نایت ملودی » اخبار » با خبرنگاران » توضیحات سخنگوی کاخ سفید درباره زمان لغو تحریم ها

سخنگوی کاخ سفید

توضیحات سخنگوی کاخ سفید درباره زمان لغو تحریم ها
آمریکا: کاهش تحریم‌ها پس از انجام ایران به تعهداتش خواهد بود
به گزارش خبرگزاری تسنیم، “ماری هارف”، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت: تحریم های اتحادیه اروپا و آمریکا پس از راستی آزمایی آژانس به حالت تعلیق در می آید.

وی افزود: آمریکا و ایرانی‌ها اطلاعاتی که ما آنها را پارامترها می نامیم، منتشر کردند. ایرانی‌ها اطلاعات مربوط به آنچه را که درباره آن توافق کردیم در رسانه های خود منتشر کردند و ما نیز این کار را انجام دادیم. من فکر می کنم همکاران اروپایی از همین پارامترها استفاده کردند. این موضوع جدیدی نبود. اغلب اتحادیه اروپا و ایران پس از پایان برخی از این دورها بیانیه ای را منتشر می کردند.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت: ما به صورت شفاف گفتیم موضع ما همواره در این توافق این بوده است که مسئله تحریم ها به صورت مرحله به مرحله گردد و ایران اگر با قابلیت راستی آزمایی به تعهدات خود عمل کند، کاهش در تحریم ها صورت خواهد گرفت.

وی گفت: تحریم های آمریکا و اروپا مربوط به هسته ای پس از آن که آژانس بین المللی انرژی هسته ای راستی آزمایی کند که ایران تمام گام های مربوط به هسته ای را برداشته است، به حالت تعلیق در می آید. درباره تحریم های آمریکا تعلیق مسلما نخستین گام است و سپس پس از اطمینان از عمل ایران به تعهدات خود برچیده خواهد شد.

هارف افزود: اگر ایران گام ها را سریعتر بردارد، تعلیق سریعتر روی خواهد داد.

وی ادامه داد: چند ماه پس از نهایی شدن برنامه جامع اقدام مشترک، من فکر می کنم وزیر امور خارجه گفته است شش ماه پس از نهایی شدن برنامه جامع اقدام مشترک که از پایان ژوئن شروع می شود، ایران می تواند گام هایی را برای تعلیق تحریم ها تکمیل کند. ما انتظار داریم تعلیق در نخستین سال روی دهد اما اگر ایران این گام ها را سریعتر بردارد، تعلیق سریعتر روی خواهد داد. این تعلیق بستگی به برداشتن گام ها دارد و ما نمی توانیم آن را پیش بینی کنیم.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا همچنین گفت: وزیر امور خارجه (جان کری) در کنفرانس تلفنی جزییات مذاکرات هسته ای با ایران را به اطلاع وزرای خارجه شورای همکاری خلیج فارس رساند. وزیر امور خارجه صبح امروز کنفرانس تلفنی با وزرای خارجه شورای همکاری خلیج (فارس) داشت تا آخرین اطلاعات درباره مذاکره با ایران را به اطلاع آنها برساند که شامل وزرای امور خارجه عمان ،عربستان سعودی ،کویت ،قطر و بحرین بود.

نظرات
نام و نام خانوادگی  
آدرس ایمیل  
آدرس سایت