نایت ملودی » اخبار » اقتصاد » قیمت ها » قیمت سکه، طلا و ارز » قیمت دلار به سمت ۲۰۰۰ تومان

قیمت سکه و ارز در بازار با کاهش چشمگیر رکوردهای جدیدی برای کاهش قیمت برجای گذاشتند.
قیمت دلار
دیروز در بازار ارز و سکه غوغایی برپا بود اگر چه در ماه های گذشته شلوغی و ازدحام برای خرید طلا و ارز بود دیروز این رویه برعکس شد و همه در نقش فروشنده ظاهر شدند.
این هجوم به بازار دلالان و سفته بازان برای جلوگیری از ضرر بیشتر در حالی رخ داد که قیمت سکه با کاهش چشمگیر به قیمت پیش فروشی بانک مرکزی برای ۶ ماه دیگر، نزدیک شد و ارزش دلار هم خود را به مرز ۳۰۰۰ کاهش داد.
تنها چند خبر خوش سیاسی کافی بود تا بازار حالت وارونه به خود گیرد به گونه ای که بازار انواع کالاها ازجمله خودرو نیز تحت تاثیر همین خبرها به شدت روند کاهشی به خود گرفت و قیمت ها چند میلیونی جابه جا شد.
خبر علی اکبر صالحی، وزیر امور خارجه از برداشتن گام به گام تحریم های ناجوانمردانه غرب علیه ایران و هم چنین امکان سوئیفت بانک های داخلی با بانک های خارجی که در بازار شایعه شد بر شتاب سقوط قیمت ها افزود.
بر اساس آخرین خبرها از بازار، امروز نیز روند روز گذشته تکرار خواهد شد و قیمت ها احتمال دارد رکوردهای بی سابقه و دور از انتظار را تجربه کنند.
قیمت ارز در آستانه بازگشت به کانال ۲۰۰۰ تومان است و طلا نیز خود را قدم به قدم به ۱۰۰ هزار تومان نزدیک می کند.
این دو مبلغ برای ارز و طلا در ۷ ماه گذشته بی سابقه بوده است.
بالا رفتن قیمت ارز در بازار باعث آشفتگی و نابسامانی در بسیاری از بازارهای دیگر شد. مسکن و خودرو نیز از آن دسته بازارها بودند که در اثر این افزایش نرخ ارز و البته درصدی تحریم ها گرانی بی سابقه ای را تجربه کردند که کماکان اثر آن ادامه دارد.

نظرات
نام و نام خانوادگی  
آدرس ایمیل  
آدرس سایت