نایت ملودی » سلامت » تغذیه » چطور کالری دریافتی شیرینی ها را بسوزانم؟ /عکس

چطور کالری دریافتی شیرینی ها را بسوزانم؟

شیرینی جزو خوراکی های زیان آور برای  اشخاصی که اضافه وزن ست. این خوراکی با  مقدار  بالای چربی و قندی که دارد مهم‌ترین  عنصر چاق‌کننده در رژیم غذایی هر شخص  بشمار می آید. شیرینی حجم زیادی از معده را پر نمی کند و فقط با دادن کالری سبب اضافه وزن می شود.

انواع رولت ها، کیک های خامه ای و شیرینی تر بسیار پرطرفدار و در عین حال محتوی چربی و کالری بالایی دارند.لذا تعادل در مصرف آنها از جمله نکات بسیار مهمی است که بایستی مد نظر قرار گیرد. مصرف بیش از حد آنها علاوه بر اینکه در درازمدت می تواند سلامتی را تحت تاثیر قرار دهد می تواند منجر به افزایش وزن نیز شود.

از طرفی همیشه نمی توان از مصرف آنها صرف نظر کرد ولی می توان با در نظر گرفتن موارد زیر کالری دریافتی از مصرف این ترکیبات را براحتی سوزاند.

اجزای تشکیل دهنده در ۱۰۰ گرم:
انرژی: ۳۷۶ کیلوکالری
پروتئین : ۴٫۳ گرم
چربی: ۱۴٫۵۰ گرم
کربوهیدرات: ۶۰٫۳۰ گرم
کلسیم : ۷۳ میلی گرم
فسفر: ۹۳ میلی گرم
سدیم : ۴۲۵ میلی گرم
پتاسیم: ۱۲۲۰میلی گرم

لازم است برای سلامت بدن  بعد از خوردن شیرینی ها این تمرینات را انجام دهید:

کالری دریافتی شیرینی ها را چگونه بسوزانیم+عکس

میزان انرژی مصرفی در فعالیت های فیزیکی مختلف بسته به وزن افراد و نیز شدت و طول زمان فعالیت متفاوت می باشد اما بطور کلی در یک فرد با وزن متوسط فعالیت های فیزیکی زیر جهت سوزاندن این میزان کالری دریافتی توصیه می گردد:

حرکات کشش ملایم یکساعت (۱۷۵ کیلوکالری) + ۲۰ دقیقه تردمیل با سرعت معمولی (۲۱۰ کیلوکالری)، ۴۰ دقیقه دویدن معمولی (حدود ۴۰۰ کیوکالری)، ۴۰ دقیقه دوچرخه سواری معمولی (۳۷۰ کیلوکالری) و یا حدود ۵۰ دقیقه ورزش های هوازی (ایروبیک) (۳۷۵ کیلو کالری).

از خوردن آب سرد بعد از شیرینی و (غذاهای شیرین) بپرهیزید زیرا در این صورت دندانها از بین می رود و بعد از خوردن شیرینی تکه ای نان بخورید.

 

نظرات
نام و نام خانوادگی  
آدرس ایمیل  
آدرس سایت