نایت ملودی » ورزش » فوتبال » فوتبال جهان » اخبار فوتبال جهان » رئال و بارسا؛ جسم‌ها در نوکمپ، روح‌ها در اروپا

رئال - بارسا

بارسلونا و رئال‌مادرید در حالی سه‌شنبه شب در نیمه‌نهایی جام حذفی اسپانیا به مصاف هم می‌روند که تساوی دو تیم در بازی رفت باعث شده است، دو تیم شانس راهیابی به بازی پایانی را داشته باشند.

 

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، سه‌شنبه شب فوتبال دوستان در سراسر جهان منتظر خواهند بود تا ببینند کدامیک از دو تیم رئال‌مادرید یا بارسلونا به فینال جام‌حذفی اسپانیا راه پیدا خواهند کرد.

 

دو تیم در بازی رفت در ورزشگاه سانتیاگو‌ برنابئو به تساوی یک بر یک رضایت دادند تا همه چیز در بازی برگشت رقم خورد. در بازی رفت رافائل واران ۱۹ ساله یک ستاره به تمام معنا بود و به تنهایی جور غیبت مدافعان رئال‌مادرید را کشید و بعید است ژوزه مورینیو نام او را در لیست بازیکنان اصلی با بارسلونا قرار ندهد. بعد از بازی رفت دو تیم عملکرد مطلوبی نداشتند. بارسلونا در پنج بازی خودش در این فاصله به سه برد، یک تساوی و یک باخت دست پیدا کرده است. شکست برابر میلان در لیگ قهرمانان اروپا، بارسا را در آستانه حذف از لیگ قهرمانان قرار داده است. در سوی مقابل رئال‌مادرید نیز وضعیت مشابهی داشته است. آنها نیز در پنج بازی خود در فاصله بازی رفت و برگشت ال‌کلاسیکو به سه برد، یک تساوی و یک باخت رسیده‌اند. با این تفاوت که باخت رئال‌مادرید در لیگا برابر گرانادا و باخت بارسلونا در لیگ قهرمانان اروپا برابر میلان بوده است.

 

مسی که در ۱۵ بازی اخیر بارسلونا در لیگا گلزنی کرده است،‌ در پنج بازی قبلی بارسلونا پنج گل زده است. هر چند برابر میلان شب کم‌فروغی داشت. در سوی مقابل نیز رونالدو در پنج بازی اخیر خود برای رئال مادرید چهار گل زده است. هر دو تیم در بازی‌های این هفته‌ خود در لیگا نیز عملکرد مشابهی داشته‌ و با حساب دو بر یک حریفان خود را شکست دادند. جالب این که هر دو تیم در این هفته‌ از حریفان خود عقب افتادند.

 

نکته دیگر در این دیدار این است که دو تیم شنبه هفته‌ آینده نیز در لیگا با یکدیگر بازی خواهند داشت. هر چند رئال‌مادرید هیچ شانسی برای قهرمانی در لیگا ندارد ولی قطعا قضیه ال‌کلاسیکو برای ژوزه مورینیو و مادریدی‌ها با کسب قهرمانی فرق می‌کند. در سوی مقابل بازی اهمیت زیادی برای بارسلونا دارد تا بتواند به فینال راه یابد. لیونل مسی که در بازی رفت اسیر مسایل حاشیه‌ای شد و گفته می‌شد، با آیتور کارانکا و آلوارو آربلوآ در پارکینگ برنابئو درگیری لفظی داشته است، در این دیدار شانس این را دارد تا به عنوان برترین گلزن تاریخ ال‌کلاسیکو برسد. پیش از مسی هموطن او آلفردو دی‌استفانو با ۱۸ گل زده بهترین گلزن تاریخ ال‌کلاسیکو بوده است و مسی اکنون با ۱۷ گل زده در تعقیب او به سر می‌برد.

 

رئال‌مادرید در بازی سه‌شنبه شب همچنان از وجود کاپیتان خود ایکر کاسیاس بی‌بهره است اما در خط دفاع مارسلو کم‌کم به فرم مطلوب خود رسیده و می‌تواند قوهای سپید را همراهی کند. در جهبه مقابل نیز ژاوی و ویا به آمادگی مطلوب رسیدند و به احتمال زیاد از ابتدا بازی خواهند کرد. آدریانو و سانچس در تمرین گروهی یکشنبه آبی‌-اناری‌ها حاضر نبودند تا احتمال نبودنشان در بازی در نوکمپ افزایش یابد.

نظرات
نام و نام خانوادگی  
آدرس ایمیل  
آدرس سایت