مرتبط با این مطلب
نایت ملودی » سلامت » تغییر رنگ ادرار نوزاد نگران کننده نیست
 اگر خون و یا کریستال در ادرار نوزاد یا کودک مشاهده کردید و یا دیدید به رنگ صورتی متمایل شده است نگران نباشید چون خطری کودکتان را تهدید نمی کند.
ادرار نوزاد

دکتر منیژه کهبازی اظهار کرد: دفع کریستال بعضا در برخی از نوزادان تازه متولد شده بروز می‌کند ولی نشان دهنده وجود مشکل خاصی نیست.

وی در خصوص علائم دفع کریستال در نوزادان گفت: گاهی ادرار نوزاد صورتی رنگ می‌شود که این امر مادران را به شدت نگران می‌کند و این باور را ایجاد می‌کند که نوزاد دچار دفع خون شده است در صورتی اصلا چنین نیست و حتی امری عادی تلقی می‌شود.

این فوق تخصص کودکان با تاکید بر اینکه این امر صرفا در ماه‌های اول تولد رخ می‌دهد، افزود: این کریستال‌ها متشکل از اوره و نمک‌های کلسیم هستند و بعد از گذشت مدتی رفع می‌شوند و به هیچ عنوان جای نگرانی و لزوم تجویز درمان خاصی وجود ندارد.

وی تصریح کرد: عموما در این مواقع برای اطمینان خاطر والدین از سلامت نوزاد آزمایشاتی انجام می‌شود اما، دفع کریستال در نوزادان به هیچ عنوان بیماری تلقی نمی‌شود و خطری نوزاد را تهدید نخواهد کرد.

کهبازی با تاکید بر اینکه علت اصلی دفع کریستال در نوزادان کاملا مشخص نیست، عنوان کرد: گاهی علت بروز چنین موضوعی کم‌آبی بدن کودک است که به دلیل نبود شیر کافی در مادران یا عدم توانایی کودک در مکیدن سینه مادر رخ می‌دهد و به هیچ عنوان ربطی به نوع شیر مادر نیز ندارد

تاریخ: 16 ژانویه 2015
نویسنده: رضا ایرانی
نظرات
نام و نام خانوادگی  
آدرس ایمیل  
آدرس سایت