نایت ملودی » خانواده » دکوراسیون و خانه داری » اصول دکوراسیون » شیک ترین دکوراسیون اتاق های کوچک

فراهم آوردن همه شرایط لازم برای زندگی کردن در فضاهای کوچک همیشه کار دشواری بوده است. این که بتوانید با وجود کوچک بودن فضا، همه فعالیت های روزانه که در یک خانه صورت می گیرد را انجام دهید. با ما همراه شوید تا نمونه دیگری از پاسخ ها به این مسئله را به شما نشان دهد: 

 

  شیک ترین دکوراسیون اتاق های کوچک

 

  شیک ترین دکوراسیون اتاق های کوچک

از زبان معمار پروژه:
یکی از مشتریان ما وظیفه سخت و دشوار طراحی داخلی این اتاق ۲۵ متر مربعی را به ما محول کرد و از ما خواست این فضا را تبدیل به یک فضای قابل سکونت بکنیم. علیرغم کوچک بودن این اتاق، فضا باید به گونه‌ای طراحی می‌شد که بتوان در آن خوابید، هم‌چنین آشپزی کرد، غذا خورد، حمام کرد، کار کرد، و در عین حال دارای بیش‌ترین فضاهای نگهدارنده ممکن برای نگهداری از وسایل مختلف می‌بود. این فضا باید استقلال ساکن آینده اش را تضمین می‌کرد.

 

  شیک ترین دکوراسیون اتاق های کوچک

برای این‌که این فضا تبدیل به مکانی چندمنظوره شود و بتوان در آن این فعالیت‌ها را انجام داد، ما از مفهوم «چاقوهای سوئیس آرمی» استفاده کردیم و تصمیم گرفتیم این فضا را هم چون یک چاقوی سوئیس آرمی طراحی کنیم. چاقوی سوئیس آرمی یک چاقوی کاملا ساده است، اما، با استفاده از بازی باز شدن و بسته شدن، این چاقو می‌تواند ابزارهای مختلفی را در درون خود جای دهد، به طوری که شما هم یک چاقو داشته باشید که هم قیچی کند، در شیشه را باز کند، و چند کارکرد دیگر. به همین دلیل، این اتاق جدید یک نسخه مودولار از چنین شی‌ای بود که دارای عناصری هم‌چون فضای نگهدارنده، یک تخت‌خواب، یک میز، یک کمد، یک راه‌پله، یک آشپزخانه کوچک، و یک حمام و سرویس بهداشتی بود.

 

  شیک ترین دکوراسیون اتاق های کوچک

تمام این اجزا در داخل یک کمد بسیار بزرگ در کنار هم قرار گرفته بودند، به طوری که فرد ساکن می‌توانست با توجه به نیاز و اراده خود در ترکیب کلی فضا تغییر ایجاد کند. برای مثال می‌تواند هنگام آشپزی از آشپزخانه کوچک استفاده کند و هنگام غذا خوردن میز را از داخل کمد بزرگ بیرون بیاورد. در زمانی که کل اجزای این اتاق در درون کمد بزرگ قرار دارند، نصف فضای اتاق خالی می‌ماند و فرد می‌تواند از ۵/۱۲ متر مربع باقیمانده به راحتی استفاده کند.

 

  شیک ترین دکوراسیون اتاق های کوچک

 

  شیک ترین دکوراسیون اتاق های کوچک

برآوردن نیازهای این فضا در ابتدای پروژه بسیار سخت و دور از دسترس به نظر می‌رسد، اما در پایان پروژه همین مسئله بود که تبدیل به نقطه قوت و قدرت اصلی طراحی آن شد. اکنون یک فرد می‌تواند بدون نیاز به هیچ چیز در این فضای کوچک زندگی کند.

نظرات
نام و نام خانوادگی  
آدرس ایمیل  
آدرس سایت