نایت ملودی » خانواده » آشپزی و خانه داری » چگونه لبویی خوش رنگ و خوش طعم بپزیم؟

458765

در این بخش برایتان شیوه پخت لبو را آموزش می دهیم. چگونه لبو بپزیم تا خوش رنگ شود یعنی رنگ خود را بتواند حفظ کند.

مواد لازم :
لبو       ۳ کیلو
شکر    ۵ قاشق غذاخوری

طرز تهیه :
لبو را با یک پد یا برس خوب شسته و تمیز کنید،اما سر و ته آن را نبرید (تریم نکنید) هر بریدگی در سطح پوست باعث خارج شدن رنگ و قند آن میشود. آب را اضافه کرده و شکر را روی آنها پاشیده روی حرارت ملایم بپزید. دقت کنید بعد از پخت باید کمتر از یک لیوان آب در قابلمه باشد. اگر مقدار آب بیشتر است روی حرارت بگذارید تا آب اضافی تبخیر شود و شربت پررنگ و نسبتا غلیظی حاصل شود. من از یک قطعه (بار) , شکرقهوه ای فشرده که حدود ۸۰ گرم است استفاده کردم کلا شکر قهوه ای سلامت تره و اثر بهتری هم دارد.

در زودپز تقریبا یک ساعت و نیم زمان برای پخت لازم است چون لبو دیرپز است . لبو طبع سرد دارد و اضافه کردن شکر نه تنها باعث خنثی کردن سردی آن میشود بلکه باعث لذیذ شدن و ظهور و بروز بیشتر رنگ سرخ آن میگردد.

بعد از پخت پوست لبو به راحتی جدا میشود. لبو را برش داده و کمی از عصاره روی آن ریخته و داغ یا سرد سرو کنید. میتوانید لبو و شربت آن را در دو ظرف جدا تا دو هفته در یخچال نگه دارید. اسنک خوبی برای هر ساعت از روز است و با خیلی از سالادها هماهنگی دارد، غذای خیلی خوبی برای رژیم کنترل وزن است. و اگر چیزی از آن باقی ماند، بهترین انتخاب درست کردن ترشی لبوست ،حتی اگر لبو دوست ندارید باز هم ترشی لبو را امتحان کنید.

وب لاگ آشپزی من در کانادا

تاریخ: 15 ژانویه 2015
نویسنده: رضا ایرانی
نظرات
نام و نام خانوادگی  
آدرس ایمیل  
آدرس سایت