مرتبط با این مطلب
نایت ملودی » فرهنگ و هنر » سینما ، تئاتر ، تلویزیون » فیلم شناسی ” نزدیکتر” در سی و سومین جشنواره فیلم فجر

فیلم «نزدیکتر» اولین ساخته مصطفی احمدی در بخش نگاه نو سی و سومین جشنواره فیلم فجر حضور دارد. «نزدیکتر» فیلمی در ژانر ملودرام خانوادگی است که در سینمای ایران کمتر به  آن پرداخته شده است و به گفته ی بهرام بدخشانی، فیلمبردار با سابقه اش، کمی حال‌وهوای فیلم «سه برادر» فرانچسکو رزی را دارد. این فیلم که قصه اش در داخل یک خانه می گذرد و بر بازی بازیگران متکی است با سرمایه گذاری ایران نوین ساخته شده است. مصطفی احمدی درباره وجود قهرمان در فیلم «نزدیکتر» گفت:

“فیلم من قهرمان دارد، اما نه به معنای کلاسیکی که وارد شود و یک بی نظمی را به نظم تبدیل کند، بلکه در اصل فیلم از جایی شروع می شود که شخصی وارد خانواده شده و با حقیقت و واقعیت درونی خود کنار آمده و آن را پذیرفته است و به نوعی الگوی قدیمی خانواده را بهم می زند و بجای اینکه مشکلات را به گردن دیگران بیندازد، حقیقت را می پذیرد.”

 

نظر پگاه آهنگرانی، صابر ابر و بهرام بدخشانی درباره فیلم «نزدیکتر»:

پگاه آهنگرانی: «نزدیکتر» فیلم پرمدعایی نیست. بسیار فیلم محترمی است.

صابر ابر: فیلم «نزدیکتر» نگاه ما را به تعداد زیادی از آدم‌های نزدیک ما عوض  کرده و تغییر می‌دهد و همین کار سینما است.

بهرام بدخشانی: «نزدیکتر» فیلمی است که نسل من افسوس می‌خورد، چرا سال‌ها قبل ساخته نشده است. این فیلم به این می‌پردازد که چرا ما با هم حرف نمی‌زنیم و این معضل تقریبا سه میلیارد انسان است. فیلمی نیست که پس از پایان فیلم بتوانیم درباره آن نتیجه‌گیری کنیم باید از سینما بیرون بزنیم و ترجیح بدهیم قدم بزنیم، و فکر کنیم.

 

خلاصه فیلم «نزدیکتر»:

داستان خانواده‌ای است که بعد از مدت‌ها دوباره دور هم جمع می‌شوند.

 

شعار فیلم «نزدیکتر»:

هر چی تا الان درباره خودم گفتم دروغ بوده.

 

عوامل فیلم «نزدیکتر»:

کارگردان: مصطفی احمدی/ نویسنده: بهرام توکلی، هستی بشروتنی/ تهیه‌کننده: سپهر سیفی/ مدیر فیلمبرداری: بهرام بدخشانی/ طراح صحنه و لباس: آتوسا قلمفرسایی/ طراح چهره‌پردازی: سعید ملکان/ مدیرتولید: حسین اکبری/ صدابردار: امین میرشکاری/ صداگذار: بهمن اردلان/ تدوین: بهرام دهقانی/ موسیقی: کریستف رضایی/ مجری طرح: امیر اثباتی/ منشی صحنه: حمیرا نعمت‌الله/ عکاس: عبدالرضا نیکو

بازیگران: صابر ابر، پارسا پیروزفر، پگاه آهنگرانی، نازنین فراهانی، محمد بحرانی، شیرین یزدانبخش، فراز مدیری، ستاره اسکندری

 

 

عکس های فیلم و پشت صحنه فیلم «نزدیکتر»:

فیلم «نزدیکتر»

فیلم «نزدیکتر»

فیلم «نزدیکتر»

فیلم «نزدیکتر»

فیلم «نزدیکتر»

فیلم «نزدیکتر»

فیلم «نزدیکتر»

فیلم «نزدیکتر»

فیلم «نزدیکتر»

فیلم «نزدیکتر»

فیلم «نزدیکتر»

فیلم «نزدیکتر»

تاریخ: 30 ژانویه 2015
نویسنده: رضا ایرانی
نظرات
نام و نام خانوادگی  
آدرس ایمیل  
آدرس سایت