نایت ملودی » خانواده » آشپزی و خانه داری » آشپزی » رولت نون و پنیر و سبزی

رولت نون و پنیر و سبزی

رولت نون و پنیر و سبزی

نون پنیر سبزی به عنوان صبحونه و یا پیش غذا توی سفره خیلی از ما ایرانیا دیده میشه .. در ماه رمضون هم توی سفره افطار معمولا از نون و پنیر استفاده میشه .. امروز میخوایم یه ایده جالب برای سرو نون پنیر سبزی براتون بذارم ..
رولت نون پنیر رو میتونید به شیوه های مختلفی درست کنید .. یکی از این شیوه ها استفاده از نون باگت هست ..
داخل نون باگت رو خالی کنید ( خیلی آروم و با حوصله اینکار رو انجام بدید که نون پاره نشه .. لازم نیس خیلی نون رو نازک کنید ) .. پنیر خامه ای رو با گردو و پیازچه و ریحون یا سبزی خوردن خرد شده و کمی شوید در صورت دلخواه مخلوط کنید و داخل نون باگت رو از این مواد پر کنید ..
بعد از این مرحله نون رو داخل پلاستیک بپیچید و به مدت دو ساعت داخل یخچال قرار بدید .. بعد از این مدت با چاقوی دندانه دار اون رو برش بزنید ..
بهتره میزان پنیری که برای اینکار استفاده میکنید زیاد نباشه تا زیاد طعم پنیر نگیره ..
شما با هر ترکیبی میتونید این باگت ها رو پر کنید .. مثلا میتونید به موادتون تربچه ریز خرد شده هم اضافه کنید .. یا حتی با یه ترکیب جدید مثل چیزی شبیه الویه نون باگت رو پر کنید و اون رو برش بزنید ..
روش دیگه برای درست کردن رولت نون و پنیر و سبزی استفاده از نون لواش هست به این صورت که ابتدا نونها رو به شکل مستطیل برش بزنید (۳ تا نون کافیه ) .. روی نون رو یه لایه پنیر بمالید و سپس یه لایه سبزی خرد شده قرار بدید و دوباره یه لایه نون و پنیر و سبزی و به همین شکل ادامه بدید تا آخر ..
نون ها رو در آخر رول کرده و به مدت دو ساعت در یخچال قرار بدید .. بعد از این مدت میتونید نون ها رو با چاقوی دندونه دار برش بزنید ..
حتی با لایه های کمتر هم میتونید این رولت رو درست کنید ..
امیدوارم این ایده رو برای سفره های افطارتون استفاده کنید و لذتش رو ببرید 🙂

نظرات
نام و نام خانوادگی  
آدرس ایمیل  
آدرس سایت