستان باغ ایرانی دارای ۲ ورودی اصلی با سردرهای زیبا در ضلع شرقی و غربی و ۲ ورودی در ضلع جنوبی و جنوب غربی است.

زیباترین باغ ایران در تهران
آدرس بوستان باغ ایرانی
خیابان شیخ بهایی شمالی ،۲۰ متری پیروزان ، کوچه شهید صابری.

زیباترین باغ ایران در تهران
تصاویر باغ ایرانی
بدون شک بوستان باغ ایرانی از زیباترین مکانهای تهران است
۶ آبنمای مجزا در سطح بوستان باغ ایرانی هستند
بوستان باغ ایرانی دارای ۲ ورودی اصلی می باشد

زیباترین باغ ایران در تهران
نمازخانه از جمله سازه ها و امکانات باغ ایرانی به شمار می روند
از ویژگی مهم باغ ایرانی می توان به معابر جهت تردد معلولین اشاره کرد
دروازه ی شرقی باغ ایرانی که یکی از ورودی های باغ ایرانی است
۲٫۵ هکتار از سطح بوستان باغ ایرانی به فضای سبز اختصاص داده شده

تاریخ: 06 می 2015
نویسنده: رضا ایرانی
نظرات
نام و نام خانوادگی  
آدرس ایمیل  
آدرس سایت