مدیران شبکه نسیم می گوید سری دوم برنامه رامبد جوان هفته سوم اسفند روی آنتن می رود اما کارگردان خندوانه نظر دیگری دارد و پخش آن در سال جاری را دور از انتظار می داند.

درباره برنامه «خندوانه» و اینکه خیلی زود برگ برنده شبکه نسیم شد بارها نوشته ایم. از اینکه برنامه به رغم برخی ایرادها پیشنهاد تازه ای میان تاک شوهای وطنی بوده هم گفته ایم. اصلا قرار گرفتن نام رامبد جوان در میان ۱۰ چهره برتر سال هفت صبح دلیل روشنی است بر موفقیت این برنامه.

چهار ماه پیش که خندوانه تمام شد جوان از احتمال بازگشت دوباره با برنامه ای متفاوت از آنچه روی آنتن برده خبر داد. در این مدت خبرهای زیادی از سری تازه خندوانه رسانه ای نشد و تمام اطلاعات از سوی خود جوان و صفحه شخصی اینستاگرامش بوده؛ آن هم نه به شکل جزیی.

او در آخرین پست خود در صفحه شخصی اش در اینستاگرام خبر داده بود سری جدید «خندوانه» اسفند می آید. زمانش را اما نگفته بود.

در نوروز 94 با برنامه ی خندانه در شبکه ی نسیم

برای اطلاع از جزییات خندوانه سراغ رامبد جوان، فوأد صفاریان پور و حسین کرمی رفتیم. نتیجه یک خطی اش این است که خندوانه جدید سر و شکلی متفاوت خواهد داشت و قرار است در واپسین روزهای سال روی آنتن شبکه نسیم می رود.

این خبر را حسین کرمی مدیر شبکه نسیم در ما قرار داد؛ به همراه اطلاعاتی درباره دیگر برنامه های این شبکه.

فوأد صفاریان پور کارگردان خندوانه اما خوشبینی کرمی را ندارد و می گوید: «بعید است قبل از سال، خندوانه به پخش برسد.» این دوگانگی بی ربط به مشکل مالی صدا و سیما نیست ولی آنچه مشخص است اینکه خندوانه اولویت شبکه نسیم است و خیلی ها بی صبرانه منتظر سری جدیدش هستند.

مختصات سری دوم خندوانه
آنطور که حسین کرمی، مدیر شبکه نسیم می گوید سری دوم خندوانه دو هفته دیگر روی آنتن این شبکه خواهد رفت: «قرار ما این است که خندوانه قبل از نوروز روی آنتن برود. یعنی دهه سوم اسفند با سری اول متفاوت است، دکور آن بزرگتر است، تماشاگران بیشتری دارد، ترکیب استندآپ کمدین ها متفاوت خواهد بود…»

کرمی می گوید علاوه بر چهره های قبل مثل علیرضا خمسه، جواد رضویان، شقایق دهقان ودیگران، با چند کمدین دیگر برای اجرا در برنامه صحبت شده اما چون هنوز بودجه برنامه قطعی نشده، ترجیح می دهد نام شان رسانه ای نشود: «با همه کمدین ها مذاکره شده، از آقای خمسه تا آقای رضویان و خانم دهقان و چنددوست جدید. کمابیش همه قبول کرده اند که بخشی از اجرا را به عهده بگیرند، منتهی همان نگرانی که آقای جوان به خاطر مسائل مالی برنامه دارد، ما هم داریم و باید ابتدا بحث مالی قطعی شود تا اگر دوستان قبول زحمت کردند ما هم متقابلا بتوانیم وظیفه مان را انجام دهیم.»

در نوروز 94 با برنامه ی خندانه در شبکه ی نسیم

آیتم های متنوع و یک عروسک
یکی از نقاط قوت خندوانه ایده های خلاقانه محمود کریمی بود که در سطح شهر از مردم می خواست خنده های مختلف را اجرا کنند. برخی از آیتم ها هم به گفتگوی متفاوت با خانواده و دوستان میهمان برنامه بازمی گشت. کریمی این روزها مشغول تولید آیتم ها است. کرمی می گوید: «دوستان دیگر هم هستندچرا که در سری جدیدبنا شد بیشتر از یک تیم داشته باشیم. علاوه بر این پنج شش محور تازه، یک عروسک هم به برنامه اضافه خواهد شد.»

نیما هست؟
نیما شعبان نژاددیگر نقطه اتکای خندوانه بود که توسط رامبد جوان کشف شد و به مرور وزن برنامه را بالا برد. از کرمی می پرسم شعبان نژاد در سری جدید حضور دارد؟ «این را خودآقای جوان پاسخ بدهند بهتر است.»

کرمی ترجیح می دهد اطلاعات بیشتر از زبان جوان و تیم سازنده بیان شود. برای همین از بیان دیگر اطلاعات صرف نظر می کند: «دلم می خواهد جزییات بیشتر را خود آقای رامبد جوان و بچه هایی که درگیر این برنامه هستند اطلاع رسانی کنند. این یکجور حق گذاری و رعایت کردن حدو حدود است. تنها به این نکته اشاره کنم که تیتراژ ابتدایی و انتهایی خندوانه آماده است.»

در نوروز 94 با برنامه ی خندانه در شبکه ی نسیم

جوان هفته بعد پاسخ می دهد
با رامبد جوان تماس می گیریم اما او هم ترجیح می دهد اطلاعات دقیق و جزیی را هفته آینده رسانه ای کند. مشکل، مالی است؟! فوأد صفاریان پور کارگردان خندوانه دیگر گزینه برای تکمیل گزارش است. او می گوید: «در حال آماده سازی برنامه هستیم. برای همین جلسات متعددی با حضور تیم ایده پرداز برنامه درباره دکور، گفتگو با میهمان و … برگزار می شود و به زودی به جمع بندی نهایی می رسیم.»

دکور عوض می شود یا به عنتوان شناسنامه برنامه آن را حفظ می کنید؟ صفاریان اینگونه پاسخ می دهد: «قطعا عوض می شود.»

خندوانه می آید؛ نمی آید؟
همانطور که اشاره کردیم صفاریان پور خوش بینی کرمی را ندارد: «هیچ چیز هنوز مشخص نیست ولی آقای کرمی مدیر شبکه نسیم به شدت پیگیر هستندکه برنامه قبل از نوروز پخش شود؛ حالا اینکه ما بتوانیم برسانیم، واقعا دشوار است.»

کارگردان تلویزیونی «خندوانه» در پاسخ به اینکه احتمال دارد برنامه به نوروز برسد، می گوید: «بعید است قبل از سال اتفاق خاصی روی بدهد اما تاکید می کنم هیچ چیز مشخص نیست.»

در نوروز 94 با برنامه ی خندانه در شبکه ی نسیم

از صفاریان پور می پرسم دلیل نرسیدن خندوانه به پخش به خاطر حساسیت تیم سازنده است یا مشکل سازمانی؟ «هم رامبد جوان هم جواد فرحانی (تهیه کننده) و هم بنده خیلی با احتیاط جلو می رویم تا نام نیکی که از خندوانه مانده ادامه داشته باشد.»

خندوانه؛ ویژه برنامه سال تحویل نسیم
با حسین کرمی چند سوال دیگر هم در میان گذاشتیم. یکی از آنها مربوط به پیش بینی هفت صبح درباره احتمال پخش ویژه برنامه سال تحویل شبکه نسیم در قالب برنامه «خندوانه» است. هفته پیش در گزارشی اشاره کردیم که نسیم برای جا نماندن از قافله، آن هم در اولین سال افتتاح رسمی، باید به برگ برنده اش یعنی برنامه رامبد جوان اتکا می کند.

کرمی با تایید این پیش بینی می گوید: «قرارمانبا آقای جوان این بوده که موقع سال تحویل برنامه ای داشته باشیم؛ منتها باید شرایط و مختصات این برنامه متفاوت باشد. من یک مقدار نگران طراحی دوستان هستم، چون قرار بوده چهار ساعت برنامه متفاوت روی آنتن برود و با توجه به وقتی که برنامه های روتین از ما می گیرد، نگرانیم این چهار ساعت آنطور که مد نظر است طراحی نشود ولی در مجموع قرار بوده خندوانه برنامه تحویل سال شبکه نسیم باشد و هنوز هم این احتمال وجود دارد.»

نسیم برای نوروز چه می کند؟
خندوانه حتما برگ برنده شبکه نسیم در نوروز ۹۴ است اما آیا جز این برنامه دیگری هم دارد؟ کرمی اینطور پاسخ می دهد: «اعتقاد ندارم در نوروز همه شبکه ها به شکل حجیم و غیرمنطقی سر مخاطبی که درگیر این ایام است را شلوغ کند. شبکه های مختلف در این دو هفته نزدیک ۱۳۰ فیلم سینمایی، چند سریال، برنامه های ترکیبی، مستند و … به مردم نشان می دهند. خود من خیلی مصر نیستم که پاره ای از این ایده ها به نوروز برسد. الان حداقل ۱۲ اندیشه جذاب در شبکه نسیم وجوددارد که اگر موانع کم شود به یاری خداوند بخشی به نوروز و بخشی به پس از نوروزخواهد رسید.»

در نوروز 94 با برنامه ی خندانه در شبکه ی نسیم

کرمی درباره وضعیت پخش خندوانه و دیگر برنامه های طنز در ایام فاطمیه که مقارن با روزهای ابتدایی نوروز شده هم اینطور می گوید: «حتما محدودیت هایی داریم اما این محدودیت ها در شبکه نسیم نسبت به دیگر شبکه ها کمتر است. یک روز قبل از شهادت حضرت زهرا (س)، روز شهادت و فردای آن برنامه ها ویژه این ایام پخش می شود. من احتمال می دهم در نسیم یک مقدار وضعیت فرق کند که البته باید نهایی شود.»

سمت و سوی نسیم
شبکه نسیم بعد از افتتاح رسمی خیلی زود برنامه های تولیدی اش را رو کرد؛ به مرور اما ته کشیدند و حالا با افت محسوس برنامه های این شبکه روبرو هستیم. این موضوع محور یکی از سوالات مان با حسین کرمی است. می پرسیم برای آینده چه برنامه ای دارید؟ «من منصفانه نمی دانم که بگوییم همه ضعف ها در شبکه های مختلف ناشی از کمبود بودجه است. یک کم هم کمبود خلاقیت و نوآوری وجوددارد. از آن طرف نگرانی های مربوط به حوزه طنز واقعا بازدارنده است. ایده های خیلی خوب بوده و هست که گاهی به خاطر مسائل مالی به سمتش نمی رویم و خلاقیت احتمالی را مهار کردیم.

در نوروز 94 با برنامه ی خندانه در شبکه ی نسیم

حتی اگر کاملا رویایی نگاه کنیم و بگوییم بودجه کافی وجود دارد، باز موانع اجازه نمی دهد فکر آزاد و قلم باز باشد. اگر این محدودیت ها یک مقدار کم شود، من فکر می کنم یکی از مهمترین موانع پیش روی شبکه ای که به قصد خنداندن و ایجاد نشاط و سرگرمی ایجادشده، برطرف شود. انشاءالله این موانع کم شود و ما بتوانیم برنامه های بهتری بسازیم.»

 

نظرات
نام و نام خانوادگی  
آدرس ایمیل  
آدرس سایت