نایت ملودی » خانواده » دکوراسیون و خانه داری » اصول دکوراسیون » خانه را با سبک خودت هماهنگ کن!

خانه را با سبک خودت هماهنگ کن!

ما با طرز لباس پوشیدن و نوع رفتار و گفتارمان، استایل شخصی و منحصربه‌خودمان را به نمایش می گذاریم. یعنی با دیدن ظاهر هر فردی تا اندازه ای می توان به فرهنگ، سلیقه و میزان دانش او پی برد. اما این مساله فقط به لباس و خود انسان مربوط نمی شود، شما در دکور خانه هم می توانید سبک و سلیقه اختصاصی خود را داشته باشید.

برای این منظور یا حسابی پولدار هستید و هر چیزی باب میلتان هست می خرید و خانه را می کنید همان جایی که دقیقا در ذهنتان است؛ یا با یک‌سری ترفندهای متنوع سبک و استایل خود را در خانه پیاده می کنید.

خانه را با سبک خودت هماهنگ کن!

۱٫ توجه به جزئیات

افرادی که استایل شخصی دارند، می دانند که جزئیات در همه چیز تاثیر بسیاری دارد. به طور مثال، استفاده از وسایل دکوری کوچک یا غیرمنتظره در ایجاد تغییر تاثیر بسیاری دارد. منظور از جزئیات، کابینت، کمد، کتابخانه، جعبه های چوبی و دکوری و … هستند که می توانید به خانه خود چهره متفاوتی ببخشید.

مثال: دستگیره آنتیک

خانه را با سبک خودت هماهنگ کن!

۲٫ مجسمه و اکسسوری

استفاده از دکوری های خاص همانند مجسمه دست های برنزی یا دیگر اکسسوری های فلزی و شیشه ای، بوک‌اِندهای شیشه ای، سفالی یا برنزی، گلدان های خاص با رنگ های متفاوت و جیغ یا هر چیز متفاوت و منحصربه فرد دیگر، در کتابخانه، روی میز جلوی مبل یا حتی بالای شومینه، علاوه بر ایجاد تغییر و زیباسازی فضا، نشان دهنده استایل شخصی صاحب خانه نیز هست.

مثال: مجسمه های ستاره ای

خانه را با سبک خودت هماهنگ کن!

۳٫ نمایش خاص بودن

لوستر بزرگ تر از اندازه استاندارد، رنگ ویژه در گوشه ای از خانه، وسیله غیر مرتبط، صندلی بزرگ، تابلویی با نقش و نگار خاص و … نمونه هایی از تزئین به سبک شخصی است.

مثال: لوستر با طراحی ویژه

خانه را با سبک خودت هماهنگ کن!

۴٫ ایجاد یک گوشه دنج و شیک برای مطالعه

برای اینکه با بقیه فرق داشته باشید و کتابخانه شما طوری باشد که در بقیه خانه ها نیست، می توانید یک گوشه دنج خانه را انتخاب و آن را قفسه‌بندی کنید. در هر طبقه انواع کتاب ها را برعکس همیشه که عمودی چیده می شوند، افقی روی هم بگذارید و آنها را با انواع وسایل تزئینی و اکسسوری و حتی تابلوهای دیواری تزئین کنید. حتی برای ایجاد تنوع می توانید دیوار ورودی خانه را برای این منظور انتخاب کنید.

مثال: گلدان برنجی

خانه را با سبک خودت هماهنگ کن!

۵٫ استفاده از گیاه و گلدان

یکی از بهترین روش ها برای روح بخشیدن به فضای داخلی خانه، استفاده از گلدان و گیاهان تازه است. برای اینکه استایل شخصی خود را در فضای خانه تان نیز نمایش دهید و همچنین، برای ایجاد کنتراست، تنوع، گرما و راحتی به خانه می توانید از انواع گل و گیاه های ارگانیک و طبیعی استفاده کنید.

مثال: تراریوم

خانه را با سبک خودت هماهنگ کن!

۶٫ پتوهای لوکس

از پتوهای شیک که در عین حال نرم و راحت هم هستند نیز می توانید به عنوان عنصری برای تزئین خانه استفاده کنید. برای این منظور، پتوها را طوری روی تخت یا کاناپه قرار دهید که از یک طرف آویزان باشند و روی زمین قرار بگیرند.

مثال: پتوهای ظریف و رنگی و سفری

خانه را با سبک خودت هماهنگ کن!

۷٫ استفاده از وسایل آنتیک

میز، صندلی، ساعت ایستاده، وسیله دکوری بزرگ یا … در ایجاد استایل شخصی بسیار موثر هستند.

مثال: میز آنتیک فلزی با شیشه

خانه را با سبک خودت هماهنگ کن!

۸٫ پارچه هایی با طرح حیوانات

درست همانند مد و پوشاک، طرح های ببری، پلنگی و دیگر طرح های برگرفته از پوست حیوانات در چهره خانه تاثیر زیادی دارند و تفاوت خاصی ایجاد می کنند. به طور مثال، طرح گورخری برای دکوراسیون سیاه و سفید یا پلنگی برای دکوراسیون کرم، قهوه‌ای، بژ یا سفید مناسب هستند.

مثال: کوسن با طرح پلنگی

خانه را با سبک خودت هماهنگ کن!

۹٫ استفاده از طرح های کلاسیک

برخی از تزئینات شاید قدیمی به نظر برسند اما می توانید از آنها در کنار دکوراسیون مدرن استفاده کنید و موجب زیبایی بیشتر فضا بشوید. به طور مثال، طراحی کلاسیک یک قالیچه در اتاقی که دکور کاملا مدرن دارد یا مثلا لوستر یا آینه ای قدیمی در دستشویی.

مثال: قالیچه قدیمی

نظرات
نام و نام خانوادگی  
آدرس ایمیل  
آدرس سایت