نایت ملودی » سلامت » سلامت خانواده » آموزش » روی این صندلی ننشینید تا چاق نشوید!

روی این صندلی ننشینید تا چاق نشوید!
هیچ‌کس برای وزن کم کردن به رستوران نمی‌رود و همه می‌دانند که این تفریح لذت‌بخش، می‌تواند تاثیری هرچند کوچک، روی عقربه‌های ترازو بگذارد و باعث بالاتر رفتن وزن‌شان شود.

میزکنار پنجره را انتخاب کنید

   روی این صندلی ننشینید

اگر نمی‌خواهید مغزتان فرمان سفارش یک همبرگر بزرگ یا یک ظرف سیب‌زمینی سرخ کرده را صادر کند، کنار پنجره بنشینید، چراکه بررسی‌ها نشان می‌دهد افرادی که کنار پنجره رستوران می‌نشینند یا ناحیه پر نوری از سالن رستوران را برای نشستن انتخاب می‌کنند، معمولا غذای سالم‌تری را نسبت به کسانی که در گوشه‌ای تاریک می‌نشینند سفارش می‌دهند.

از نظر این محقق، کاملا منطقی است که پرخورها در گوشه‌ای تاریک از رستوران بنشینند و به خیال اینکه کسی به خوردن‌شان نظارت نمی‌کند، سراغ خوراکی‌های مضر بروند و حسابی غذا بخورند و در آن فضای مخفی، اجازه پیدا شدن سر و کله عذاب وجدان را هم ندهند، درحالی‌که وجود نور و مردمی که می‌توانند میزان و شیوه غذا خوردن‌تان را از پشت پنجره رستوران ببینند، می‌تواند حتی به‌طور ناخودآگاه میل به انتخاب غذای سالم و کم‌حجم را در شما تقویت کند.

روی صندلی بلند بنشینید

روی این صندلی ننشینید

بررسی‌ها نشان می‌دهد که بین صندلی‌ که برای نشستن انتخاب می‌کنید و دسری که سفارش می‌دهید هم رابطه وجود دارد. به گفته او، کسانی که روی صندلی‌های بلند می‌نشینند، بیشتر سالاد سفارش می‌دهند و زیاد احتمال ندارد که دسر سفارش دهند.

از نظر برایان واسینک، نشستن روی این صندلی‌های بلند و صاف بودن بدن‌تان در این شرایط، به شما احساس خوشایند کنترل داشتن بر اوضاع را می‌دهد و به همین دلیل مغزتان فرمان سفارش دادن چنین غذای سالمی را صادر می‌کند.

از در ورودی فاصله نگیرید

روی این صندلی ننشینید

کسانی که در نقطه‌ای دور از در ورودی می‌نشینند، کمتر تمایلی به سفارش دادن سالاد نشان می‌دهند و ۷۳ درصد بیشتر از دیگران احتمال دارد که دسر سفارش دهند.

از نظر واسینک، این عوامل تنها معیارهایی نیستند که بر میزان غذا خوردن و نوع غذایی که انتخاب می‌کنید تاثیر می‌گذارند، اما می‌توان گفت که دور بودن از نگاه دیگران و انتخاب صندلی‌ای که از در ورودی و محل عبور افراد دیگر فاصله دارد، می‌تواند انگیزه پرخوری و سفارش غذاهای پرکالری و مضر را در شما تقویت کند.

از تلویزیون فاصله بگیرید

روی این صندلی ننشینید

تماشای یک مسابقه فوتبال در کنار آدم‌های دیگر می‌تواند شما را به رفتن به رستوران یا غذا خوردن در فودکورت‌ها تشویق کند، اما بررسی‌ها نشان می‌دهد که سفارش دادن غذا در مقابل صفحه تلویزیون می‌تواند به زیان سلامت شما تمام شود.

نشستن نزدیک صفحه تلویزیون در رستوران، احتمال سفارش غذاهای سرخ‌کرده را بالا می‌برد. از نظر این محقق، سرگرم شدن با برنامه‌های تلویزیون ممکن است خیال تجدیدنظر در مورد سفارشی که می‌دهید را از ذهن‌تان دور کند و فرصت بازنگری در انتخاب‌تان را از شما بگیرد.

نظرات
نام و نام خانوادگی  
آدرس ایمیل  
آدرس سایت