نایت ملودی » ورزش » فوتبال » فوتبال ایران » اخبار فوتبال ایران » کی روش : باید به تهران برگردم و صحبت کنم
کی روش : باید به تهران برگردم و صحبت کنم
کارلوس کی‌روش در یک گفتگوی تلویزیونی با صدا و سیما که در ساعت ۳ بامداد به وقت استرالیا انجام شد، در مورد دیدار ایران و عراق اظهار کرد: سرنوشت این بازی که تا دقیقه ۴۲ در اختیار ما بود، با رخ دان یک اتفاق در دقیقه ۴۳ تغیبر پیدا کرد. البته در عین حال تمام تلاش ما بعد از رخ دادن آن اتفاق ارائه یک فوتبال تهاجمی و بازگرداندن نتیجه بود و با بهره بردن از مهره‌های جوان و آوردن آنها به زمین این اتفاق رخ داد و چند بار توانستیم نتیجه را برگردانیم، اما در نهایت

کارشناسان معمولا در حال حاضر اشاره‌ای به این ندارند که ما بازی زیبایی را شاهد هستیم یا نه؟ آنها فقط در مورد بازی رئال و بارسا این حرف‌ها را می‌زنند.

ضربات پنالتی نگذاشت که ما پیروز این دیدار باشیم.

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران با بیان اینکه از نتیجه بدست آمده رضای ندارد، گفت: من از این نتیجه خوشحال نیستیم. این کاش می‌شد نتیجه خوبی را پیشکش هواداران فوتبال ایران کنیم. من به بازیکنانم و عملکرد آنها افتخار می‌کنمو به آنها می‌گویم این دوستی تا ابد بین ما ادامه پیدا می‌کند و آنها را همیشه دوست خواهم داشت. من به هواردان فوتبال ایران می‌گویم، استحقاق شما نتیجه بهتر بود از آن چه که امروز رخ داد، بود. با توجه به مشکلاتی که برای آماده سازی تیم ملی وجود داشت، عملکرد بازیکنان سبب افتخار هواداران شد.

کی‌روش با بیان اینکه ما در برابر عراقی دیدار کردیم که چندین بازی دوستانه را انجام داده بود، گفت: ما در برابر عراقی بازی کردیم که قبل از جام‌ملت‌ها ۱۰ بازی تدارکاتی برگزار کرده است و در این میان ما فقط ۲ بازی تدارکاتی داشتیم. ما درباره ژاپن، قطر و امارات حرف نمی‌زنیم. ازسال ۲۰۱۱ که من به ایران آمدم تیم ملی ایران ۵۲ بازی انجام داده و تیم ملی عراق ۷۳ بازی داشته است.

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران ادامه داد: ما یک بر صفر در برابر عراق جلو بودیم و سوار بر بازی شدیم، اما به دلیل تصمیم

برخی در این سالها در ایران می‌گویند چرا علی دایی یا علی کریمی یا مهدی مهدوی کیا را در تیم ملی نداریم. باید بدانیم این‌ها دیگر نیستند و فوتبال آنها تمام شده است. ما در حال حاضر علیرضا حقیقی و سردار آزمون و پورعلی گنجی را داریم .

داور این نتیجه برای ما از دست رفت. بازیکنان جوان تیم ملی مانند سردار آزمون، پورعلی گنجی و امیری استحقاق حمایت از سوی کسانی که باید از فوتبال حمایت کنند را دارند. همان‌طور که گفتم نمی‌شود این بازیکنان جوان را به تورنومنت‌های مهم بیاوریم و بدون انجام بازی‌های تدارکاتی، انتظار کسب تجربه از آنها داشته باشیم. در حالی بازیکنان جوانان ۲۱ و ۲۲ ساله عراقی تجربه ۳۰حدود بازی را دارند، ما ما در این سن تجربه حدو ۵ بازی را دارند.

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران اظهار کرد: بعضی‌ها گفتند ایران ۳ بازی گروهی خود را شانسی برده است، ولی آنها نمی‌دانند شانس در فوتبال منوط به کار زیاد است. شانس این است که ۱۰ بازیکنان جوان را به تیم ملی معرفی کرده‌ایم. شاید از نظر نتیجه توقعات برآورده نشده ولی میراثی باقی ماند که اگر فوتبال ایران بر روی این بازیکنان به صورت صحیح سرمایه گذاری کند، می‌توانند آینده فوتبال ایران ماندگار شود.

او همچنین در پاسخ به انتقادهای مطرح شده در مورد اینکه برخی می‌گویند ایران زیبا بازی نمی‌کند نیز اظهار کرد: کارشناسان معمولا در حال حاضر اشاره‌ای به این ندارند که ما بازی زیبایی را شاهد هستیم یا نه؟ آنها فقط در مورد بازی رئال و بارسا این حرف‌ها را می‌زنند. برای مثال حتی در مورد لیگ ایران هم بسیاری به بازی پرسپولیس و استقلال اشاره کردند و گفتند که بازی زیبایی را شاهد نبودیم. آنهایی که در مورد زیبایی بازی تیم ملی می‌گویند باید در مورد لیگ ایران دغدغه داشته باشند. فراموش نکنیم باید ابزار بازی زیبا هم فراهم

بعضی‌ها گفتند ایران ۳ بازی گروهی خود را شانسی برده است، ولی آنها نمی‌دانند شانس در فوتبال منوط به کار زیاد است. شانس این است که ۱۰ بازیکنان جوان را به تیم ملی معرفی کرده‌ایم.

باشد. واقعیت این است که ما با توجه به بازیکنان و امکانات بازی ‌می‌کنیم.

کی‌روش افزود: هر تیمی بازیکنان خاص خود را در اختیار دارد. برای مثال هر تیمی لیونل مسی ویا شماره ۱۰ امارات را در اختیار ندارد و درعوض ما هم بازیکنانی چون قوچان نژاد و پورعلی گنجی را در اختیار داریم و تیم‌های دیگر نیز بخاطر بازیکنان ما غبطه می‌خورند. برخی در این سالها در ایران می‌گویند چرا علی دایی یا علی کریمی یا مهدی مهدوی کیا را در تیم ملی نداریم. باید بدانیم این‌ها دیگر نیستند و فوتبال آنها تمام شده است. ما در حال حاضر علیرضا حقیقی و سردار آزمون و پورعلی گنجی را داریم . من از اینکه برخی از کارشناسان به نقایص اشاره می‌کنند، ابایی ندارم ولی چرا آنها به کمبودها اشاره نمی‌کنند؟ بیایید ۱۴ بازی تدارکاتی مانند امارات به من بدهید و آن وقت از من انتظار داشته باشید.

سرمربی تیم ولی فوتبال ایران تصریح کرد: باید واقعیت‌ها را ببینیم. تیم امارات از وقتی بازیکنانش زیر ۲۰ سال بودند در کنار هم حضور دارند. در فوتبال هیچ شانسی وجود ندارد و باید سخت کار کرد. بازیکنان امارات با وجود اینکه بیش از ۸ سال کنار یکدیکر هستند، ولی ۱۴ بازی تدارکاتی را انجام دادند. می‌دانم برخی حرفهایی را با یک پیش زمینه مطرح می‌کنند، ولی هواداران فوتبال ایران این طور نیستند.

آنهایی که در مورد زیبایی بازی تیم ملی می‌گویند باید در مورد لیگ ایران دغدغه داشته باشند. فراموش نکنیم باید ابزار بازی زیبا هم فراهم باشد. واقعیت این است که ما با توجه به بازیکنان و امکانات بازی ‌می‌کنیم.

خوشبختانه اهالی رسانه هم شرایط را می‌دانند. این دوگانگی به پیشرفت فوتبال ایران کمکی نمی‌کند. من ۴ سال است که در ایران حضو دارم و تنها شخصی که می‌گوید فوتبال ایران باید زمین چمن خوب داشته باشد خود من هستم. تنها کسی که درباره فوتبال پایه و آموزش مربیان حرف زده من بودم. من اعتقاد دارم با حمایت بیشتر تیم ملی، با من و یا بی من، خیلی بهتر می‌تواند باشد.

او با ابراز تاسف از راه نیافتن تیم ملی به مرجله نیمه نهایی، گفت: از نظر نتیجه بدست آمده بسیار ناراحت هستیم. ما باید در نیمه نهایی حاضر می‌شدیم اما مفتخر بودم که جزیی از خانواده بزرگ فوتبال ایران بوده‌ام. بازیکنانم بسیار با انگیزه و جنگ‌جویانه و با شور و اشتیاق برای گل زنی بازی کردند. البته من از جانب خودم و تک تک بازیکنان از هواداران تشکر می‌کنم، که را به خوبی حمایت کردند.

کی‌روش در مورد ادامه همکاری با فوتبال ایران نیز گفت: ما یک توافقی داریم. باید مقداری زمان بگذرد تا همه چیز مشخص شود. من باید با رییس فدراسیون فوتبال ایران دیدار کنم و صحبت‌های لازم مطرح شود.مطلب مهم من نیستم بلکه اهداف بلند مدت فوتبال ایران مهم است. باید دید افکار من با فوتبال ایران هماهنگ است یا نه، بعد ببینیم چه اتفاقی می‌افتد. اگر من جرئی از افرادی باشم که برنامه فوتبال ایران را برای آماده سازی جام جهانی ۲۰۱۸روسیه تهیه می‌کند، علاقه دارم که همکاری کنم ولی اگر بخواهم فقط مسئول لغو کردن اردوها و بازی‌ها دوستانه باشم، این مطلب برای من اصلا جذاب نیست.

نظرات
نام و نام خانوادگی  
آدرس ایمیل  
آدرس سایت