نایت ملودی » خانواده » دکوراسیون و خانه داری » اصول دکوراسیون » ایده هایی ساده و ارزان برای دکوراسیون بهاری

به جای صرف مقدار زیادی پول به راحتی می توانید با سرمایه گذاری در وقت و انرژی خانه ی خود را به زیبایی طراحی کرده و از دیدن آن لذت ببرید .ما در اینجا یکسری ایده ها و راهنمایی ها را برای شما قرار داده ایم که استفاده از آنها به شما کمک زیادی در طراحی هرچه زیباتر خانه اتان خواهد کرد.

تزئینات کاغذی روی دیوار
در تمامی خانه ها استفاده از نقاشی ها و عکس های هنری در دکوراسیون خانه بسیار زیاد مورد استفاده قرارمی گیرد. برای این کار می توانید روی کاغذ طرح هایی نقاشی کنید و یا اینکه حروف را به صورت رنگی بنویسید و یا اینکه حتی از عکس های مورد علاقه اتان استفاده کنید و در نهایت تمامی آنها را به هم وصل کرده و به دیوار بچسبانید. در این طراحی نکته بسیار مهم این است که کاغذها و یا مقواهایی که قرار است روی آنها طرح انداخته شود برش های درستی باشند تا در نهایت یک بافت بسیار منسجم و زیبا از این تصاویر داشته باشیم .

  ایده هایی ساده و ارزان برای دکوراسیون بهاری

 

تزئین پله ها
راه پله های راهروی خانه را در نظر بگیرید و  تعدادی عکس برگردان از اعداد روی آنها بچسبانید و به این ترتیب پله ها را به همین سادگی و در عین حال به زیبایی تزئین کنید.

 

  ایده هایی ساده و ارزان برای دکوراسیون بهاری

گلدانی از چکمه
یک گلدان گل منحصر به فرد درست کنید. برای این کار بهتر است لنگه چکمه ای از اندازه پایتان را در نظر گرفته و به صورتی کاملا منظم داخل آن گل های رنگی زیبا قرار داده و در نهایت آن را در گوشه دنجی از خانه قرار دهید. توصیه می شود که گلدان رنگی باشد چرا که هرچه رنگی تر باشد زیباتر هم خواهد شد.

 

  ایده هایی ساده و ارزان برای دکوراسیون بهاری

بطری های طلایی
یک بطری شیشه ای را در نظر بگیرید  و سپس داخل آن را پر از چیزهای طلایی کنید مثلا می توانید آن را پر از شکلات ها یا کاکائوهایی کنید که پوست آنها طلایی می باشند و در نهایت از آن  به عنوان یک وسیله تزئینی در گوشه ای از خانه استفاده کنید.

 

  ایده هایی ساده و ارزان برای دکوراسیون بهاری

نصب قاب روی دیوار
درست کردن قفسه ها یا قاب های چوبی و نصب آنها بر روی دیوار می تواند یک راه بسیار ساده برای تزئین و طراحی روی دیوارها باشد .برای این کار می توانید دو تخته ۱۶ در ۲۴ اینچ را به رنگ مورد علاقه اتان در نظر گرفته و آنها را به شکل یک مستطیل به هم بچسبانید و در نهایت قاب درست شده را به دیوار نصب کنید و داخل آن وسایل تزئینی قرار دهید.

  ایده هایی ساده و ارزان برای دکوراسیون بهاری

آینه ی تزئینی
یک تکه آینه ای را که دیگر به دردتان نمی خورد را در نظر بگیرید و سپس تکه هایی از چوب را در نظر گرفته و با استفاده از یک اره دستی آنها را به قطعاتی برش بزنید .آینه را در وسط قرار داده و دورتادور آن این قطعات چوبی را بچینید و بعد روی آنها اسپری رنگ بپاشید .دقت داشته باشید اینکه اندازه برش چوب های دور این آینه به چه اندازه باشند بسیار مهم بوده و در زیباتر شدن این اثر هنری تاثیر زیادی خواهد گذاشت .در نهایت پس از آماده شدن آن را روی دیوار نصب کنید.

  ایده هایی ساده و ارزان برای دکوراسیون بهاری

تزئینی چوبی یا حصیری
مقابل درب جلوی خانه یک وسیله تزئینی از جنس حصیر درست کنید. به این ترتیب که پانزده قطعه ۶۱ سانتی متری از تخته های فیبر را برش زده و در کنار هم قرار دهید و سپس به صورت هماهنگی نوارهای  پارچه ای را به یک اندازه برش زده و روی تمامی آنها بچسبانید. می توانید از نوارهای رنگی روشن و تیره استفاده کنید. در آخر به کمک اسپری چسب تمام این قطعات آماده شده را به هم  متصل کرده و در نهایت یک تخته درست کنید و آن را جلوی درب ورودی قرار دهید.

  ایده هایی ساده و ارزان برای دکوراسیون بهاری

لامپ های تزئینی
یک رشته یا ریسمانی از لامپ های رنگی را در نظر گرفته و روی  آن را با انواع گل های بسیار رنگی وزیبا تزئین کنید و در نهایت این ریسمان را در فضای بازی مانند باغ یا حیاط یا جلوی درب ورودی آویزان کنید و به این ترتیب با روشن کردن لامپ ها خواهید دید که چه نور زیبایی از این لامپ ها بر اثر این گل های رنگی انعکاس داده خواهد شد.

  ایده هایی ساده و ارزان برای دکوراسیون بهاری

کرکره های تزئینی
می توانید برای پنجره هایتان کرکره هایی تزئینی که به راحتی می توانید آنها را درست کنید را در نظر بگیرید و آنها را به پنجره ها آویزان کنید. برای این کار باید یک تکه پارچه ساده به اندازه پنجره در نظر گرفته و بالای آن را یک رول زده و سپس یک نوار آبی رنگ و یک نوار زرد رنگ را در نظر گرفته و با استفاده از خط کش T با دقت آنرا برش زده و سپس آنرا روی پارچه ی اصلی بچسبانید و بعد بگذارید بماند تا کاملا خشک شود .نکته آن است که این نوارها را به صورت راه راه برش داده و روی آن بچسبانیم . بنا بر سلیقه می توان از رنگ های گوناگونی استفاده کرد که بهتر است ترکیب رنگ های استفاده شده طوری باشد که با هم هماهنگ باشند و زیباتر نشان داده شوند.

 

  ایده هایی ساده و ارزان برای دکوراسیون بهاری

آینه ی سنتی
یک آینه گرد کوچک بخرید و آنرا طوری تزئین کنید که مانند یک اثر هنری سنتی و زیبا درآید .حتی می تواند به شکل یک اثر چوبی دست دوم در بازار مخصوص فروش اشیاء ارزان قیمت و یا فروشگاه عتیقه جات درآید. برای این کار بهتر است یک تکه چوب را در نظر گرفته و سپس با استفاده از یک اره دستی آنرا برش داده و سپس به صورتی مشخص آنها را دور تا دور آینه قرار دهید. بهتر است ضخامت این قطعات چوبی حداکثر ۵ سانتی متر باشد. در نهایت آنها را با استفاده از چسب چوب به دور تا دور آینه بچسبانید و اجازه دهید بماند تا کاملا خشک شده و بعد آن را به دیوار آویزان کنید.

  ایده هایی ساده و ارزان برای دکوراسیون بهاری

تزئین لوسترها
یکی از لوسترهای خانه را در نظر بگیرید و یک رشته از توپ های چوبی روی آن آویزان کنید و در نهایت آنرا به شکل صنایع دستی درآورید. بهتر است این کار را برای لوستری که بالای میز غذاخوری قرار دارد انجام دهید تا هنگامی که آنرا روشن می کنید از چشم انداز زیبایی که از روشن شدن لامپ های لوستر به وجود می آید لذت ببرید.

  ایده هایی ساده و ارزان برای دکوراسیون بهاری

تزئین گوشه ای از دیوار
قسمتی از دیوار را در نظر گرفته و روی آن یک تکه کاغذ دیواری رنگی بچسبانید و سپس یک قاب چوبی که از رنگی روشن تر از رنگ کاغذ دیواری می باشد روی آن نصب کنید و یک وسیله تزئینی زیبا مانند یک گلدان در آن قرار داده و به همین سادگی گوشه ای از دیوار اتاقتان را به این زیبایی تزئین کنید.

 

  ایده هایی ساده و ارزان برای دکوراسیون بهاری

نظرات
نام و نام خانوادگی  
آدرس ایمیل  
آدرس سایت