نایت ملودی » اخبار » اقتصاد » هیچ کس متقاضی بنزین نوروزی نیست !

سهمیه بنزین

سهمیه‌بندی بنزین موجب شد که خودروداران پایان هر سال منتظر پرداخت سهمیه نوروزی باشند، اگر چه وزارت نفت امسال هم برای پرداخت این سهمیه اعلام آمادگی کرده است اما هیچ دستگاهی و سازمانی تقاضای پرداخت سهمیه بنزین نوروزی را به هیات دولت نداده است!

 

به گزارش خبرنگار انرژی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، در سالهای گذشته یکی از سازمان‌های هدفمندی یارانه‌ها، ستاد مدیریت حمل ونقل و سوخت کشور و یا سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، تقاضای پرداخت سهمیه بنزین نوروزی را به دولت داده بود اما انگار امسال خبری از تقاضای این سه نهاد مبنی بر پرداخت سهمیه نوروزی نیست.

 

نوروز سال ۱۳۹۰ هم آخرین سالی بود که سازمان هدفمندی یارانه‌ها ۶۰ لیتر سهمیه بنزین نوروزی را با قیمت هر لیتر ۴۰۰ تومان به عنوان عیدی بنزینی اختصاص داد و این موضوع در سال ۱۳۹۱ تکرار نشد.

 

براساس پی‌گیری‌های صورت گرفته ایسنا از سه نهادی که می‌توانند درخواست سهمیه بنزین نوروز سال ۱۳۹۲ را به دولتمردان ارائه کنند، مشخص شد تاکنون هیچ یک از آنها چنین تقاضایی نداده است.

 

البته رستم قاسمی، وزیر نفت اعلام کرده است که در صورت تخصیص سهمیه بنزین نوروزی این وزارتخانه مشکلی برای تامین بنزین ندارد.

 

بر همین اساس مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران از ذخیره سازی سوخت ایام نوروز و آمادگی این شرکت برای توزیع روزانه تا ۱۰۰ میلیون لیتر بنزین در روزهای پایانی امسال خبر داد و گفت: مصرف روزانه بنزین کشور در روزهای نخست اسفندماه به طور میانگین به روزانه ۶۵٫۵ میلیون لیتر رسیده که این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۶ درصد افزایش یافته است.

 

مصطفی کشکولی افزود: پیش بینی می کنیم مصرف روزانه بنزین کشور در نیمه دوم اسفند ماه به روزانه ۷۰ میلیون لیتر و در روزهای پایانی سال حتی به روزانه ۹۰ تا ۱۰۰ میلیون لیتر هم افزایش یابد.

 

با وجود ذخایر مناسب بنزین برای تعطیلات سال جدید، کارشناسان معتقد هستند که سهمیه بندی بنزین برای تنظیم مصرف و در نهایت آمادگی برای آزادسای قیمت‌ حامل‌های سوخت طراحی و اجرا شده است و پرداخت سهمیه های مانند تعطیلات نوروز و تابستان و سایر اعیاد موجب اختلال در موفقیت این طرح می‌شود.

نظرات
نام و نام خانوادگی  
آدرس ایمیل  
آدرس سایت