نایت ملودی » اخبار » با خبرنگاران » آدامس‌هایی با طعم مواد مخدر در کرمانشاه!

آدامس‌هایی با طعم مواد مخدر در کرمانشاه!آدامس‌هایی با طعم مواد مخدر در کرمانشاه!
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر استان کرمانشاه وجود آدامس‌هایی که حاوی مواد مخدرند را در استان تایید کرد.
به گزارش آخرین نیوز، علی شمشیری در گفت و گو با ایسنا، منطقه کرمانشاه، با اشاره به وجود بیش از یک میلیون نوع ماده‌مخدر صنعتی در جهان، اظهار کرد: این مواد ترکیبات صنعتی داشته و با تغییر هر یک از ترکیبات و فرمول ساخت آنها ماده مخدر جدیدی تولید می‌شود.
وی تصریح کرد: این مواد در لابراتوارهای جهانی تولید شده و فرمول تولید آنها مشخص است، اما در آشپزخانه‌های داخل کشور به این فرمول توجه نشده و موادی را می‌سازند که پیش از آنکه بتوان آن را یک نوع مخدر محسوب کرد، یک نوع سم قوی و کشنده است.
شمشیری اظهار کرد: اینچنین شیوه تولیدی علاوه بر داخل در برخی کشورها به منظور قاچاق مواد مخدر صنعتی به ایران انجام شده و در برخی موارد این مواد را به اشکال مختلف خوراکی مانند آدامس وارد ایران می‌کنند.
وی با تایید وجود آدامس‌های مواد مخدر در استان، تصریح کرد: هر نوع کالایی که از مبادی غیرقانونی و بصورت قاچاق وارد کشور می‌شود، باید با دیده تردید به آن نگاه کرد.
دبیرشورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: دشمن کاری جز دشمنی نمی‌کند و کالایی که ارزان و با هزاران دردسر از مبادی ورودی کشور عبور داده شده و به دست مصرف‌کننده می‌رساند، قطعا نیت خیری نداشته و تنها به قصد آسیب این کار را انجام می‌دهد.
شمشیری افزود: مردم باید بیندیشند، همین دشمنان که مواد مخدر را ارزان بصورت قاچاق وارد کشور می‌کنند، اجازه واردات دارو را نمی‌دهند و کالای مورد نیاز ما ارزان وارد کشور نمی‌شود و این مسئله می‌تواند نیت شوم آنها را از ارسال مواد مخدر ارزان به کشور آشکار کند.
وی تصریح کرد: در همین راستا توصیه می‌شود افراد از خرید مواد خوراکی قاچاق خودداری کرده و سعی کنند خریدهای خود را از مراکز معتبر انجام دهند.
شمشیری به عملکرد ضعیف رسانه‌ها در قبال فرهنگ‌سازی در خصوص عدم خرید کالای قاچاق اشاره و تصریح کرد: این همه که صدا و سیما به تبلیغ چیپس و پفک می‌پردازد، زمانی را صرف نمی‌کند که به مردم آگاهی و اطلاع دهد که خرید کالای قاچاق چه عواقبی می‌تواند برای آنها داشته باشد.

نظرات
نام و نام خانوادگی  
آدرس ایمیل  
آدرس سایت