نایت ملودی » خانواده » آشپزی و خانه داری » آشپزی » طرز تهیه ژله خرده شیشه
ژله خرده شیشه

ژله خرده شیشه

مواد لازم: 

ژله چند بسته

ورقه ژلاتین ۱۰ کوچک

شیر ۱ لیوان

خامه ۱ لیوان

شکر ۵ قاشق غذاخوری

وانیل مقداری

 

طرز تهیه ژله خرده شیشه

طرز تهیه ژله خرده شیشه

 

ابتدا هر بسته ژله را جداگانه اماده کنید ، هر بسته را ابتدا با ۳/۴ لیوان آب جوش حل کنید و وقتی شفاف شد با ۱/۲ لیوان آب سرد مخلوط کنید و داخل یخچال قرار دهید تا بسته شود ( به این دلیل باید آب کمتر بریزید که ژله سفت تر از حد معمول باشد ). در ادامه پس از اینکه ژله ها بستند از یخچال خارج کنید و به شکل مربع و یک اندازه برش بزنید ، ژله های مکعبی را باهم مخلوط کنید و داخل قالب ژله بریزید.

طرز تهیه ژله خرده شیشه

طرز تهیه ژله خرده شیشه

 

برای تهیه کرم ژله باید شیر و شکر را درون قابلمه بریزید و روی حرارت قرار دهید و مخلوط کنید تا وقتی که شکر حل شود سپس از روی حرارت بردارید و خامه و وانیل را به ان اضافه کنید اکنون  ورقه های ژلاتین را داخل کاسه ای بریزید و چند قاشق اب به ان اضافه کنید و روی حرارت بخار اب قرار دهید ، صبر کنید تا ورقه های ژلاتین نرم شوند سپس به مخلوط شیر و خامه اضافه کنید ( شیر باید ولرم باشد تا نبرد ).

طرز تهیه ژله خرده شیشه

طرز تهیه ژله خرده شیشه

حال کرم ژله را روی ژله های خرد شده بریزید و قالب ژله را چند ساعت داخل یخچال قرار دهید تا ببندد ، پس از آماده شدن قالب ژله را چند دقیقه داخل آب گرم قرار دهید سپس داخل ظرف سرو برگردانید ، برش بزنید و سرو کنید.

 

نکته ها :

بهتر است از ژله با رنگ های تیره استفاده کنید تا دسر شما جذاب تر باشد ، میتوانید بجای خامه از بستنی هم استفاده کنید ، ژله را با توجه به دستور روی جعبه اش اماده کنید ( فقط مقدار اب را کمتر در نظر بگیرید تا ژله سفت تر شود ).

نظرات
نام و نام خانوادگی  
آدرس ایمیل  
آدرس سایت