نایت ملودی » خانواده » دکوراسیون و خانه داری » اصول دکوراسیون » دکوراسیون های داخلی زیبا به رنگ سبز

دکوراسیون سیز

دکوراسیون های داخلی زیبا به رنگ سبز
سبز متمایل به طوسی، سبز زیتونی، سبز متمایل به زرد، سبز یشمی و بسیاری دیگر در کنار هزاران سایه مختلف این رنگِ زیبا نشان‌دهنده گستره بی‌مرز این رنگ هستند و بی‌دلیل نیست که رنگ سبز بعد از رنگ آبی به عنوان محبوب‌ترین رنگ دنیا شناخته می‌شود. مدیر اجرایی موسسه رنگ پانتون می‌گوید که «رنگ سبز فراوان‌ترین رنگ در طبیعت است و چشم انسان از هر رنگ دیگری در بین طیف‌های رنگی، بیش‌تر رنگ سبز را در طبیعت می‌بیند.» این مسئله باعث می‌شود که کار کردن با رنگ سبز در خانه دشوار شود، چرا که چشم ما به این رنگ در طبیعت عادت کرده و در نتیجه انتخاب بین طیف‌های مختلف رنگ سبز کار سختی می‌شود.

دکوراسیون سیز

رنگ سبز آنقدر محبوب است که در کل سال ۲۰۱۳ به عنوان فراگیرترین و محبوب‌ترین رنگ سال شناخته شد. با تمام این اوصاف، در این مطلب چیدانه می خواهد در مورد رنگ سبز و استفاده از آن در فضای داخلی خانه با شما صحبت کنید. این مطلب را بخوانید و از ایده‌های موجود در آن در طراحی دکوراسیون داخلی منزل خود استفاده کنید. اکنون که به پیشواز روزهای بهاریمی رویم، این رنگ می‌تواند به خانه شما حال و هوایی بهاری بدهد.

دکوراسیون سیز

رنگ سبز در مرکز چرخه رنگ قرار دارد و زرد گرم را با آبی خنک متعادل می‌کند. رنگ سبز معمولا تداعی‌کننده جوانی، تولد دوباره، توازن، و آرامش است. با این حال، در برخی از فرهنگ‌های آسیایی، رنگ سبز نماد بیماری است، به همین دلیل به کار بردن رنگ‌مایه‌های قرمز در کنار این رنگ می‌تواند حس و حال بیمارگونه آن را از بین ببرد.

همان‌طور که در عکس بالا مشاهده می‌کنید، این اتاق دارای یک رنگ سبز بهاری در کنار رنگ صورتی است. این دو رنگ دارای میزان اشباع و ته‌رنگ یکسانی هستند و به همین دلیل حس و حالی جوانانه و شاداب را در فضا ایجاد کرده‌اند.

دکوراسیون سیز

در فرهنگ آزتک ها (یک تمدن سرخ‌پوستی در آمریکای مرکزی و کشور مکزیک) رنگ سبز به عنوان رنگ وفاداری شناخته می‌شود، چراکه پرهای کوئتزل (quetzal: نوعی پرنده) به رنگ سبز است و این پرنده در بین این قبایل و به ویژه رئیس قبیله جایگاه ویژه‌ای دارد. در فرهنگ هندو از رنگ سبز زمردی برای تنظیم کردن چاکرای قلب یا نقطه انرژی به منظور رها شدن آزادانه عشق از درون فرد استفاده می‌شود.

یک تیم پژوهشی که توسط روانشناس دانشگاه مونیخ با نام استفان لیچتنفلد (Stephanie Lichtenfeld) هدایت می‌شد در سال ۲۰۱۱ پژوهشی انجام داد و طی آن گزارش کرد که فقط مقادیر اندکی رنگ سبز «نوعی از پردازش باز (ذهنی) و خالص که برای انجام کارهای خلاقانه به آن نیاز است» در انسان تحریک می‌شود و در نتیجه این نوع فعالیت بهتر انجام می‌شود… رنگ سبز در فعالیت‌های نوآورانه تاثیرگذار است، اما هیچ اثری در فرایندهای تحلیلی ندارد.»

بنابراین اگر می‌خواهید پرنده خلاقیت در شما به پرواز دربیاید، باید مقداری رنگ سبز را به فضای زندگی و یا اتاق کار خود اضافه کنید.

دکوراسیون سیز

متخصص می‌گوید: «رنگ سبز چشم انسان را به‌گونه‌ای تحت تاثیر قرار می‌‌دهد که او بدون آن‌که متوجه شود آرام می‌شود. رنگ سبز در مرکز چرخه رنگ قرار گرفته و به همین دلیل رنگ توازن و تعادل است. اگر به جهان پیرامون خود توجه کنیم و در طبیعت نگاه کنیم، متوجه حضور فراوان رنگ سبز می‌شویم و این خود نشانه‌ای بر اهمیت این رنگ است.»

این که رنگ سبز تداعی کننده رشد و تازگی است و قدرت آن در ایجاد خلاقیت، این رنگ را بسیار مناسب فضای آشپزخانه می‌کند؛ فضایی که قرار است در آن وعده‌های غذایی خوشمزه و جذاب پخته شود.

یکی از این روانشناسان گفته است: «من به طرز عجیبی عاشق رنگ سبز هستم. رنگی که در انسان‌ها همیشه نشانه‌ای از فطرت هنرمندانه دارد و در ملل مختلف نشانه‌ای از آسان‌گیری است، آسان‌گیری که ممکن است گاهی تبدیل به سقوط اخلاق شود.»

اگر مطالعه تفریح اصلی شماست، یک اتاق سبزرنگ می‌تواند فضای بسیاری خوبی برای این کار باشد. به عکس بالا توجه کنید و ببینید که چقدر این کتابخانه سبز رنگ با کاناپه‌ای که به رنگ سبز متمایل به طوسی است، ترکیب زیبایی ایجاد کرده است.

دکوراسیون سیز

در فنگ شویی رنگ سبز بیان‌کننده عنصر چوب است و گزینه بسیار خوبی برای تقویت سلامتی و توازن زندگی خانوادگی است. طبق پژوهشی که توسط یکی از روانشناس رنگ، انجام شده، این رنگ هم چنین می‌تواند به ما نیرویی دوباره ببخشید و خستگی را کاهش دهد.

رنگ سبز ملایمی که در عکس بالا از آن استفاده شده است، بسیار مناسب روزهای تعطیلی است که می‌خواهیم برای زمانی طولانی در درون وان فرو برویم. تنالیته‌های خنثی در کنار مقادیر اندکی رنگ قرمز که در چرخه رنگ رنگ مکمل سبز است، ترکیب فوق‌العاده زیبایی ایجاد کرده است.

دکوراسیون سیز

در دوربین‌های مکان‌یاب مخصوص شب از رنگ سبز استفاده می‌شود و این موضوع دلیل بسیار خوبی دارد: رنگ سبز رنگی است که چشم انسان بسیار به آن حساس است.

همان‌طور که در عکس بالا مشاهده می‌کنید، از رنگ سبز در طراحی داخلی این خانه استفاده شده تا همچون پلی باشد بین فضای بیرون خانه و فضای درون. فضا سبز بیرون پنجره ترکیب پیوند خوبی با رنگ‌های سبز موجود در اتاق ایجاد کرده‌اند و باعث به وجود آمدن یک ارتباط بصری موثر بین درون و بیرون خانه شده‌اند.

البته رنگ سبز با اکولوژی (بوم شناسی) مترادف است، بنابراین اگر خیلی دوست ندارید از رنگ سبز در طراحی داخلی خانه خود استفاده کنید، گل‌ها و گیاهان را جایگزین کنید. با ایجاد یک دیوار زنده (دیوار گیاهی) یا هر نوع گل و گیاه سبز رنگ، طبیعت را وارد فضای زندگی خود کرده و از این طریق هم به طبیعت نزدیک شوید و هم در زندگی خود توازن ایجاد کنید.

نظرات
نام و نام خانوادگی  
آدرس ایمیل  
آدرس سایت