مرتبط با این مطلب
نایت ملودی » فرهنگ و هنر » سینما ، تئاتر ، تلویزیون » سینما و تلویزیون » رژیم لاغری پرویز پرستویی از زبان خودش !

رژیم لاغری پرویز پرستویی از زبان خودش !

رژیم لاغری پرویز پرستویی از زبان خودش !
زندگی ماشینی امروزی و درگیری روزمره ما با تکنولوژی و دلمشغولی‌های روزانه شرایطی را برایمان رقم زده که در کنار دستیابی به خیلی از موفقیت‌ها خیلی از موهبات الهی را از دست می‌دهیم؛ موهبتی که بی‌شک یکی از مهمترین آنها سلامتی و تندرستی است.

توجه به تغذیه و شیوه زندگی سالم میانبری است که خیلی‌ها از جمله آقای پرویز پرستویی هنرمند توانمند کشورمان آن را به عنوان شیوه‌ای متفاوت برای زندگی انتخاب کرده‌اند. ایشان معتقدند که برای داشتن زندگی موفق باید برنامه‌ای هدفمند در برنامه زندگی افراد گنجانده شود تا احساس نشاط، سرزندگی و سلامت همراه همیشگی‌شان باشد. پرویز پرستویی این مسیر را با همراهی محمدرضا هیدارن متخصص تغذیه ورزشی و عضو جامعه بین‌اللملی مخترعین طی کرده است و بر این باور است که سلامتی و نشاط امروزش را مدیون سبک زندگی متفاوتی است که انتخاب کرده. آنچه پیش روی شماست بخشی از تجربه‌های پرویز پرستویی در این زمینه است.

چرا امروز توجه مردم به سلامت جسم و روحشان نسبت به گذشته کم‌رنگ‌تر شده؟

زندگی امروزی، ما انسان‌ها را بیشتر از گذشتگان دچار چالش‌هایی کرده است، افکار و فشارهای روزمره ما را خسته‌تر و آسیب‌پذیرتر کرده که این موضوع در جسم و روح مان خود را نمایان می‌کند. نداشتن فراغ خاطر باعث بسیاری ازحالات و حرکات ما می‌شود که خود از آنها آگاهی نداریم، درگذشته کمتر دچار افکار منفی شده و امواج کمتری از دنیای اطراف دریافت می‌کردیم. ولی امروزه به دلیل وجود رسانه‌های گویاتر، قوی‌تر و تبادل بسیار زیاد اطلاعات در بین جوامع، انسان‌ها ضعف‌ها و برتری‌های خود را با دنیا مقایسه کرده و سعی در تکامل بیشتر دارند و این خود دلیل پیشرفت، موفقیت و تلاش بیشتراست به همین دلیل این اهداف ذهن را مشغول‌تر کرده و از خود، زندگی و سلامتی دور می‌شویم.

آقای پرستویی حرف‌های زیبای شما را درباره سلامتی شنیدیم، شما چه راه‌حلی برای مسائلی که بیان کردید پیشنهاد می‌کنید؟

– در۲۴ ساعت شبانه‌روز ما حداکثر ۸ ساعت خواب بوده و درحال استراحت هستیم و در بقیه ساعات شبانه‌روز به اهداف خود فکر کرده و مشغول فعالیتیم؛ ما می‌توانیم حداقل چند لحظه به درون خود نگاه کنیم و به یاد خودمان باشیم. (خودمان را فراموش نکنیم)

– یا هدفی را دنبال نکنیم یا اگر دنبال می‌کنیم تا رسیدن به آن دست از تلاش برنداریم. (استقامت در اراده)

– برای رسیدن به تمامی اهدافمان از متخصصانی که قبل از ما تلاش کرده‌اند کمک بگیریم. (ما همه چیز را نمی‌دانیم)

– در درازمدت به اهدافمان فکر کنیم و این تصمیم‌ها مقطعی نباشند. (درگیر لحظه‌ها نشویم)

شما چگونه به این درک و نتیجه رسیده‌اید؟

کار من ایجاب می‌کند که در زمان‌های مختلف در نقش‌هایی قرار بگیرم و خود را به درک بالایی در آن نقش برسانم تا بتوانم بهتر آن را نشان بدهم، این موضوع به من کمک می‌کند تا انسان‌ها را بیشتر بشناسم و شاید این مساله است که باعث شده تا من امروز بتوانم این سخن‌ها و عقایدم را بیان کنم.

شما انسان‌ها را به این مسئله که خودشان را فراموش نکنند و به سلامت خود نیز توجه داشته باشند تشویق می‌کنید؛ اقدامی که خود در این زمینه انجام داده‌اید چه بوده است؟

تمامی عوامل برای اینکه ما خودمان را فراموش نکنیم و به سلامتی دست پیدا کنیم به هم متصل می‌باشند؛ اعم از جسم، روح و روان و یکی از بزرگ‌ترین عوامل می‌تواند سلامت جسمی باشد که برای مثال من خود نیز در این زمینه اقدامی کرده‌ام که برایم موثر بوده است.

آخرین اقدامی که شما در این زمینه انجام داده‌اید چه بوده است؟

مدتی پیش با جمعی از دوستان و همکاران خود در رابطه با سلامتی صحبت‌هایی داشتیم، دوستان فردی به نام آقای محمدرضا هیدارن را که متخصص لاغری و سلامتی هستند به من معرفی کردند که خیلی از همکاران به ایشان مراجعه کرده بودند و به گفته ایشان من نیز می‌توانستم در زمینه تندرستی، سلامتی و تناسب اندام توسط ایشان به اهداف خود برسم.

این اقدام تا چه حدی موثر بوده است؟

سال‌ها پیش نیز در زمینه سلامتی و تغذیه اقداماتی داشته‌ام که البته موثر بوده است ولی نه به آن حد که به رضایت کامل دست پیدا کرده باشم ولی این‌بار آقای هیدارن متخصص لاغری و سلامتی‌ام بسیار دلسوزانه و علمی برنامه‌هایی به اینجانب ارائه کردند که با انجام آنها بسیار احساس سبکی و سلامتی داشتم، علاوه بر حس خوب سلامتی و تندرستی حتی از نظر سایزی و کاهش وزن نیز بسیار راضی بودم زیرا یکی از اهداف من کاهش وزن بود و برای یکی از نقش‌هایی که قرار بود داشته باشم باید سایز و وزن کم می‌کردم و البته خوشحال بودم که انجام این برنامه‌ها از نظر جسمی هم فشاری بر من وارد نکرد و احساس ضعف و خستگی نداشتم و از عملکرد ایشان بسیار خرسند بودم.

چه اتفاقی رخ داد که شما به این فکر افتادید تا این پیام را بدهید؟

با دیدن زندگی‌های امروزی در جوامع مختلف برای هر فردی سوال و راه‌حلی مطرح می‌شود که چه باید کرد و در ذهن من این راه یکی از راه‌های بسیار مفید بود.

آیا صحبت دیگری برای مردم دارید؟

از خداوند متعال برای مردم عزیز آرزوی خرسندی و سلامتی دارم و در آخر نیز از آقای‌محمدرضا هیدارن که به من در امر سلامتی و تناسب اندام کمک شایانی داشته‌اند بسیار سپاسگزارم و امیدوارم در تمامی مراحل زندگی‌شان موفق بوده و خداوند همواره همراه‌شان باشد. (ما باید هر چه بیشتر قدردان افراد متخصص و دلسوز باشیم)

نظرات
نام و نام خانوادگی  
آدرس ایمیل  
آدرس سایت