فیلم «چند متر مکعب عشق» ساخته جمشید محمودی سه جایزه بهترین فیلم، کارگردانی و فیلمبرداری هفتمین جشنواره فیلم «جیپور» هند را از آن خود کرد.

برگزیدگان هفتمین جشنواره فیلم «جیپور» یکی از معتبرترین جشنواره‌های سینمایی بین المللی کشور هند در حالی اعلام شد که فیلم «چند متر مکعب عشق» به کارگردانی جمشید محمودی موفق به کسب جایزه شتر طلایی بهترین فیلم و کارگردانی بخش فیلم‌های بلند این رویداد سینمایی شد.

 

پرویز پرستویی

پرویز پرستویی

مرتضی غفوری نیز برای فیلم «چند متر مکعب عشق» موفق به کسب عنوان بهترین فیلمبردار جشنواره فیلم جیپور شد.

در هفتمین جشنواره فیلم «جیپور» پرویز پرستویی نیز برای دو فیلم «امروز» به کارگردانی رضا میرکریمی و «مهمان داریم» ساخته محمد مهدی عسگرپور، جایزه بهترین بازیگر مرد را کسب کرده است.

«چند متر مکعب عشق» که فیلم افتتاحیه این رویداد سینمای بود، امسال به عنوان نماینده سینمای افغانستان در اسکار ۲۰۱۵ انتخاب شده بود.

در این فیلم بازیگرانی چون ساعد سهیلی، حسیبا ابراهیمی، نادر فلاح، علیرضا استادی و مسعود میرطاهری مقابل دوربین جمشد محمودی رفته اند و در خلاصه داستان این فیلم آمده است: «عبدالسلام که یک مهاجر افغان است، به همراه دخترش مرونا در یک کارگاه مشغول به کار و زندگی ست. عشقی در راه است عشق صابر به مرونا، عشقی که فرجامش را هیچ کس نمی داند، نه صابر، نه مرونا و نه حتی عبدالسلام …»

«چند متر مکعب عشق» سال گذشته و در سی و دومین جشنواره فیلم فجر برای اولین بار به نمایش گذاشته شد.

امسال فیلم «چند متر مکعب عشق» ساخته جمشید محمودی فیلم افتتاحیه این رویداد سینمایی بود و علاوه بر آن فیلم‌هایی دیگری همچون «قاعده تصادف» کار بهنام بهزادی و … از ایران در این دوره از جشنواره به نمایش در ‌آمدند.

همچنین مجید مجیدی کارگردان ایرانی نیز اولین جایزه دستاورد سینمایی این رویداد سینمایی را دریافت کرد.

تاریخ: 17 فوریه 2015
نویسنده: رضا ایرانی
نظرات
نام و نام خانوادگی  
آدرس ایمیل  
آدرس سایت