نایت ملودی » اخبار » اقتصاد » میزان افزایش حق بیمه‌های شخص ثالث فردا مشخص می‌شود

بیمه شخص ثالث

مدیرعامل بیمه ایران با اشاره به افزایش نرخ دیه از سوی قوه قضاییه گفت: میزان حق بیمه‌ها با افزایش نرخ دیه در جلسه فردا(سه‌شنبه) مشخص خواهد شد.

جواد سهامیان مقدم در گفت‌وگو با خبرنگار بانک و بیمه خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، اظهار کرد: با توجه به اینکه نرخ دیه در سال ۹۲ به ۱۱۴ میلیون در ماه‌های عادی و ۱۵۲ میلیون در ماه‌های حرام اعلام شده است، در واقع نرخ دیه برای سال آینده ۲۰ درصد افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه حق بیمه‌ها نیز باید با توجه به این افزایش ۲۰ درصدی تغییر کنند، گفت: البته هنوز در این خصوص تصمیم قطعی گرفته نشده است و سه‌شنبه و چهارشنبه هفته جاری قرار است جلسه‌ای ویژه به منظور افزایش حق بیمه‌ها تشکیل شود که نتیجه آن را اعلام خواهیم کرد.

مدیرعامل بیمه ایران خاطر نشان کرد که سال گذشته حق بیمه‌ها ۴۰ درصد افزایش یافته بود، اما با نظر بیمه مرکزی شرکت‌های بیمه ۲۵ درصد را اعمال کردند لذا برای امسال نیز میزان افزایش حق بیمه مشخص نیست.

بر اساس اعلام دفتر سخنگوی دستگاه قضایی نرخ دیه کامل در ماه‌های غیرحرام از ابتدای سال ۱۳۹۲ هجری شمسی مبلغ ۱۱۴ میلیون تومان تعیین و ابلاغ شده است.

بر این اساس نرخ دیه کامل در سال آینده برای یک مرد مسلمان نسبت به سال جاری ۱۹ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان افزایش یافته است.

هم‌چنین دیه در ماه‌های حرام – با توجه به تغلیظ شدن و اضافه شدن یک‌سوم دیه کامل به مبلغ دیه ماه‌های غیرحرام – مبلغ ۱۵۲ میلیون تومان خواهد بود.

سال ۱۳۹۱ نرخ دیه عادی ۹۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان بود که این مبلغ برای ماه‌های حرام ۱۲۶ میلیون تومان محاسبه می‌شد.

تاریخ: 25 فوریه 2013
نویسنده: رضا ایرانی
دسته بندی: اقتصاد , جامعه
نظرات
نام و نام خانوادگی  
آدرس ایمیل  
آدرس سایت