نایت ملودی » سرگرمی » نایت پلاس » دانستنی ها » اگر زمین نچرخد چه اتفاقی می افتد؟

اگر زمین نچرخد چه اتفاقی می افتد؟اگر زمین نچرخد چه اتفاقی می افتد؟

یک دانشمند انگلیسی به طراحی سناریوهایی پرداخته که در صورت توقف چرخش زمین رخ خواهند داد.
زمین با سرعت حدود ۱۶۷۰ کیلومتر در ساعت به دور خود گردش می‌کند و اکنون مایکل استیونز از لندن در ویدیویی به نمایش تاثیرات ویرانگر توقف این گردش بر حیات زمین پرداخته است.
اگر زمین بطور ناگهانی از گردش بازایستد، جو همچنان با سرعت گردش اولیه ۱۶۷۰ کیلومتر در ساعت زمین به حرکت خود ادامه خواهد داد.
استیونز در این سناریو از مرگ وحشتناک بیشتر انسانها زمین خبر داده و می‌گوید: بدن انسان ناگهان به یک گلوله کالیبر ۹ تبدیل شده و با سرعت به سمت شرق پرتاب خواهد شد.
آن دسته افرادی هم که شانس زنده ماندن داشته باشند، به پشته‌های خار فراصوت تبدیل می‌شوند که باید با بادهای قوی مرگبار بجنگند.
بادهای شدید با سرعت مشابه نمونه‌های نزدیک انفجار بمب اتمی از سطح به سمت آسمان پرتاب شده و منجر به شکل‌گیری توفانهای جهانی با بزرگی بی‌سابقه خواهند شد.
اصطکاکی که در اثر برخورد زمین ایستاده با بادها ایجاد شده، به تنهایی برای ایجاد آتش‌سوزیهای عظیم و فرسایش‌های بی‌نظیر کافی است.
در همین حال، میدان مغناطیسی زمین از بین رفته و انسانها با مقادیر مرگبار تابشهای یونیزه مواجه خواهند شد.
همچنین زمین به یک کره کامل درخواهد آمد؛ در حال حاضر به دلیل سرعت گردش کنونی، زمین در اطراف خط استوای خود متورم بوده وتا حدی بیضوی است.
به دلیل برآمدگی زمین در وسط آن، اقیانوسها در خط استوا تا هشت کیلومتر باقی می‌مانند.
در یک زمین کاملا کروی، اقیانوسها مجددا توزیع شده و بسیاری از بخشهای زمین را با حجمهای عظیم آب به زیر خود فرو خواهند برد.
اگر گردش زمین در پدیده موسوم به «خورشید همزمان» به اندازه یکی از ۳۶۵ روز سال آهسته شود،‌ هر نقطه در زمین در تمام طول سال شب یا روز دائمی خواهند بود.
این شرایط مشابه ماه است که در آن دو هفته یک سو و دو هفته بعدی سوی دیگر ماه در معرض نور خورشید قرار می‌گیرد.
در صورت توقف کامل گردش زمین،‌ نیمی از سال در روز و نیمی از سال را در شب خواهیم گذراند.
البته اگرچه این سناریو بسیار وحشتناک است اما ناسا می‌گوید که امکان رویداد چنین واقعه‌ای در چند میلیارد سال آینده عملا صفر است.

نظرات
نام و نام خانوادگی  
آدرس ایمیل  
آدرس سایت