نایت ملودی » فرهنگ و هنر » موسیقی » موسیقی ایران » اخبار موسیقی ایران » بنیامین و بارانا در «هفته‌ عشق ایرانی» / تصاویر

بهادری درباره‌ی تازه‌ترین فعالیت‌های موسیقایی‌اش، توضیح داد: ۱۴ فوریه مصادف با ۲۵ بهمن‌ماه، کنسرتی برای ایرانیان مقیم لندن خواهیم داشت. همچنین ۲۹ بهمن‌ماه کنسرتی را در برج میلاد، در دو سانس و در قالب جشنواه‌ی موسیقی فجر برگزار خواهیم کرد.

 بنیامین بهادری (خواننده‌ی مطرح موسیقی پاپ) از ۲۵ تا ۲۹ بهمن‌ماه «هفته‌ی عشق ایرانی» را از لندن تا تهران برگزار می‌کند.

 wjuzdn2d4d64u0es89px

بهادری درباره‌ی تازه‌ترین فعالیت‌های موسیقایی‌اش، توضیح داد: ۱۴ فوریه مصادف با ۲۵ بهمن‌ماه، کنسرتی برای ایرانیان مقیم لندن خواهیم داشت. همچنین ۲۹ بهمن‌ماه کنسرتی را در برج میلاد، در دو سانس و در قالب جشنواره‌ی موسیقی فجر برگزار خواهیم کرد.

او درباره‌ی انتخاب عنوان «هفته‌ی عشق ایرانی» برای این اجراها، گفت: کنسرتی که در لندن داریم، به‌صورت کاملا اتفاقی همزمان با «روز عشق» برای اروپایی‌ها است و اجرای تهران هم با روز «سپندارمزگان» متقارن شده است. به همین دلیل فکر کردیم، بهتر است، از این موضوع به‌عنوان یک فرصت استفاده کنیم و در کنسرت لندن با اجرای برنامه‌ای خاص به معرفی فرهنگ ایران بپردازیم. در همین راستا عنوان «هفته‌ی عشق ایرانی» انتخاب شد.

این خواننده تأکید کرد: ما می‌توانیم از رسم و رسوم غربی‌ها و چیزی که صرفا متعلق به فرهنگ آن‌ها است، تقلید نکنیم، زیرا ما نمونه‌های زیباتر آن‌ها را در خانه‌ی خودمان داریم. پس لازم نیست، فرهنگ غریبه‌ها را از آن‌ها وام بگیریم.

بنیامین و بارانا در «هفته‌ عشق ایرانی» / تصاویر

وی ادامه داد:‌ من در سال ۱۳۹۱ هم به‌مناسبت «سپندارمزگان» قطعه‌ای را با مضمون عاشقانه منتشر کردم و سال بعد از آن، موزیک ویدیوی این قطعه منتشر شد.

این خواننده‌ی پاپ تأکید کرد:‌ فکر می‌کنم، این موضوع خیلی مهم است، زیرا به فرهنگ ما بازمی‌گردد. از نظر من، این موضوع مثل قیمت طلا و ارز در زندگی مردم تأثیرگذار است و باید درباره‌ی آن فکر کرد.

بنیامین بهادری همچنین از حضور دخترش (بارانا) در کنسرت لندن نیز اشاره و اظهار کرد: خوشبختانه ویزای دخترم به دست‌مان رسیده و او در لندن، در کنار ما خواهد بود.

این خواننده در ادامه‌ی سخنانش از تأسیس شرکت «بنیامین موزیک» خبر داد و افزود:‌ از این پس، تمام کنسرت‌های گروه «بنیامین» از طریق این شرکت برگزار می‌شود و تمام اعضای گروه در آن سهم دارند.

جشن «سپندارمزگان» یکی از آیین‌های ایرانیان در گذشته و بهانه‌ای برای گرامیداشت مقام زنان بوده است. دکتر میرجلال‌الدین کزازی در این‌باره اعتقاد دارد که اگر مردم جهان با زیبایی این جشن آشنا می‌شدند، به جای روزی موسوم به «ولنتاین» این جشن را گرامی می‌داشتند.

این استاد دانشگاه درباره‌ی آیین‌های باستانی برای جشن سپندارمزگان نیز گفته است: در این روز، مردان ایرانی بر خود بایسته می‌دانستند که بیش از روزهای دیگر، به شیوه‌ای نمادین، زنان خود را گرامی بدارند، در کارهای خانه به زنان یاری کنند یا می‌کوشیدند که ارمغانی ارزنده به زنان خود پیشکش کنند تا آن‌ها شادمان شوند. این کوشش به‌گونه‌ای بوده که هر مرد می‌خواسته، بهترین ارمغان را به زن خود بدهد. در این روز، در بخش‌هایی از ایران که هوا گرم می‌شد، برخی مردان به کوه می‌رفتند و با تلاش زیاد، از یخچال‌های نهفته در کوه، یخ و برف می‌آوردند تا بانوی‌شان بتواند آبی خنک و گوارا بنوشد.

بنیامین و بارانا در «هفته‌ عشق ایرانی» / تصاویر

در برخی کشورها، جشنی شبیه «سپندارمزگان» البته با پیشینه و قدمتی ضعیف‌تر با نام «ولنتاین» وجود دارد که در چند سال اخیر، در میان برخی جوانان ایرانی نیز به آن توجه می‌شود.

دکتر مسعود قنبری – پژوهشگر – با بیان این‌که جشن «ولنتاین» یک جشن فرهنگی و خردمندانه نیست، درباره‌ی این روز گفته است: در جشن «ولنتاین» ارزش زن از نظر پیوند خونی مانند مادر و فرزند یا پیوند عاطفی مثل زن و شوهر، مد نظر نیست، بلکه حتی به دوستی‌ای گفته می‌شود که امکان دارد نامشروع هم باشد.

به گفته‌ی او، غربی‌ها رویه‌ی جشن ولنتاین را از ایرانیان باستان گرفته‌اند و آن را به‌گونه‌ای دیگر ترویج کرده‌اند. در حالی که در فرهنگ اصیل ایرانیان، این پیوند با عناوین همسر، مادر، دختر و نامزد مد نظر بوده است.

بنیامین بهادری پیش از این، در زمینه‌ی کارهای مناسبتی، آثار پرمخاطبی را اجرا کرده است. او در سال ۱۳۸۴ آلبومی را با اشعاری مذهبی و در وصف امام حسین (ع) و اهل بیت ایشان که توسط فرید احمدی سروده شده بود، عرضه کرد که تا امروز جزو پرمخاطب‌ترین ترانه‌های مناسبتی است.

او در دو مرحله، در شهرهایی مانند کلن، لندن، استکهلم، آمستردام و هامبورگ و همچنین در قاره‌ی استرالیا، تاجیکستان، مالزی و دبی اجرا کنسرت اجرا کرده است.

 

نظرات
نام و نام خانوادگی  
آدرس ایمیل  
آدرس سایت