نایت ملودی » سلامت » تغذیه » تغذیه سالم » سبزیجات کم کالری بخورید

2173-400

افزایش مصرف میوه‌ها و سبزیجات یک راه ساده و سالم است که باعث کاهش مصرف کالری روزانه می‌شود؛ برای سالم ماندن بهتر است در هر وعده غذایی یا میان وعده‌ها از این سبزیجات استفاده کنیم.
برخی از سبزیجات علاوه بر خواصی که دارند بسیار کم کالری بوده و سیر کننده هستند.
افزایش مصرف میوه‌ها و سبزیجات یک راه ساده و سالم است که باعث کاهش مصرف کالری روزانه می‌شود؛ برای سالم ماندن بهتر است در هر وعده غذایی یا میان وعده‌ها از این سبزیجات استفاده کنیم.
خیار:
نصف خیار حدود ۲۰ کالری دارد و ۹۸ درصد آن آب است، خیار حاوی فیبر، پروتئین، ویتامین A، C، K، امگا۳، امگا۶، B5، کلسیم، منیزیم، فسفر، پتاسیم، منگنز و فیتواسترول است.
خیار خواص ضد سرطانی دارد، بوی بد دهان را از بین می‌برد، برای پوست، مو و ناخن مفید است، باعث کاهش کلسترول، بهبود دیابت و نقرس می‌شود، ادرار آور است، به کاهش وزن کمک می‌کند و چربی سوز خوبی است.
گوجه فرنگی:
یک گوجه فرنگی متوسط دارای ۲۵ کالری است و سرشار از آب و فیبر است، گرسنگی را کاهش می‌دهد و می‌توان به صورت پخته و خام خورد.
گوجه فرنگی از سکته مغزی جلوگیری می‌کند، برای پوست، پروستات، تسکین دردهای عصبی، رفع بی‌اشتهایی، درمان یبوست، تورم دهان، درد مفاصل، روماتیسم، تصفیه خون و بیماری‌های عفونی مفید است؛ آب گوجه فرنگی ادرار آور است و به هضم غذا و مواد نشاسته‌ای کمک می‌کند.
گوجه فرنگی دارای ویتامین A، B، C، و K است، مواد معدنی مانند کلسیم ، فسفر و آهن دارد و انرژی بدن را تأمین می‌کند.
کرفس:
هر شاخه کرفس یک تا ۲ کالری دارد، تمیز کننده کلیه و مثانه است، مانع سنگ کلیه یا آلودگی میکروبی و درد می‌شود، ضمن اینکه بوی بد دهان را از بین می‌برد.
کرفس تقویت کننده معده و اعصاب است و به سوختن چربی و کاهش وزن نیز کمک می‌کند.
کاهو:
کاهو انواع مختلف دارد، هر برگ کاهو دارای ۲ کالری است و غنی از ویتامین ث، پتاسیم و فیبر است، ضمن اینکه این گیاه خواب آور و ضد نفخ است.
تربچه:
۱۰ عدد تربچه دارای ۷ کالری است، غنی از مواد معدنی است، طعم آن کمی تند است، باعث هضم غذا شده و موجب لاغری می‌شود.
تربچه خواص دارویی دارد، برای درمان یرقان، نقرس و روماتیسم مفید است و باعث دفع سنگ‌های صفراوی می‌شود، ضمن اینکه برای از بین رفتن نفخ معده مفید است؛ تربچه درد را تسکین می‌دهد، معده را پاک می‌کند و ادرارآور است

تاریخ: 08 فوریه 2015
نویسنده: رضا ایرانی
دسته بندی: تغذیه سالم
نظرات
نام و نام خانوادگی  
آدرس ایمیل  
آدرس سایت