نایت ملودی » موبایل » لپ تاپ یا تبلت ؟

لپ تاپ یا تبلت ؟لپ تاپ یا تبلت ؟

۱- دستگاهی همه کاره

در حالی که خیلی ها درصدد اثبات کاربردپذیری بالای تبلت ها هستند و آزمایش های عجیب و غریبی مثل چند ماه استفاده محض از تبلت را هم ترتیب می دهند ولی لپ تاپ سیستم آزادی است که به شما امکان برخورداری از نرم افزارهای زیادی را می دهد، گنجینه ای که حاصل قدمت زیاد پی سی است.می توانید داده ها را بک آپ بگیرید، برنامه های زیادی دانلود کرده یا حتی آهنگ ها و فیلم ها را آزادانه مدیریت کنید.

۲- ظرفیت حافظه دستگاه

تا جایی که حافظه ما را یاری می کند، آی پد ۱۲۸ گیگابایتی تنها تبلتی است که این ظرفیت بالا را به کاربرش ارائه می کند. سرفیس پرو هم هست ولی حقیقتا دستاهی دورگه به شمار می رود، نه یک تبلت محض.

تبلت های اندرویدی هم که به لطف شکاف حافظه جانبی، انتخاب هایی تا حداکثر ۱۲۸ گیگابایت (۶۴ داخلی، ۶۴ جانبی) فراهم می کنند اما اینها همه انتخاب های رده بالا بودند.
یک لپ تاپ نه چندان گرانقیمت با حافظه ۵۰۰ گیگابایت، از این نظر واقعا جلوتر است.

۳- انعطاف پذیری و قیمت

برخلاف تبلت هایی که مثل اجداد گلی شان خشک و انعطاف ناپذیر ساخته می شوند، لپ تاپ ها پذیرای تغییرات سخت افزاری هستند. از اضافه کردن رم، انتخاب نوع پردازنده، میزان حافظه، گزینش بین صفحه لمسی یا ساده و سایر موارد خلاصه که فهرست طولانی است. ضمنا برای نصب نرم افزار روی لپ تاپ هم محدودیت خاصی نخواهید داشت و لزومی به وابستگی به اپ استور اپل یا گوگل پلی نیست.

۴- وارد کردن دستور و محتوا

این روزها مرز بین تبلت و لپ تاپ کمرنگ تر شده است. لپ تاپ های لمسی امروزی، هم صفحه کلید خوب برای تایپ دارند و هم در صورت نیاز می توان با دست روی نمایشگرشان کار کرد. (البته بعضی ها هنوز ترک پد را بهتر از صفحه لمسی می دانند)

به عنوان مثال لنوو یوگا، لپ تاپی است که می توان نمایشگر آن را در حالت های مختلف استفاده کرد چون واقعا بدنه نرمی دارد و تا ۳۶۰ درجه هم می چرخد.

بنابراین برتری مطلق با لپ تاپ ها است. از این گذشته وجود کیبورد لمسی و فیزیکی، یعنی حق انتخاب بیشتر که کاربران برای آن سینه چاک می کنند.

۵- قدرت و عملکرد

تقریبا همیشه، لپ تاپ ها پردازنده های سریع تر و گرافیک بهتری نسبت به پسرعموهای لوحی شکل خود دارند. سرعت و درت آی پد و تبلت های اندرویدی نباید باعث فراموشی این نکته شود که iOS و اندروید سیستم عامل های ساده تری نسبت به پلتفرم های دسکتاپ هستندودر اصل برای استفاده از برنامه های ساده تر و با تمرکز مصرف محتوا طراحی شده اند.

امروزه با معرفی چیپ جدید اینتل یعنی هاسول علاوه بر سرعت و قدرت، پی سی ها کم مصرف تر هم شده اند و تولیدکنندگان می توانند دستگاه های کوچکتر و سبک تری بسازند.

نظرات
نام و نام خانوادگی  
آدرس ایمیل  
آدرس سایت